Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Система роботи посадових осіб військової частини щодо профілактики порушень статутних правил взаємовідносин

 

Ця робота для багатьох не є новою, вона проводилася у військових підрозділах постійно. Наведемо в повному обсязі систему роботи командирів (начальників) з діагностики випадків порушень статутних правил взаємовідносин між військовослужбовцями та їх профілактики.

Основні напрями роботи:

- аналіз повсякденної організації життєдіяльності військ;

- вивчення індивідуальних якостей і психічних особливостей військовослужбовців усіх категорій;

- вивчення, діагностика й регуляція взаємовідносин між військовослужбовцями;

- вивчення традицій і колективної думки у військових колективах та оперативна реакція на них;

- аналіз впливу різноманітних мікрогруп на життєдіяльність колективу й виявлення їх лідерів;

- аналіз характеру службової та позаслужбової діяльності цих лідерів;

- виявлення військовослужбовців, які потребують медико-психологічної допомоги та проведення індивідуально-виховної роботи з ними;

- організація протидії негативним явищам у військово-соціальному середовищі;

- турбота про побут і здоров’я військовослужбовців та їх соціальний захист.

Методи отримання інформації: спостереження; вивчення, систематизація та узгодження результатів соціально-психологічних опитувань; аналіз документів; індивідуальні бесіди; доповіді молодших командирів; зустрічі з батьками; аналіз листів рідних, близьких і друзів; аналіз участі воїна в громадських організаціях; вивчення інформації медичних працівників; урахування матеріалів військових судів тощо.

Форми роботи: індивідуально-виховна робота; психологічне дослідження; психологічна допомога; психологічна консультація; загальні збори військовослужбовців; робота з сержантами; робота з доведення вироків військових судів; співпраця з батьками військовослужбовців; використання засобів масової інформації, наочної агітації, стінної преси; використання навчальних кінофільмів; воєнно-правова робота; медичні огляди військовослужбовців, підведення підсумків і аналіз стану військової дисципліни в роті.

Докладніше охарактеризуємо зміст діяльності окремих посадових осіб полку щодо профілактики порушення статутних правил взаємовідносин.

Командир бригади, полку, окремого батальйону повинен:

Щоденно:

вивчати ділові й морально-психічні якості під час індивідуальної роботи з офіцерами, прапорщиками та старшинами підрозділів;

отримувати інформацію про стан справ від чергового частини;

особисто вивчати офіцерів і прапорщиків, які щойно прибули до частини;

організовувати щоденний контроль за виконанням розпорядку дня, дотриманням статутного порядку;

організовувати перевірку роботи їдальні, якість приготування їжі, повноту видачі визначеної норми харчування.

Щотижня:

організовувати вивчення наказів з офіцерами та прапорщиками частини щодо профілактики порушень статутних правил взаємовідносин між військовослужбовцями строкової служби;

здійснювати прийом військовослужбовців, робітників і службовців, членів їхніх сімей з особистих питань (два рази на місяць);

перевіряти побут, забезпеченість особового складу основними видами постачання (в одному з підрозділів);

контролювати своєчасність повернення військовослужбовців з відпусток, госпіталів;

особисто перевіряти якість приготування їжі в їдальні;

організовувати перевірку військовослужбовців, які знаходяться поза межами розташування частини;

заслуховувати на службових нарадах офіцерів ротної та батальйонної ланки про роботу щодо профілактики порушень статутних правил взаємовідносин між військовослужбовцями строкової служби;

аналізувати та особисто оцінювати стиль роботи та особистий внесок посадових осіб щодо формування ненасильницьких стосунків у підрозділах;

заслуховувати голову комісії щодо попередження випадків травматизму про роботу та начальника медичної служби про характер травматизму, його причини і організацію профілактичних заходів.

Щомісяця:

затверджувати план основних заходів щодо зміцнення військової дисципліни та поліпшення служби військ на наступний місяць, особисті плани підлеглих командирів і начальників;

організовувати інструктивно-методичні заняття з офіцерами, які контролюють дотримання розпорядку дня;

проводити аналіз і підводити підсумки стану військової дисципліни та служби військ з офіцерами й прапорщиками частини, особливо виділяти питання роботи щодо попередження порушень статутних правил взаємовідносин між військовослужбовцями строкової служби;

видавати наказ про стан військової дисципліни та служби військ, визначати заходи щодо їх поліпшення, заохочувати офіцерів, прапорщиків за об’єктивність оцінки стану військової дисципліни;

виступати у підрозділах на теми військового виховання;

