Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Справи по скаргах на неправильності в списках виборців та в списках громадян, які мають право брати участь в референдумі

Представницькі органи державної влади України — ради створюються виборчим шляхом на основі загального, рівного, прямого виборчого права при таємному голосуванні, звітів депутатів перед виборцями і праві виборців на відкликання депутатів, які не виправдали їх довір'я. Виборче право України забезпечує кожному громадянину — виборцю максимальну можливість для здійснення належного йому права вибирати народних депутатів і бути обраним. Проведення виборів забезпечують виборчі комісії, які створюються з представників трудових колективів, громадських організацій, колективів професійно-технічних, середніх спеціальних і вищих навчальних закладів, зборів виборців за місцем проживання і військовослужбовців по військових частинах.

Важливим засобом, що забезпечує загальність виборчого права громадян, є списки виборців, складання яких віднесено до повноваження дільничної виборчої комісії. На участь у референдумі складаються списки дільничною комісією з референдуму. Списки виборців і списки на участь в референдумі подаються для загального ознайомлення і перевірки правильності їх складання громадянами. При виявленні в списку виборців чи в списку громадян на референдум неправильностей: невключения, неправильне включення у список або виключення із списку, а також у допущення в списку неточностей у зазначенні даних про особу кожному громадянину надається право оскаржити неправильності до дільничної комісії, яка склала список, подавши про це заяву про внесення в списки певних виправлень. Дільнична комісія зобов'язана не пізніше як у дводенний термін, а напередодні і в день виборів негайно розглянути заяву, внести необхідні виправлення у список або видати заявникові копію мотивованого рішення про відхилення його заяви. Це рішення може бути оскаржене в районний (міський) суд, в районі діяльності якого знаходиться дільнична виборча комісія чи комісія з референдуму.

Процесуальний порядок розгляду судом скарг врегульований статтями 238-243 ЦПК (гл. ЗО).

Відповідно до ст. 239 ЦПК суди повинні приймати на розгляд як скарги осіб, котрі заявляють про те, що відповідна дільнична виборча комісія або дільнична комісія з референдуму, складаючи списки виборців чи громадян, які мають право брати участь у референдумі, допустили щодо них неправильності, так і скарги осіб, котрі заявляють, що до списку виборців, списку громадян, які мають право брати участь у референдумі, неправильно включена та чи інша особа, котра не має виборчого права, чи права брати участь у референдумі, або не включена особа, яка його має.

Скарга подається в письмовій формі з додержанням реквізитів, визначених ст. 137 ЦПК, з урахуванням цього виду провадження.

У скарзі належить зазначити назву суду, до якого вона подається, точну назву заявника і особи, щодо якої були допущені неправильності в списках виборців чи в списках громадян, котрі мають право брати участь у референдумі, характер неправильностей і вимога про їх виправлення.

Право на подачу скарги до суду строкове. Вона може бути подана не пізніш як за п'ять днів до виборів або референдуму.

Скарга на неправильності в списках виборців чи в списках громадян, які мають -право брати участь у референдумі, розглядається у відкритому судовому засіданні не пізніше трьох днів, включаючи і день її надходження, якщо вона була подана не пізніше дванадцятої години цього дня. До участі в розгляді скарги обов'язково викликаються у судове засідання заявник і представник відповідної дільничної виборчої комісії. У випадках оскарження неправильностей в списках, які стосуються не самого заявника, а іншої особи, то остання також викликається в судове засідання. Неявка зазначених осіб не перешкоджає розглядові скарги, тобто вона може бути розглянута судом і в їх відсутності. Якщо безпосередня участь в судовому засіданні зазначених осіб буде визнана судом необхідною, то розгляд справи відкладається в межах встановленого ЦПК строку розгляду і провадиться повторний їх виклик. Справа розглядається судом у відкритому судовому засіданні у встановленому ЦПК порядку з додержанням всіх принципів цивільного процесу. Рішення суду повинно бути оголошене в цьому ж судовому засіданні. Рішення суду в скарзі є остаточним, набирає законної сили негайно після його проголошення. Суд негайно, після проголошення рішення, видає заявникові його копію і одночасно надсилає копію рішення відповідній дільничній виборчій комісії чи дільничній комісії з референдуму для виконання, яка зобов'язана внести виправлення у списки виборців чи в списки громадян, які мають право брати участь у референдумі

 

Справи по скаргах на рішення і дії територіальної, окружної (територіальної) виборчої комісії по виборах депутатів і голів сільських, селищних, районних, міських, районних у містах, обласних рад і заявах про скасування рішення виборчої комісії

Процесуальний порядок розгляду цієї категорії справ встановлений статтями 243'-243 ЦПК (глава ЗОА). Скарги на рішення територіальної, окружної (територіальної) виборчої комісії про відмову в реєстрації кандидата в депутати або на посаду голови ради, про скасування рішення про реєстрацію кандидата, з питань передвиборної агітації, про визнання виборів недійсними та заяви виборчої комісії про скасування рішення про реєстрацію кандидата у зв'язку з порушенням заборони використання підпорядкованих кандидату і довіреним особам засобів масової інформації для організації агітаційної роботи підсудні районним (міським) судам за місцем знаходження відповідної виборчої комісії.

