МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Система роботи посадових осіб військової частини щодо профілактики порушень статутних правил взаємовідносин
Ця робота для багатьох не є новою, вона проводилася у військових підрозділах постійно. Наведемо в повному обсязі систему роботи командирів (начальників) з діагностики випадків порушень статутних правил взаємовідносин між військовослужбовцями та їх профілактики. Основні напрями роботи: - аналіз повсякденної організації життєдіяльності військ; - вивчення індивідуальних якостей і психічних особливостей військовослужбовців усіх категорій; - вивчення, діагностика й регуляція взаємовідносин між військовослужбовцями; - вивчення традицій і колективної думки у військових колективах та оперативна реакція на них; - аналіз впливу різноманітних мікрогруп на життєдіяльність колективу й виявлення їх лідерів; - аналіз характеру службової та позаслужбової діяльності цих лідерів; - виявлення військовослужбовців, які потребують медико-психологічної допомоги та проведення індивідуально-виховної роботи з ними; - організація протидії негативним явищам у військово-соціальному середовищі; - турбота про побут і здоров’я військовослужбовців та їх соціальний захист. Методи отримання інформації: спостереження; вивчення, систематизація та узгодження результатів соціально-психологічних опитувань; аналіз документів; індивідуальні бесіди; доповіді молодших командирів; зустрічі з батьками; аналіз листів рідних, близьких і друзів; аналіз участі воїна в громадських організаціях; вивчення інформації медичних працівників; урахування матеріалів військових судів тощо. Форми роботи: індивідуально-виховна робота; психологічне дослідження; психологічна допомога; психологічна консультація; загальні збори військовослужбовців; робота з сержантами; робота з доведення вироків військових судів; співпраця з батьками військовослужбовців; використання засобів масової інформації, наочної агітації, стінної преси; використання навчальних кінофільмів; воєнно-правова робота; медичні огляди військовослужбовців, підведення підсумків і аналіз стану військової дисципліни в роті. Докладніше охарактеризуємо зміст діяльності окремих посадових осіб полку щодо профілактики порушення статутних правил взаємовідносин. Командир бригади, полку, окремого батальйону повинен: Щоденно: вивчати ділові й морально-психічні якості під час індивідуальної роботи з офіцерами, прапорщиками та старшинами підрозділів; отримувати інформацію про стан справ від чергового частини; особисто вивчати офіцерів і прапорщиків, які щойно прибули до частини; організовувати щоденний контроль за виконанням розпорядку дня, дотриманням статутного порядку; організовувати перевірку роботи їдальні, якість приготування їжі, повноту видачі визначеної норми харчування. Щотижня: організовувати вивчення наказів з офіцерами та прапорщиками частини щодо профілактики порушень статутних правил взаємовідносин між військовослужбовцями строкової служби; здійснювати прийом військовослужбовців, робітників і службовців, членів їхніх сімей з особистих питань (два рази на місяць); перевіряти побут, забезпеченість особового складу основними видами постачання (в одному з підрозділів); контролювати своєчасність повернення військовослужбовців з відпусток, госпіталів; особисто перевіряти якість приготування їжі в їдальні; організовувати перевірку військовослужбовців, які знаходяться поза межами розташування частини; заслуховувати на службових нарадах офіцерів ротної та батальйонної ланки про роботу щодо профілактики порушень статутних правил взаємовідносин між військовослужбовцями строкової служби; аналізувати та особисто оцінювати стиль роботи та особистий внесок посадових осіб щодо формування ненасильницьких стосунків у підрозділах; заслуховувати голову комісії щодо попередження випадків травматизму про роботу та начальника медичної служби про характер травматизму, його причини і організацію профілактичних заходів. Щомісяця: затверджувати план основних заходів щодо зміцнення військової дисципліни та поліпшення служби військ на наступний місяць, особисті плани підлеглих командирів і начальників; організовувати інструктивно-методичні заняття з офіцерами, які контролюють дотримання розпорядку дня; проводити аналіз і підводити підсумки стану військової дисципліни та служби військ з офіцерами й прапорщиками частини, особливо виділяти питання роботи щодо попередження порушень статутних правил взаємовідносин між військовослужбовцями строкової служби; видавати наказ про стан військової дисципліни та служби військ, визначати заходи щодо їх поліпшення, заохочувати офіцерів, прапорщиків за об’єктивність оцінки стану військової дисципліни; виступати у підрозділах на теми військового виховання; прищеплювати командирам підрозділів навички та вміння організаторської роботи щодо попередження порушень статутних правил