прищеплювати командирам підрозділів навички та вміння організаторської роботи щодо попередження порушень статутних правил взаємовідносин під час командирської підготовки;

особисто брати участь і контролювати проведення правової інформації у підрозділах;

приймати конкретні рішення за результатами психологічних і соціологічних досліджень, видавати накази;

особисто брати участь у навчанні сержантів практиці індивідуальної роботи з підлеглими та попередженню випадків порушень статутних правил взаємовідносин під час проведення зборів і занять з ними;

організовувати у підрозділах вечори запитань і відповідей за участю заступників командира та начальників служб;

проводити бесіди з військовослужбовцями (за категоріями й періодами служби);

спільно з військовою прокуратурою проводити дні правових знань у військовій частині;

проводити бесіди з військовослужбовцями, схильними до порушень статутних правил взаємовідносин;

проводити стройові огляди з метою перевірки зовнішнього вигляду, забезпеченості військовослужбовців визначеними видами постачання, виявлення скарг та заяв;

виступати перед керівниками груп гуманітарної підготовки з аналізом їх особистого внеску зміцнення військової дисципліни;

доводити до особового складу накази з оголошенням вироків військових судів за правопорушення та порушення статутних правил взаємовідносин;

організовувати заходи з проведення дозвілля, культурної та духовно-просвітницької роботи;

всебічно готувати особовий склад до несення служби в добовому наряді.

Інші терміни:

перед кожним періодом навчання проводити заняття з відповідними категоріями командирів на тему “Практика роботи посадових осіб по згуртуванню військових колективів, недопущення порушень статутних правил взаємовідносин” (липень – листопад);

забезпечити рівномірний розподіл по підрозділах молодих воїнів. За 100 днів до наказу про звільнення в запас, напередодні та в день його доведення особисто проводити роботу з військовослужбовцями, які підлягають звільненню;

регулярно перевіряти забезпечення військовослужбовців визначеними нормами постачання;

у кожному періоді проводити показові заняття з організації роботи щодо попередження порушень статутних правил взаємовідносин;

проводити вечори запитань та відповідей з молодим поповненням;

організувати урочисту зустріч молодого поповнення та урочисті проводи військовослужбовців, що відслужили визначені терміни служби;

зустрічатися з батьками військовослужбовців, які прибувають до частини;

щоквартально аналізувати стан роботи з листами та прийом відвідувачів, затверджувати акти перевірки;

особисто розслідувати або керувати розслідуванням випадків порушень статутних правил взаємовідносин, приймати законні рішення, доводити їх до логічного завершення;

здійснювати контроль за вивченням особового складу в підрозділах;

керувати правовим вихованням підлеглих;

проводити офіцерські збори, де обговорювати питання морально-психологічного клімату у військових підрозділах;

у кожному періоді організовувати вшанування військовослужбовців, які показали кращі результати у ратній праці та дисципліні;

здійснювати контроль за роботою закладів військової торгівлі (крамниць, солдатської чайної) та наявністю у них необхідного асортименту.

Заступник командира бригади, полку, окремого батальйону з виховної роботи зобов’язаний:

Щоденно:

організовувати проведення аналізу інформації, яка надходить з підрозділів про моральний стан особового складу, настрій військовослужбовців;

організовувати та особисто проводити індивідуально-виховну роботу з усіма категоріями військовослужбовців;

особисто вести бесіди з кожним прибулим до частини воїном;

спільно зі штабом та службами частини здійснювати контроль за повним доведенням до особового складу визначених видів забезпечення, організацією харчування;

спільно з командирами, офіцерами виховної роботи виявляти осіб, схильних до хуліганства, проводити з ними індивідуальну роботу;

вивчати ділові, моральні й психічні якості офіцерів, прапорщиків, старшин підрозділів;

організовувати, контролювати та особисто проводити заняття з гуманітарної підготовки;

проводити постійну інформаційну роботу;

вивчити потреби і запити особового складу та вжити заходи для їх вирішення.

Щотижня:

планувати й організовувати конкретні заходи виховної роботи з особовим складом добового наряду, варт у вечірній час;

керувати роботою клубу, бібліотеки, спрямовуючи їхню діяльність на військове та моральне виховання військовослужбовців;

планувати та організовувати проведення заходів з організації дозвілля в передвихідні й вихідні дні;

проводити роботу в 1-2 підрозділах з надання допомоги командирам у організації та проведення виховної роботи;

здійснювати контроль за рівномірним розподілом нарядів серед військовослужбовців різних строків призову;

перевіряти умови служби, роботи, лікування особового складу, який знаходиться за межами частини;

брати участь у підготовці підрозділів до тижневих польових виходів;

підводити підсумки роботи щодо зміцнення військової дисципліни з офіцерами виховних структур;

брати участь у підведенні підсумків виконання завдань за тиждень у підрозділах частини.

