Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Vocabulary notes

account for – відповідати за

with no regard for / without regard for – не зважаючи на

keep something in check – тримати під контролем

III. Use the phrases from the vocabulary notes in the sentences of your own

IV. Decide whether the following statements are true or false according to the text

1. Most of the species inhabiting the earth have already been described by botanists and zoologists.

2. There is no life at elevations over 5000 meters above sea level.

3. All terrestrial organisms derive from creatures that once lived in water.

4. Charles Darwin managed to explain the relation between the morphological structure of living organisms’ body parts and their physiological function.

5. In the 20th century genetics largely disproved Darwin’s theory of evolution by natural selection.

6. Sexual reproduction is one of the mechanisms that promote evolutionary process.

7. All new features that arise by mutation are acquired by the following generations.

8. Gene migration occurs when individuals from different populations mate producing offspring.

9. When living forms reach perfection in their development the evolutionary process will stop.

10. Mutation, gene migration and drift are processes that facilitate organisms’ adaptation to the environment.

V. Make up 6-7 questions about the text “Evolution” and ask them to your partner

VI. Look for the words with the following meanings in the text “Evolution”

1) to claim or assume as true, existent, or necessary;

2) a source of water issuing from the ground;

3) to grow vigorously; flourish;

4) endless; inexhaustible;

5) to become different in character or form;

6) to prove or try to prove by giving reasons;

7) to open up to view; to disclose;

8) to involve something as a necessary part or result;

9) suitable and likely to make something happen or succeed;

10) an animal that kills and eats other animals;

11) having a good effect; advantageous;

12) to derive as a conclusion from facts; to guess or surmise.


Читайте також:

  1. Active Vocabulary
  2. Active Vocabulary
  3. Active Vocabulary
  4. Active Vocabulary
  5. ACTIVE VOCABULARY
  6. Active Vocabulary
  7. Active Vocabulary
  8. ACTIVE VOCABULARY
  9. ACTIVE VOCABULARY
  10. ACTIVE VOCABULARY
  11. ACTIVE VOCABULARY
  12. ACTIVE VOCABULARY




Переглядів: 421

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
II. Read the following text paying attention to the highlighted words. Explain or interpret the contextual meaning of the underlined phrases | VII. Use the words from exercise V to fill in the blanks in the following sentences

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.