взаємовідносин під час командирської підготовки; особисто брати участь і контролювати проведення правової інформації у підрозділах; приймати конкретні рішення за результатами психологічних і соціологічних досліджень, видавати накази; особисто брати участь у навчанні сержантів практиці індивідуальної роботи з підлеглими та попередженню випадків порушень статутних правил взаємовідносин під час проведення зборів і занять з ними; організовувати у підрозділах вечори запитань і відповідей за участю заступників командира та начальників служб; проводити бесіди з військовослужбовцями (за категоріями й періодами служби); спільно з військовою прокуратурою проводити дні правових знань у військовій частині; проводити бесіди з військовослужбовцями, схильними до порушень статутних правил взаємовідносин; проводити стройові огляди з метою перевірки зовнішнього вигляду, забезпеченості військовослужбовців визначеними видами постачання, виявлення скарг та заяв; виступати перед керівниками груп гуманітарної підготовки з аналізом їх особистого внеску зміцнення військової дисципліни; доводити до особового складу накази з оголошенням вироків військових судів за правопорушення та порушення статутних правил взаємовідносин; організовувати заходи з проведення дозвілля, культурної та духовно-просвітницької роботи; всебічно готувати особовий склад до несення служби в добовому наряді. Інші терміни: перед кожним періодом навчання проводити заняття з відповідними категоріями командирів на тему “Практика роботи посадових осіб по згуртуванню військових колективів, недопущення порушень статутних правил взаємовідносин” (липень – листопад); забезпечити рівномірний розподіл по підрозділах молодих воїнів. За 100 днів до наказу про звільнення в запас, напередодні та в день його доведення особисто проводити роботу з військовослужбовцями, які підлягають звільненню; регулярно перевіряти забезпечення військовослужбовців визначеними нормами постачання; у кожному періоді проводити показові заняття з організації роботи щодо попередження порушень статутних правил взаємовідносин; проводити вечори запитань та відповідей з молодим поповненням; організувати урочисту зустріч молодого поповнення та урочисті проводи військовослужбовців, що відслужили визначені терміни служби; зустрічатися з батьками військовослужбовців, які прибувають до частини; щоквартально аналізувати стан роботи з листами та прийом відвідувачів, затверджувати акти перевірки; особисто розслідувати або керувати розслідуванням випадків порушень статутних правил взаємовідносин, приймати законні рішення, доводити їх до логічного завершення; здійснювати контроль за вивченням особового складу в підрозділах; керувати правовим вихованням підлеглих; проводити офіцерські збори, де обговорювати питання морально-психологічного клімату у військових підрозділах; у кожному періоді організовувати вшанування військовослужбовців, які показали кращі результати у ратній праці та дисципліні; здійснювати контроль за роботою закладів військової торгівлі (крамниць, солдатської чайної) та наявністю у них необхідного асортименту. Заступник командира бригади, полку, окремого батальйону з виховної роботи зобов’язаний: Щоденно: організовувати проведення аналізу інформації, яка надходить з підрозділів про моральний стан особового складу, настрій військовослужбовців; організовувати та особисто проводити індивідуально-виховну роботу з усіма категоріями військовослужбовців; особисто вести бесіди з кожним прибулим до частини воїном; спільно зі штабом та службами частини здійснювати контроль за повним доведенням до особового складу визначених видів забезпечення, організацією харчування; спільно з командирами, офіцерами виховної роботи виявляти осіб, схильних до хуліганства, проводити з ними індивідуальну роботу; вивчати ділові, моральні й психічні якості офіцерів, прапорщиків, старшин підрозділів; організовувати, контролювати та особисто проводити заняття з гуманітарної підготовки; проводити постійну інформаційну роботу; вивчити потреби і запити особового складу та вжити заходи для їх вирішення. Щотижня: планувати й організовувати конкретні заходи виховної роботи з особовим складом добового наряду, варт у вечірній час; керувати роботою клубу, бібліотеки, спрямовуючи їхню діяльність на військове та моральне виховання військовослужбовців; планувати та організовувати проведення заходів з організації дозвілля в передвихідні й вихідні дні; проводити роботу в 1-2 підрозділах з надання допомоги командирам у організації та проведення виховної роботи; здійснювати контроль за рівномірним розподілом нарядів серед військовослужбовців різних строків призову; перевіряти умови служби, роботи, лікування особового складу, який знаходиться за межами частини; брати участь у підготовці підрозділів до тижневих польових виходів; підводити підсумки роботи щодо зміцнення військової