МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
КОЛИСКОВАТвори для дітей Лесі Українки та Івана Франка. Леся Українка (1871-1913) - українська письменниця демократичного напряму. Леся Українка розглядала освіту як могутню зброю в боротьбі народу за своє соціальне і національне визволення. Вона піддавала різкій критиці систему народної освіти в царській Росії, в якій панували «голод, неосвіченість, злодійство, лицемірство, тиранія без кінця». Поетеса обстоювала високі вимоги до вчителя, її ідеалом є учитель, який не тільки глибоко знає свій предмет, а й орієнтується в інших науках, у літературі і мистецтві, вивчає психологію дитини, застосовує раціональні методи навчання й виховання, утверджує в дітях людську гідність. Велику увагу приділяла Леся Українка вихованню дітей раннього віку. Вона написала низку високохудожніх творів про дітей і для дітей, в яких виявила глибоке знання дитячої психології. Поетеса мріяла про всебічне виховання дітей народу в умовах нового, справедливого суспільного ладу. З ТВОРІВ ПРО ДІТЕЙ Місяць яснесенький Промінь тихесенький Кинув до нас. Спи, мій малесенький! Пізній бо час. Спи без завадоньки! Жодної зрадоньки Ти ще не знав, Ані розрадоньки В серці не мав. Любо ти спатимеш, Поки не знатимеш, Що то печаль; Хутко прийматимеш Лихо та жаль. Туга даремная!.. Доля таємная Тебе чека; Ясна чи темная? Хтозна-яка... Тяжка хвилинонько! Гірка годинонько! Лихо не спить... Леле, дитинонько! Жить — сльози лить. Сором хилитися, Долі коритися: Час твій прийде З долею битися — Сон пропаде... Місяць яснесенький Промінь тихесенький Кинув до нас... Спи, мій малесенький, Поки є час! Волинські образки. Школа. Іван Якович Франко (1856-1916) Видатний український письменник і мислитель, І. Я. Франко написав багато творів на теми виховання дітей і молоді. У цих творах розглянуто широке коло педагогічних проблем: стан освіти в Україні наприкінці XIX — початку XX ст., мету, зміст і методи навчання та виховання, роль учителя і вихователя у навчально-виховному процесі тощо. І. Я. Франко обґрунтував виховний ідеал нового суспільства — всебічно розвинену особистість, основні риси якої — матеріалістичний світогляд, різнобічний розумовий розвиток, уміння самостійно мислити, високі моральні якості, фізична загартованість, готовність як до розумової, так і до фізичної праці. Важливі думки висловлював письменник щодо виховання дітей, зокрема раннього віку, в сім'ї. На його переконання, діти мають виховуватися «від малу в поняттях розумних, поступових і на-учних», а батьки необдуманими словами або вчинками не повинні завдавати їм шкоди, порушувати природний перебіг їхнього розумового розвитку.
|
||||||||
|