Право на звернення до суду зі скаргою мають кандидат або його довірена особа на рішення окружної (територіальної) виборчої комісії про відмову в реєстрації кандидата, про скасування рішення про реєстрацію кандидата, з питань передвиборної агітації у триденний строк після прийняття рішення, а на рішення про визнання виборів недійсними — у триденний строк після обнародування територіальною виборчою комісією підсумків виборів.

Право на звернення до суду зі скаргою на рішення територіальної виборчої комісії з інших питань мають особи, за скаргами, заявами або зверненнями яких таке рішення було прийнято або яких воно стосується, у триденний строк після його прийняття.

Право на звернення до суду із заявою має окружна (територіальна) виборча комісія, яка зареєструвала кандидата, про скасування рішення про реєстрацію такого кандидата у зв'язку з порушенням заборони використання підпорядкованих кандидату і довіреній особі засобів масової інформації для організації агітаційної роботи.

Скарги на рішення територіальної, окружної (територіальної) виборчої комісії і заяви про скасування рішення виборчої комісії про реєстрацію кандидата підлягають розгляду судом у п'ятиденний строк.

При цьому не пізніше як за день до виборів повинні бути розглянуті скарги на рішення окружної (територіальної) виборчої комісії про відмову в реєстрації кандидата, про скасування рішення про реєстрацію кандидата, на рішення з питань передвиборної агітації і заяви про скасування рішення виборчої комісії.

У судове засідання для участі у розгляді справи обов'язково викликаються заявник, кандидат у депутати або на посаду голови ради, представник відповідної виборчої комісії.

Після розгляду справи суд виносить рішення, яким задовольняє чи відмовляє в задоволенні скарги, заяви.

У випадку встановлення, що виборчому законодавству не відповідають: відмова в реєстрації кандидата в депутати або на посаду голови ради, скасування рішення про реєстрацію кандидата, визнання виборів недійсними, вирішення питання щодо передвиборної агітації чи іншого питання, вимоги заяви про скасування рішення про реєстрацію кандидата, суд відповідно — задовольняє скаргу, скасовує рішення територіальної, окружної (територіальної) виборчої комісії чи визнає її дії незаконними і зобов'язує останню виконати передбачені виборчим законодавством дії, відмовляє в задоволенні заяви.

Встановивши, що: кандидат є особою, яка не може бути обраною; рішення про висунення кандидатом прийнято з порушенням встановленого порядку і є неправомочним; кандидат не подав необхідних для реєстрації документів чи документи виявилися недостовірними; суб'єкт, який висунув зареєстрованого кандидата, скасував свої рішення; кандидат втратив виборче право або право балотуватися по даному виборчому округу; в ході голосування чи під час підрахунку голосів допущено порушення законодавства про вибори, яке вплинуло на результати виборів; питання щодо передвиборної агітації чи інші питання, вирішені відповідно до закону; кандидат чи його довірена особа використовували для організації агітаційної роботи підпорядковані їм засоби масової інформації — суд відповідно відмовляє у задоволенні скарги, задовольняє заяву.

Рішення суду є остаточним і оскарженню не підлягає, його копію суд негайно надсилає заявникові і відповідній територіальній, окружній (територіальній) комісії.

Проаналізований вище визначений гл. 30-А процесуальний порядок розгляду справ за скаргами на рішення і дії територіальної, окружної (територіальної) виборчої комісії з виборів депутатів і голів сільських, селищних, районних, міських, районних у містах, обласних рад і заяв про скасування рішень виборчої комісії підлягає застосуванню з врахуванням норм Закону України від 14 січня 1998 р. «Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів».

Законом значно розширений об'єкт і склад суб'єктів судового оскарження.

