Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






THE SEQUENCE OF TENSES

1. Rebuild questions into indirect speech.

1. I said to Mike: "Have you packed your suit case?" 2. I said to Kate: "Did anybody meet you at the station?" 3. I said to her: "Can you give me their address? 4. I asked 1. I said to Mike: "Have you packed your suit case?" 2. I said to Kate: "Did anybody meet you at the station?" 3. I said to her: "Can you give me their address? 4. I asked Tom: "Have you had breakfast?" 5. I asked my sister: "Will you stay at home or go for a walk after dinner?" 6. I said to my mother: "Did anybody come to see me?" 7. I asked my sister: "Will Nick call for you on the way to school?" 8. She said to the young man: "Can you call a taxi for me?" 9. Mary said to Peter: "Have you shown your photo to Dick?" 10. Oleg said to me: "Will you come here tomorrow?" 11. He said to us: "Did you go to the museum this morning?" 12. I said to Boris: "Does your friend live in London?" i3.I said to the man: "Are you living in a hotel?" 14. Nick said to his friend: "Will you stay at the "Hilton"? 15. He said to me: "Do you often go to see your friends?" 16. He said to me "Will you see your friends before you leave St. Petersburg?" 17. Mike said to Jane: "Will you come to the railway station to see me off?" 18. She said to me: "Have you sent them a telegram?" 19. She said to me: "Did you send them a telegram yesterday?"

 

2. Rebuild questions into indirect speech.

Tom: "Have you had breakfast?" 5. I asked my sister: "Will you stay at home or go for a walk after dinner?" 6. I said to my mother: "Did anybody come to see me?" 7. I asked my sister: "Will Nick call for you on the way to school?" 8. She said to the young man: "Can you call a taxi for me?" 9. Mary said to Peter: "Have you shown your photo to Dick?" 10. Oleg said to me: "Will you come here tomorrow?" 11. He said to us: "Did you go to the museum this morning?" 12. I said to Boris: "Does your friend live in London?" i3.I said to the man: "Are you living in a hotel?" 14. Nick said to his friend: "Will you stay at the "Hilton"? 15. He said to me: "Do you often go to see your friends?" 16. He said to me "Will you see your friends before you leave St. Petersburg?" 17. Mike said to Jane: "Will you come to the railway station to see me off?" 18. She said to me: "Have you sent them a telegram?" 19. She said to me: "Did you send them a telegram yesterday?"

Render the following texts in indirect speech.

 


Читайте також:

  1. Continuous Tenses (Active)
  2. Indefinite Tenses (Active)
  3. IV Analyze verb-forms and translate the following sentences. Match the verb-forms with their tenses in Active or Passive Voice.
  4. Microprogram Sequencer For A Control Memory
  5. Passive Voice - Continuous and Perfect Tenses
  6. Passive Voice - Indefinite Tenses
  7. Perfect tenses (Active)
  8. THE SEQUENCE OF TENSES
  9. THE SEQUENCE OF TENSES
  10. Відмінювання дієслова to be (бути) в Indefinite Tenses
  11. Відмінювання дієслова to have / have got в Indefinite Tenses




Переглядів: 932

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Text for Supplementary Reading. | I. MARK TWAIN AND THE GAME WARDEN

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.