Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Органічна хімія і паливо

Розповсюдження автомобільного, авіаційного та інших видів транспорту, у яких використовуються бензинові, дизельні або реактивні двигуни, є однією з найбільш характерних рис технічного прогресу сучасного суспільства. Основним джерелом палива для всіх видів транспорту являється нафта. Фракційна переробка нафти призводить до її поділу на фракції:

1) вуглеводневий газ (пропан, бутан);

2) бензинова фракція (Ткип. до 200º С );

3) керосин (Т кип. 220-275º С );

4) газойль або дизельне паливо (Ткип. 200-400º С);

5) мастильні олії (Ткип. вище 300º С);

6) залишок (мазут).

До складу бензинової фракції входять петролейний етеркип. 20-40º С) і екстракційний бензинкип. 60-120º С). Фракція, що має Ткип. 40-200º С, називається бензином і містить вуглеводні С69. Керосин містить вуглеводні С916, використовується в невеликих опалювальних пристроях та турбінах. Газойль або дизельне паливо використовується головним чином як паливо для дизельних двигунів. Мастильні масла (або нафтові масла) містять вуглеводні С2050, очищують і використовують як мастильні матеріали (олії циліндрові, низькозастигаючі, турбінні, компресорні, автомобільні, авіаційні тощо). Мазут використовують як паливо або після вакуумної перегонки одержують більш висококиплячу фракцію. Залишок – асфальт (ізоляційний вологозахисний матеріал). До речі, таке застосування має і природній асфальт, що добувають на о. Тринидат у Карибському морі та в Ізраелі у Мертвого моря.

Основним моторним паливом у наш час є бензин.

Процеси, що відбуваються у циліндрах бензинового двигуна.

У цьому двигуні відбувається спалювання попередньо стиснутої суміші пари бензину і повітря, підпаленої електричною іскрою. Суміш швидко спалахує з утворенням вуглекислого газу і води, а також невеликої кількості продуктів неповного окиснення (у тому числі чадного газу). Частина енергії, що звільняється у процесі горіння, за допомогою руху поршня перетворюється у механічну енергію.

Паливо для бензинових двигунів має різні властивості. При використанні деяких з них двигун працює нормально, а інші призводять до стукоту мотора. Це означає, що згоряння відбувається дуже швидко, тобто замість спокійного горіння відбулася детонація і сила вибуху неправильно розподілилася у стиснутому просторі. Представником неякісного палива є гептан СН3(СН2)5СН3, в той час як 2,2,4-триметилпентан (у побуті його невірно називають ізооктаном), навпаки має в цьому відношенні унікальні властивості. Ці дві сполуки були покладені в основу шкали октанових чисел: гептану за визначенням надано значення нуль, а “ізооктану” – сто. Відповідно до цієї шкали, наприклад, бензин з октановим числом 90 має властивості суміші 90 % “ізооктану” і 10% гептану. Чим вище октанове число палива, тим вища його якість. Деякі сполуки мають октанове число більше 100.

Бензин, що отримують з нафти шляхом простої перегонки, має октанове число 50-55 і непридатний для безпосереднього використання у двигунах. Для підвищення октанового числа використовують:

1. Каталітичний крекінг – високотемпературна переробка нафтових фракцій з використанням каталізаторів. Каталізатори (алюмосилікати складу mAI2O3 .nSiO2, цеоліти) забезпечують ізомеризацію і циклізацію вуглеводнів, за рахунок чого підвищується їх октанове число:

Варіантом каталітичного крекінгу є гідрокрекінг:

Каталізують цей процес суміші NiO+WO3 або СоО+МоО3, які наносять на цеоліти чи аморфні алюмосилікати.

2. Риформінг – каталітична переробка бензинових фракцій прямої перегонки нафти за допомогою водню під тиском з використанням каталізаторів. У якості каталізаторів використовують Pt/SiO2 або Pt/Al2O3 – це для платформінгу. Якщо риформінг проводять в атмосфері водню, то говорять про гідрориформінг:

Риформінг складається з процесів дегідрування, гідрування і ізомеризації алканів. Перетворення нерозгалужених алканів у розгалуженні можна схематично представити наступним чином:

Інколи октанове число підвищують, додаючи сполуку, яка має високе октанове число (наприклад, толуен чи тетраетилсвинець Pb(C2H5)4).

Дизельне паливо – це основне паливо для двигунів Дизеля. У циліндрах цих двигунів повітря стискується до більших величин, ніж у бензинових двигунах. При швидкому стискуванні повітря нагрівається приблизно до 3000 С; у нього впорскується мілкодисперсне паливо і відбувається швидке горіння суміші. Для характеристики дизельного палива використовують не октанові, а цетанові числа. Нульове значення має 1-метилнафтален, а цетан (гексадекан CH3(CH2)14CH3 ) має цетанове число 100.

Ракетні палива складають 90% маси ракети і бувають рідкими і твердими. Рідкі палива складаються з двох компонентів: палива і окисника (табл. 4.5).

 

Таблиця 4.5 – Види рідкого палива

Паливо Окисник
Рідкий водень Рідкий кисень
Рідкий водень Рідкий азот
Вуглеводні С12 – С15 Рідкий кисень
Вуглеводні С12 – С15 Н2О2 (w = 98 %)
Гідразин (NH2 – NH2) Нітроген оксид

 

Тверді ракетні палива складаються з трьох компонентів і окисника (амоній перхлорат), відновника (алюміній) і полімерної складової (полібутадієн або поліуретан), яка потрібна для постійного горіння.


Читайте також:

  1. Аналітична хімія, як фундаментальна наука.
  2. БІОХІМІЯ М’ЯЗІВ І М’ЯЗОВОГО СКОРОЧЕННЯ
  3. Біохімія наркотиків
  4. Геохімія – ключ до розкриття геологічних процесів.
  5. Дизельне паливо.
  6. Додаткові паливодозуючі системи і пристрої карбюраторів
  7. Замикаючі витрати на паливо, електроенергію і тепло
  8. Лекція №1. Біохімія як наука. Хімічний склад організму. Хімічний склад харчових продуктів
  9. Органічна хімія і забруднення навколишнього середовища
  10. Органічна хімія і харчова промисловість
  11. Паливо для газобалонних автомобілів.




Переглядів: 1104

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Органічна хімія і харчова промисловість | Органічна хімія і забруднення навколишнього середовища

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.