Відповідно до ст. 22 Закону можуть бути оскаржені місцевими осередками політичних партій (блоків), громадськими організаціями, зборами виборців, трудовими колективами, які висунули кандидатів, або їх уповноваженими особами, кандидатами, їх довіреними особами, а також виборцями рішення, дії або бездіяльність виборчої комісії: дільничної — протягом трьох днів до відповідної окружної комісії, окружної — до відповідної територіальної комісії. За результатами розгляду скарги відповідна виборча комісія видає заявникові мотивоване рішення.

Рішення територіальної виборчої комісії може бути протягом трьох днів оскаржено до суду, який розглядає скаргу, в п'ятиденний строк, але не пізніше як за день до виборів. У разі пропуску триденного строку на оскарження скарга залишається без розгляду. При визнанні судом рішення територіальної виборчої комісії таким, що суперечить закону, воно вважається нечинним у цілому або в частині, що йому суперечить.

Окремими нормами Закону передбачено: рішення окружної (територіальної) виборчої комісії щодо реєстрації або нереєстрації кандидата може бути оскаржено в порядку, встановленому Законом (ч. 7 ст. ЗО), окружна (територіальна) виборча комісія може прийняти рішення про зняття з реєстрації кандидата у разі порушення ним цього Закону, факт вчинення якого встановлено судом. Відповідна заява має бути розглянута протягом трьох днів після її надходження до суду, але не пізніше як за день до виборів (ч. 4 ст. 31).

Порушення вимог даного Закону кандидатом у депутати місцевої ради або кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови; їх довіреними особами тягне скасування територіальною виборчою комісією на підставі відповідного рішення суду своїх рішень (рішень відповідних виборчих комісій) про реєстрацію кандидата або про результати голосування та підсумки виборів у частині, що стосується відповідного кандидата (ч. 1 ст. 58). Підставами для скасування рішення виборчої комісії є обставини, визначені ч. 2 ст. 58 цього Закону

 

Справи по скаргах на рішення, дії або бездіяльність Центральної виборчої комісії, територіальної, дільничної виборчої комісії по виборах Президента України та заявах про скасування реєстрації кандидатом у Президенти України

Процесуальний порядок розгляду зазначеної категорії справ врегульований статтями 2436-243І» (гл. 30-Б) ЦПК.

Право на подачу скарги до суду на рішення, дії або бездіяльність територіальних, дільничних виборчих комісій мають кандидати у Президенти України, їх довірені особи, уповноважені особи партій (блоків), а також не менш як двадцять виборців протягом семи днів з дня прийняття відповідною виборчою комісією рішення або вчинення дії.

Право на подачу скарги в суд на рішення Центральної виборчої комісії про реєстрацію кандидата в Президенти України або про відмову у реєстрації претендента на кандидата у Президенти України мають претенденти на кандидата у Президенти України, щодо яких прийнято таке рішення, уповноважені особи партій (блоків), ініціативні групи виборців, які висунули таких претендентів, протягом п'яти днів з моменту його прийняття.

Право на подачу заяви про скасування реєстрації відповідної особи як кандидата в Президенти України має Центральна виборча комісія протягом п'яти днів з дня виявлення порушення вимог виборчого законодавства.

Скарги на рішення, дії або бездіяльність дільничних і територіальних виборчих комісій (за винятком скарг на неправильності, допущені при складанні списків виборців) подаються відповідно до Верховного суду Автономної Республіки Крим, обласного, Київського і Севастопольського міських судів і розглядаються у складі трьох суддів протягом трьох днів з дня їх надходження, а в разі надходження скарги менше як за три дні до виборів чи в день їх проведення — негайно.

Скарги на рішення (про реєстрацію кандидата у Президенти України, про відмову в реєстрації претендента на кандидата у Президенти України), дії або бездіяльність Центральної виборчої комісії про скасування реєстрації відповідної особи як кандидата у Президенти України подаються до Верховного Суду України і розглядаються у складі трьох суддів у семиденний строк, але не пізніше як за день до виборів.

Скарги, заяви, подані з порушенням встановлених законом строків, а також скарги, заяви щодо порушень Закону «Про вибори Президента України», які мали місце до дня голосування, але були подані до суду після 24-ої год. дня, що передує дню голосування, залишаються без розгляду.

Про день і час розгляду в судовому засіданні скарги, заяви суд повинен повідомити заявника, автора скарги, виборчу комісію, інших заінтересованих осіб, але їх неявка не перешкоджає розгляду справи.

Розглянувши скаргу і встановивши, що рішення, дії чи бездіяльність виборчої комісії не відповідають виборчому законодавству, суд задовольняє скаргу, скасовує рішення комісії чи визнає її дії або бездіяльність незаконними і зобов'язує останню вчинити передбачені законодавством дії або відмовляє у задоволенні скарги.

