Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Vocabulary notes

apply something (to something/to do something) – застосовувати щось

provide information on something – забезпечувати інформацію

specialize in (something/doing something) – спеціалізуватись у

the appearance of something – поява, виникнення

resistant to – опірний до

III. Complete the sentences below with the appropriate phrase from vocabulary notes

1. Geneticists primarily __________ human genetics, inheritance and inherited traits.

2. The goal of molecular geneticists is to get a better understanding of basic biology and to __________ that knowledge __________ practical problems in medicine, plant and animal breeding, and conservation.

3. By using a genetic screen, we have isolated a mammalian cell line that is __________ infection by retroviruses that are derived from the murine leukemia virus, human immunodeficiency virus type 1, and feline immunodeficiency virus.

4. Numerous Internet sites __________ specific genetic conditions for patients, health care professionals, policy makers, and the general public.

5. Haloxyl is an ingredient that helps to diminish the __________ under-eye circles that can be caused by stress, fatigue, even genetics.

IV. Split the text “Genetics” into several logical parts and give titles to them

V. Think of possible questions for the following answers

1. People began to understand them only in the 20th century.

2. They depend on both the hereditary material and the environmental conditions.

3. The ones that are always expressed.

4. It is studied by molecular genetics.

5. It is the same both in humans and other living beings.

6. Certain chemical tests like urinalysis or blood analysis can be useful for this purpose.

7. Such an effect is produced by a chemical called colchicine.

8. Artificial insemination, hormone treatment of cows and the use of foster mothers.

9. Such microorganisms are important in the pharmaceutical industry.

10. It is a medical procedure whereby some fluid from around the embryo is extracted and tested.

VI. Find the following words in the text “Genetics” and explain their meanings. Then select the synonyms of these words from the list below. Explain the difference between the synonyms using a dictionary

cultivate, __________, __________, __________; determine, __________, __________, __________; discover, __________, __________, __________; dominant, __________, __________, __________; treat, __________, __________,__________;

Cure, breed, identify, unearth, supreme, reveal, influence, propagate, overbearing, nurse, learn, raise, decide, superior, minister to.


Читайте також:

  1. Active Vocabulary
  2. Active Vocabulary
  3. Active Vocabulary
  4. Active Vocabulary
  5. ACTIVE VOCABULARY
  6. Active Vocabulary
  7. Active Vocabulary
  8. ACTIVE VOCABULARY
  9. ACTIVE VOCABULARY
  10. ACTIVE VOCABULARY
  11. ACTIVE VOCABULARY
  12. ACTIVE VOCABULARY




Переглядів: 477

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
II. Read the following text paying attention to the highlighted words. Explain or interpret the contextual meaning of the underlined phrases | VII. Fill in the spaces in the sentences below with the words from exercise V

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.