Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Кримінологічне значення вивчення віктимності

Кримінологічне значення вивчення віктимності осіб полягає в тому, що розподіл жертв за певними ознаками тісно пов'язаний з вирішенням практичних завдань боротьби зі злочинністю, оскіль­ки полегшує діяльність правоохоронних органів щодо виявлення потенційних жертв і проведення з ними індивідуальної профілак­тичної роботи.

Для досягнення поставленої мети набуває значення класифікація жертв злочинів залежно від статі, віку, професійної приналежності, морально-психологічних особливостей особи (що сприяє швидкому визначенню особистісно-віктимологічної типології) тощо.

Класифікація жертв за статтю важлива не лише тому, що жерт­вами окремих злочинів можуть бути тільки жінки, а з огляду на певні елементи, характер поведінки, що є типовою для ситуації, у якій завдається шкода.

Класифікація жертв за віком необхідна вже тому, що підвищена віктимність, наприклад, неповнолітніх і осіб похилого віку зумов­лює необхідність розробки спеціальних заходів віктимологічної профілактики.

Посадове становище і професійна діяльність також можуть зумовлювати підвищену віктимність, і останнім часом ця підстава


стає дедалі актуальнішою. Як зазначалося, до такої категорії осіб належать працівники правоохоронних органів, інкасатори, охорон­ці, касири, водії таксі, які працюють уночі.

Важливе значення має також класифікація жертв за ознаками їх ставлення до особи, яка завдає шкоди, і, насамперед, за морально-психологічними особливостями. У механізмі злочину «працюють»: статева розбещеність і схильність до вживання алкоголю й нарко­тиків; жадібність і деспотизм; агресивність і жорстокість; бруталь­ність і боягузливість; сміливість і доброта; фізична сила і слабкість тощо. Усі зазначені якості виявляються в поведінці і за певних об­ставин можуть сприяти або перешкоджати вчиненню злочинів. Вивчення віктимності за морально-психологічними ознаками є необхідним, насамперед, для характеристики категорій злочинів, у яких зазначені риси особи жертви є основою способу й форми вчинення злочину або приводом до вчинення злочину.

О і же, класифікація жертв необхідна не тільки для їх вивчення, а й переважно для організації спеціального напряму попереджува­льної роботи - віктимологічної профілактики.

Тема 4 ВІКТИМІЗАЦІЯ


Читайте також:

  1. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  2. DIMCLRE (РЗМЦВЛ) - колір виносних ліній (номер кольору). Може приймати значенняBYBLOCK (ПОБЛОКУ) і BYLAYER (ПОСЛОЮ).
  3. I визначення впливу окремих факторів
  4. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  5. II. Мета вивчення курсу.
  6. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  7. II. Фактори, що впливають на зарплату при зарубіжних призначеннях
  8. III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
  9. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  10. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
  11. IV. Вивчення нового матеріалу.
  12. IV. Вивчення нового матеріалу.




Переглядів: 549

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Рівні та види віктимності | Поняття та ознаки кримінологічної віктимізації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.