дисципліни з офіцерами виховних структур; брати участь у підведенні підсумків виконання завдань за тиждень у підрозділах частини. Щомісяця: у складі груп офіцерів вивчати у 2-3 підрозділах морально-психологічний клімат, стан роботи з профілактики порушень статутних правил взаємовідносин, надавати допомогу в її організації та проведенні; планувати проведення роботи щодо формування здорового морально-психологічного клімату в частині, попередження порушень статутних правил взаємовідносин, організовувати її проведення, підводити підсумки цієї роботи; проводити аналіз роботи з профілактики порушень статутних правил взаємовідносин; проводити “День професійної підготовки” з офіцерами виховної роботи частини, де навчати їх практиці організації роботи з профілактики порушень статутних правил взаємовідносин серед військовослужбовців строкової служби; організовувати та проводити психологічні й соціологічні дослідження, спрямовані на вивчення морально-психологічного клімату в підрозділах, готувати на їх основі аналіз і пропозиції для командира частини; аналізувати дані соціологічних і психологічних досліджень, розробляти та втілювати в життя необхідні рекомендації; проводити вечори запитань і відповідей у підрозділах за періодами служби та категоріями військовослужбовців, організовувати оперативний розгляд запитів і потреб особового складу посадовими особами; проводити бесіди з військовослужбовцями (за категоріями й періодами служби); підводити підсумки роботи з офіцерами виховної роботи щодо профілактики порушень статутних правил взаємовідносин, визначати завдання на наступний місяць; навчати командирів підрозділів практиці роботи з попередження порушень статутних правил взаємовідносин; організовувати доведення до особового складу вироків військових судів про засуджених за порушення статутних правил взаємовідносин; планувати та здійснювати заходи щодо зміцнення військової дисципліни та згуртування військових колективів, ствердженню високоморальних норм стосунків, позитивних традицій; спільно з командирами підрозділів проводити КВПР й організовувати дозвілля особового складу. Інші терміни: планувати комплексне проведення роботи з профілактики порушень статутних правил взаємовідносин у частині та підрозділах; узагальнювати та пропагувати досвід роботи стосовно згуртування військових колективів, недопущення порушень статутних правил взаємовідносин; виявляти осіб з низьким рівнем нервово-психічної стійкості за відповідними тестами та організовувати з ними індивідуально-виховну роботу, надати психологічну допомогу; особисто вести й організовувати листування з родичами військовослужбовців, зустрічатися з ними при відвідуванні частини; проводити заходи з професійно-психологічного відбору військовослужбовців і розподілу їх за підрозділами та посадами; організовувати вивчення з офіцерським складом основ соціальної психології; проводити тренінги безконфліктного нерепресивного спілкування і ненасильницького вирішення проблем, які виникають під час служби; особисто розслідувати кожний випадок порушення статутних правил взаємовідносин серед військовослужбовців, виявляти причини та розробляти конкретні заходи щодо ліквідування їх наслідків і оптимізації морально-психологічного клімату у військовому колективі; здійснювати контроль і надавати допомогу командирам підрозділів у вивченні підлеглих згідно з Картою соціально-психологічних якостей особистості; організовувати проведення у підрозділах психодіагностичних і психокорекційних заходів; проводити збір військовослужбовців останнього періоду служби перед прибуттям молодого поповнення у військову частину. Командир батальйону (дивізіону) зобов’язаний: Щоденно: вивчати ділові й моральні якості офіцерів, прапорщиків і сержантів батальйону під час індивідуальної роботи з ними; заслуховувати командирів підрозділів про стан внутрішнього порядку та якість несення служби добовим нарядом; особисто брати участь у проведенні виховних заходів у ротах і проведенні індивідуальної роботи з військовослужбовцями; організувати контроль за виконанням розпорядку дня. Щотижня: на нарадах доводити висновки з подій та проступків, які мали місце в частині, з’єднанні чи гарнізоні; перевіряти побут, забезпеченість особового складу визначеними видами постачання; перевіряти військовослужбовців, які знаходяться за межами розташування батальйону (дивізіону); виступати у підрозділах на теми військового виховання та згуртування військових колективів; заслуховувати командирів підрозділів про роботу та стан профілактики порушень статутних правил взаємовідносин; перевіряти несення служби особовим складом підрозділу; брати участь у підведенні підсумків роботи в одному з підрозділів. Щомісяця: затверджувати план основних заходів щодо укріплення військової дисципліни, де планувати заходи з попередження порушень статутних правил взаємовідносин у