МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Поняття розгалуження і вибору.До даного часу у всіх розглядуваних нами прикладах та задачах всі дії виконувались строго одна за одною, але в реальному житті такі випадки бувають не досить часто. Згадайте, як в дитячій казці братику–Іванку говорила сестриця–Оленка “Не пий з калюжі водиці – козликом станеш!” Тобто, Іванко був поставлений перед можливістю вибору: пити або не пити водичку і необхідністю його здійснити: або послухатись сестричку і не пити водичку, або ж вгамувати спрагу і стати козликом. Ви всі знаєте який вибір здійснив Іванко, але головне, що нам хотілося б підкреслити у наведеному прикладі, це те, що у нашому повсякденному житті з необхідністю здійснювати вибір ми зустрічаємось майже кожної миті, навіть не усвідомлюючи цього. І якщо людина буде робити свій вибір завжди підсвідомо, то вона може наробити такого, що навіть в самій страшній казці не описати. Людина саме тому і є людиною, що вона повинна замислюватись і замислюється над тим, що ж і як їй потрібно зробити, щоб досягнути певного результату, як тимчасового – при вирішені конкретного завдання так і більш довготривалого – ким стати, що робити, на кого бути схожим і т.д. Відповідно до цього і при розв’язуванні задач з допомогою ПЕОМ може постати необхідність здійснити вибір. Якщо у нас є дві можливості для подальших дій, то кажуть, що має місце розгалуження, а якщо багато можливостей на даному етапі – то має місце вибір. Наведемо приклад: нехай нам потрібно скласти програму для розв’язання наступної задачі. Задача 51. Знайти корені квадратного рівняння ax2 + bx + c = 0. Розв’язання: Опишемо розв’язок математично. Спочатку знаходимо дискримінант квадратного рівняння: . У нас D може набувати трьох значень: більше нуля, дорівнювати нулеві і бути меншим нуля. Якщо дискримінант D>0, то маємо два корені: і інакше, якщо D=0, то один корінь: інакше, якщо D<0, то коренів взагалі не існує. Кінцеву програмну реалізацію ми приведемо трохи пізніше.
§ 5.1 Структура “якщо... то... інакше...”
Описана вище структура називається структурою розгалуження, або структурою “якщо... то... інакше...” і на алгоритмічній мові описується так: ... якщо D > 0 то відповідь := “Два корені” інакшеякщо D = 0 то відповідь := “Один корінь” інакше відповідь := “Коренів не існує” Все Все ... Дана структура є однією з головних в довільній алгоритмічній мові, а до таких мов, як ви вже знаєте, і відноситься мова Pascal. Як її описувати на розглядуваній мові – трошки пізніше, а поки що пояснимо, як працює дана структура. А працює вона наступним чином: спочатку перевіряється умова, якщо вона виконуються, то виконання алгоритму йде по гілці то, а якщо не виконуються – то виконання йде по гілці інакше. Для кращого засвоєння даного дуже важливого поняття рекомендуємо вам самостійно розв’язати декілька квадратних рівнянь, користуючись даною схемою , а також декілька інших задач (див. задачі в кінці розділу). Ми ж, використовуючи команди розгалуження, розв’яжемо наступну задачу. Задача 52. Використовуючи команду розгалуження скласти алгоритм знаходження модуля числа. Розв’язання : Згадаємо означення модуля числа з математики: модулем числа називається відстань від початку відліку до точки, яка зображує число. Тобто, модулем додатного числа і нуля є саме це число, а від’ємного – йому протилежне. Останнє твердження перефразуємо так: для знаходження модуля числа потрібно знайти протилежне число, а модуля додатного числа – взяти саме це число. З точки зору математичних перетворень у випадку додатного числа з цим числом не потрібно нічого робити, тому логічно записати розв’язок задачі у вигляді такого алгоритму: алг модуль (дійсн а) арг а рез а Поч якщо а < 0 то а := –a Все Кін Як бачимо, ми ніби трохи «удосконалили» і спростили математичне означення, в результаті чого алгоритм має простий і зрозумілий вигляд. Саме у знаходженні таких простих алгоритмів і полягає мистецтво програмування. Але, мабуть, вже час перейти до реалізації даної структури на мові програмування. Читайте також:
|
||||||||
|