Розглянувши заяву Центральної виборчої комісії і встановивши, що кандидатом у Президенти України порушено вимоги виборчого законодавства, суд задовольняє заяву і скасовує рішення Центральної виборчої комісії про реєстрацію кандидата у Президенти України.

Рішення суду є остаточним і оскарженню не підлягає.

Копії рішення суд негайно надсилає до виконання заявникові, Центральній виборчій комісії або відповідній територіальній чи дільничній виборчій комісії.

 

§ 5. Справи по скаргах, заявах на рішення, дії` або бездіяльність виборчих комісій по виборах народних депутатів України

Процесуальний порядок розгляду зазначеної категорії справ врегульований статтями 243Н-243І5 (гл. 30-В) ЦПК.

Судам підвідомчі: скарги на рішення, дії або бездіяльність виборчих комісій, за винятком Центральної виборчої комісії (для оскарження її рішень, дій або бездіяльності передбачено самостійний порядок в главі 31-Г ЦПК); заяви про встановлення судом підстав для прийняття виборчими комісіями рішення про виключення кандидата у депутати із зареєстрованого списку кандидатів у депутати від політичної партії, виборчого блоку партій та скасування рішення про реєстрацію кандидата у депутати в разі порушень виборчого законодавства України.

За підсудністю зазначені скарги і заяви розглядаються Верховним судом Автономної Республіки Крим, обласними, Київським і Севастопольським міськими судами за місцезнаходженням відповідної виборчої комісії, коле-гіально у складі трьох суддів

Право на подачу скарги до суду мають уповноважені особи політичних партій, виборчих блоків партій, списки кандидатів у депутати від яких були зареєстровані Центральною виборчою комісією, кандидатами у депутати або їх довіреними особами чи не менш як двадцятьма виборцями.

Право на подачу заяви про встановлення судом підстав для прийняття виборчими комісіями рішення про виключення кандидата у депутати із зареєстрованого списку кандидатів у депутати від політичної партії, виборчого блоку партій, скасування рішення про реєстрацію кандидата у депутати в разі порушень виборчого законодавства України мають відповідно Центральна або окружна виборчі комісії.

Суб'єкти права на подачу скарги і заяви можуть його реалізувати протягом семи днів відповідно з дня прийняття виборчою комісією рішення, вчинення дій чи бездіяльності, які є об'єктом скарги чи заяви.

Скарги і заяви, подані з порушенням встановлених законом строків, розгляду не підлягають. Передбачене ч. З ст. 243 ЦПК правило не призупиняє дію ст. 85 ЦПК, за якою скарги і документи, подані після закінчення процесуальних строків, залишаються без розгляду, якщо суд не знайде підстав, визнаних ним поважними, для поновлення строку. Зазначені скарги і заяви розглядаються судом за загальними правилами цивільного судочинства у п'ятиденний строк, але не пізніше як за день до виборів. У судове засідання для участі у розгляді скарги, заяви викликаються: заявник, представник відповідної виборчої комісії, кандидат у народні депутати України, їх неявка в засідання не перешкоджає розгляду судом справи.

Розглянувши скаргу, заяву і встановивши їх підставність, суд відповідно скасовує рішення, визнає дії чи бездіяльність виборчої комісії неправомірними і зобов'язує відповідну виборчу комісію задовольнити вимогу заявника та усунути порушення, встановлює визначені Законом підстави для прийняття відповідними виборчими комісіями рішення про виключення кандидата у депутати із зареєстрованого списку кандидатів у депутати від політичної партії, виборчого блоку партій, скасування рішення про реєстрацію кандидата у депутати в разі порушення виборчого законодавства України.

Встановивши, що оскаржувані рішення і дії були вчинені відповідно до Закону і в межах повноважень відповідної виборчої комісії, суд постановляє рішення про відмову в задоволенні скарги.

Рішення суду є остаточним і оскарженню не підлягає. Його копії суд негайно надсилає до виконання заявникові і відповідній виборчій комісії

 


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. IV. Відмінність злочинів від інших правопорушень
  3. V. Класифікація і внесення поправок
  4. А) Філософія православ'я
  5. А. Правобережну Україну.
  6. А/. Право власності.
  7. Аграрне право
  8. Аграрне право та законодавство США, Німеччини, Франції, Великої Британії, Ізраїлю, Польщі, Росії
  9. АГРАРНЕ ПРАВО УКРАЇНИ
  10. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  11. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  12. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства




Переглядів: 662

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Рішення суду в цивільному процесі іноземних держав | Справи по скаргах на р_ішення, дії або бездіяльність Центральної виборчої комісії

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.