підрозділах; підводити підсумки роботи командирів рот, взводів, старшин і сержантів щодо попередження порушень статутних правил взаємовідносин; особисто проводити інструктивно-методичні заняття з офіцерами й прапорщиками батальйону з методики зміцнення військової дисципліни та організації роботи щодо профілактики порушень статутних правил взаємовідносин; на заняттях з сержантами особисто навчати їх формам і методам виховної роботи, попередженню порушень статутних правил взаємовідносин; вивчати й аналізувати стан роботи щодо профілактики порушень статутних правил взаємовідносин; організовувати вечори запитань і відповідей у підрозділах; проводити раптові перевірки наявності особового складу та несення служби добовим нарядом у нічний час; проводити стройові огляди особового складу. Інші терміни: аналізувати рівномірність комплектування підрозділів молодим поповненням; щоквартально проводити загальні збори особового складу, де обговорювати питання стосунків між військовослужбовцями; знати ділові та психічні якості підлеглих; періодично бувати на ранкових підйомах і вечірніх перевірках; контролювати стан здоров’я підлеглих, турбуватися про його зміцнення. Заступник командира батальйону (дивізіону) з виховної роботи зобов’язаний: Щоденно: організовувати інформацію з підрозділів про стан справ і стосунки в підрозділах; організувати виховну роботу з особовим складом вартової та внутрішньої служб; під час занять з гуманітарної підготовки та проведення інформацій приділяти особливу увагу питанню згуртування військових колективів; особисто проводити бесіди з кожним прибулим до батальйону військовослужбовцем; проводити індивідуальну роботу з військовослужбовцями; виявляти осіб, схильних до насадження насильницьких стосунків, та організовувати з ними індивідуальну роботу. Щотижня: організовувати виховну роботу в підрозділі; доводити та роз’яснювати завдання щодо попередження порушень статутних правил взаємовідносин; особисто проводити роботу в ротах щодо виховання особового складу в дусі дружби та військового товариства; контролювати забезпеченість військовослужбовців усім необхідним; організовувати роботу щодо вивчення особового складу згідно з Картою соціально-психологічних якостей особистості; планувати та проводити заходи дозвілля у передвихідні й вихідні дні; організовувати проведення “Правового інформування” і “Години Відродження”. Щомісяця: планувати роботу щодо зміцнення військової дисципліни, дружби та військового товариства; особисто вивчати в 1-2 підрозділах морально-психологічний клімат, надавати допомогу щодо попередження порушень статутних правил взаємовідносин; брати участь у перевірці стану військової дисципліни; аналізувати ефективність роботи щодо попередження порушень статутних правил взаємовідносин; навчати офіцерів рот практичній роботі щодо профілактики порушень статутних правил взаємовідносин; організовувати проведення психологічних і соціологічних досліджень та тестування особового складу згідно з Картою соціально-психологічних якостей особистості, готувати аналіз і пропозиції для командира батальйону; планувати і здійснювати в ротах необхідні психодіагностичні, профілактичні та психореабілітаційні заходи; у системі командирської підготовки навчати офіцерів практиці роботи щодо профілактиці порушень статутних правил взаємовідносин. Інші терміни: У період звільнення у запас і прийому молодого поповнення проводити роботу з особовим складом за періодами служби; проводити виявлення осіб з низькою НПН та організовувати з ними індивідуально-виховну роботу; організовувати та підтримувати листування з батьками військовослужбовців, зустрічатися з ними при відвідуванні частини; організовувати соціометричне дослідження взаємовідносин у колективах; щоквартально проводити загальні збори особового складу з питань військового товариства; брати участь у проведенні заходів професійно-психологічного відбору; особисто брати участь у профілактиці правопорушень серед особового складу, у затвердженні високоморальних і гуманних норм у стосунках військовослужбовців; підтримувати зв’язок із сім’ями військовослужбовців; особисто розглядати кожний випадок порушення статутних правил взаємовідносин. З метою упорядкування роботи посадових осіб щодо попередження порушень статутних правил взаємовідносин та приведення її до системи Головним управління виховної та соціально-психологічної роботи Збройних Сил України рекомендовано: 1. У всіх військових підрозділах і частинах (взвод, рота, дивізіон, полк, бригада, корпус) проводити ретельне вивчення наявності та форм проявів порушень статутних правил взаємовідносин між військовослужбовцями строкової служби. За результатами вивчення кожному командиру і заступнику з виховної роботи мати та постійно оновлювати в письмовому вигляді банк даних про випадки даних порушень за формою (табл. 2). Таблиця 2 Читайте також:
|
||||||||
|