Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ТЕКСТИ ЛЕКІІІЙ

МОДУЛЬ!

СИСТЕМА ПРАВАІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ

ВЛАСНОСТІ

Тема 1. Система інтелектуальної власності

1.1. Інтелектуальна власність та її становлення

Основною рисою, що відрізняє людину від інших істот, є здат-
ність до творчості. Творчість- це цілеспрямована розумова діяль-
ність з розробки нових оригінальних та унікальних суспільно необ-
хідних продуктів.

Значення розумової діяльності високо оцінювало людство ще
у стародавні часи. Так, у зібранні священних книг «Авеста», яке було
розповсюджено у Древньому Ірані між X та VI ст. до н. є., говорить-
ся: «Найліпше - це розум, оскільки землю можна облаштувати розу-
мом і небо можна підкорити собі силою розуму» [72, с. 44].

Творчість властива людині в будь-якій сфері її діяльності. Ос-
новною метою творчості
є поліпшення якості життя суспільства
та забезпечення більш комфортних умов існування й розвитку кож-
ної людини. Саме творча праця була головним чинником забезпе-
чення життєдіяльності людства на усіх етапах його розвитку. А все,
що створено людиною, навіть у давці часи, вважалось її власністю.
Вже в Античній Греції та Стародавньому Римі застосовувалися за-
ходи охорони приватної власності, у тому числі й результатів твор-
чої діяльності, а плагіат та літературні крадіжки жорст.око каралися.
Але спеціальних правових норм охорони прав творців у ту епоху не
існувало або відомості про такі норми до нашого часу не дійшли^

У період приблизно з XII по XVII ст. правова охорона результа-
тів творчої діяльності була пов'язана з привілеями, які надавались
певним особам на обмежений час для отримання різноманітних
переваг (звільнення від сплати податків, надання монополії тощо).
Підставами для надання привілеїв могли бути різні причини: напи-

сання літературного твору, винайдення нового способу виробни-
цтва, виявлення корисних копалин тощо. Порушення привілеїв ка-
ралось штрафами, арештами порушників, конфіскацією незаконно
виробленої продукції. Тобто привілеї передбачали досить ефектив-
ну охорону прав інтелектуальної власності. Але зростання кількості
привілеїв у XVII ст. (зафіксованих у формі патентних грамот), які
надавались, як правило, носіями вищої влади (імператором, царем,
королем та ін.), зумовило зростання кількості зловживань з боку
цієї влади.

Тому у 1628 р. в Англії, яка на той час досягла найвищого еко-
номічного розвитку, було прийнято Положення про монополії, в
якому було закладено засади патентної форми охорони інтелекту-
альної власності у промисловій сфері. А в 1710 р. в Англії був при-
йнятий перший закон про авторське право, відомий як «Статут ко-
ролеви Анни». Цим Статутом автору книги надавалось виключне
право на опублікування твору в будь-якій кількості, у тому числі
шляхом відчуження виключного права на публікацію цього твору
певному видавцеві протягом 14 років з моменту його створення.
Причому.визначений Статутом строк охорони прав міг бути продо-
вжений за життя автора ще на 14 років. Тобто фактичний строк охо-
рони надавався на 28 років. Окрім цього, цей Статут проголошував
твір власністю його автора. Згодом подібні закони були прийняті
і в інших країнах. Так, наприклад, у Росіїу 1918 р. було прийнято закон
«О привилегиях на разнме изобретения и открмтия в художествах
и ремеслах», яким передбачалася видача привілеїв на власні вина-
ходи та винаходи, що завозились з-за кордону.

У сучасному значенні поняття «інтелектуальна власність» впер-
ше було вжито на Стокгольмській конференції про заснування Все-
світньої організації інтелектуальної власності (ВОІВ) у 1967 р. З тих
пір це поняття є терміном міжнародного права і використовується
у законодавстві багатьох країн світу, в тому числі в Україні.

У вітчизняній правовій системі термін «інтелектуальна влас-
ність» вперше було використано в Законі України «Про власність»
[4]. Основні норми інтелектуальної власності українського законо-
давства визначено Конституцією України, розробленими на її під-




Тема 1. Система інтелектуальної власності


Читайте також:

  1. Види текстильних волокон.
  2. ВПРАВА 6. Запишіть українською мовою наведені нижче тексти оголошень, використовуваних у науковому спілкуванні фахівців.
  3. Вторинне покриття вивороту килима текстильним матеріалом
  4. ЗАВДАННЯ 1. Прочитайте тексти. Законспектуйте інформацію про найголовніші ознаки офіційно-ділового стилю.
  5. ЗАВДАННЯ 3. Прочитайте тексти. Визначіть, до якого стилю належить кожний з них. Поясніть свою думку.
  6. Особливості територіальної організації підприємств текстильної промисловості
  7. Путувальні цехи текстильних фабрик, бавовняно1очисні цехи, тощо).
  8. Соціокультурний і етнопсихологічний контексти управлінської діяльності
  9. Соціокультурний і етнопсихологічний контексти управлінської діяльності
  10. Тексти для усного детального переказу
  11. ТЕКСТИ ЛЕКЦІЙ




Переглядів: 413

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 1. Система інтелектуальної власності | АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.