Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Поняття й ознаки правопорушення.

Практикум.

Проаналізувати ситуації та визначити спільне:

а) юнак напав на жінку та, вдаривши її, вихопив сумку з грішми;

б) учень запізнився до школи;

в) робітниця без поважної причини не з’явилася на службу;

г) дівчина перейшла проїжджу частину у невстановленому місці.

Учні повинні визначити, що в усіх ситуаціях йдеться про певні правовідносини, але в усіх випадках їх учасники порушують встановлені правила, норми поведінки. Узагальнюю відповіді учнів і зазначаю, що наведені ситуації є прикладами правопорушень і мають певні ознаки.

«Мозковий штурм».

— Назвіть ознаки, які притаманні правопорушенням.

Під час обговорення формується визначення правопорушення — протиправне винне діяння (дія чи бездіяльність), за скоєння якого передбачена юридична відповідальність. З-поміж названих учнями ознак правопорушення визначаю правильні: протиправність (порушення певної правової норми), винність (наявність вини особи, яка вчинила правопорушення в певній формі — умислу чи необережності); вчинення правопорушення особою, яка досягла віку притягнення до відповідальності певного виду; наявність шкоди (будь-якого виду); установлення за вчинене діяння юридичної відповідальності. Звертаю увагу учнів на нове поняття «діяння», пояснивши, що в цьому конкретному випадку воно використовується для позначення як активних дій порушника, так і протиправної бездіяльності.

У ході своєї подальшої розповіді наголошую на такій ознаці правопорушення, як її винний характер. Розкрити це питання дозволить коментована робота зі схемою «Форми вини», під час якої звертаю увагу учнів на те, що вина може бути не лише умисною, але й необережною.

Зразок схеми.

Питання про види правопорушень є нескладним, тому пропоную його учням для самостійного опрацювання вдома.

Проміжне закріплення.

Проводжу у формі колективної роботи за завданнями.

1) Дайте визначення правопорушення.

2) Назвіть і розкрийте ознаки правопорушення.

 


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  3. А/. Поняття про судовий процес.
  4. Адміністративне правопорушення як підстава юридичної відповідальності: ознаки і елементи.
  5. Адміністративне правопорушення, його ознаки та склад
  6. Адміністративне правопорушення.
  7. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  8. Адміністративні правовідносини: поняття, ознаки,
  9. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  10. Адміністративно-командна система, її ознаки та механізм функціонування.
  11. Аксіоми. Теореми. Ознаки.
  12. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.




Переглядів: 636

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ | Причини правопорушень.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.