Щомісяця:

у складі груп офіцерів вивчати у 2-3 підрозділах морально-психологічний клімат, стан роботи з профілактики порушень статутних правил взаємовідносин, надавати допомогу в її організації та проведенні;

планувати проведення роботи щодо формування здорового морально-психологічного клімату в частині, попередження порушень статутних правил взаємовідносин, організовувати її проведення, підводити підсумки цієї роботи;

проводити аналіз роботи з профілактики порушень статутних правил взаємовідносин;

проводити “День професійної підготовки” з офіцерами виховної роботи частини, де навчати їх практиці організації роботи з профілактики порушень статутних правил взаємовідносин серед військовослужбовців строкової служби;

організовувати та проводити психологічні й соціологічні дослідження, спрямовані на вивчення морально-психологічного клімату в підрозділах, готувати на їх основі аналіз і пропозиції для командира частини;

аналізувати дані соціологічних і психологічних досліджень, розробляти та втілювати в життя необхідні рекомендації;

проводити вечори запитань і відповідей у підрозділах за періодами служби та категоріями військовослужбовців, організовувати оперативний розгляд запитів і потреб особового складу посадовими особами;

проводити бесіди з військовослужбовцями (за категоріями й періодами служби);

підводити підсумки роботи з офіцерами виховної роботи щодо профілактики порушень статутних правил взаємовідносин, визначати завдання на наступний місяць;

навчати командирів підрозділів практиці роботи з попередження порушень статутних правил взаємовідносин;

організовувати доведення до особового складу вироків військових судів про засуджених за порушення статутних правил взаємовідносин;

планувати та здійснювати заходи щодо зміцнення військової дисципліни та згуртування військових колективів, ствердженню високоморальних норм стосунків, позитивних традицій;

спільно з командирами підрозділів проводити КВПР й організовувати дозвілля особового складу.

Інші терміни:

планувати комплексне проведення роботи з профілактики порушень статутних правил взаємовідносин у частині та підрозділах;

узагальнювати та пропагувати досвід роботи стосовно згуртування військових колективів, недопущення порушень статутних правил взаємовідносин;

виявляти осіб з низьким рівнем нервово-психічної стійкості за відповідними тестами та організовувати з ними індивідуально-виховну роботу, надати психологічну допомогу;

особисто вести й організовувати листування з родичами військовослужбовців, зустрічатися з ними при відвідуванні частини;

проводити заходи з професійно-психологічного відбору військовослужбовців і розподілу їх за підрозділами та посадами;

організовувати вивчення з офіцерським складом основ соціальної психології; проводити тренінги безконфліктного нерепресивного спілкування і ненасильницького вирішення проблем, які виникають під час служби;

особисто розслідувати кожний випадок порушення статутних правил взаємовідносин серед військовослужбовців, виявляти причини та розробляти конкретні заходи щодо ліквідування їх наслідків і оптимізації морально-психологічного клімату у військовому колективі;

здійснювати контроль і надавати допомогу командирам підрозділів у вивченні підлеглих згідно з Картою соціально-психологічних якостей особистості;

організовувати проведення у підрозділах психодіагностичних і психокорекційних заходів;

проводити збір військовослужбовців останнього періоду служби перед прибуттям молодого поповнення у військову частину.

Командир батальйону (дивізіону) зобов’язаний:

Щоденно:

вивчати ділові й моральні якості офіцерів, прапорщиків і сержантів батальйону під час індивідуальної роботи з ними;

заслуховувати командирів підрозділів про стан внутрішнього порядку та якість несення служби добовим нарядом;

особисто брати участь у проведенні виховних заходів у ротах і проведенні індивідуальної роботи з військовослужбовцями;

організувати контроль за виконанням розпорядку дня.

Щотижня:

на нарадах доводити висновки з подій та проступків, які мали місце в частині, з’єднанні чи гарнізоні;

перевіряти побут, забезпеченість особового складу визначеними видами постачання;

перевіряти військовослужбовців, які знаходяться за межами розташування батальйону (дивізіону);

виступати у підрозділах на теми військового виховання та згуртування військових колективів;

заслуховувати командирів підрозділів про роботу та стан профілактики порушень статутних правил взаємовідносин;

перевіряти несення служби особовим складом підрозділу;

брати участь у підведенні підсумків роботи в одному з підрозділів.

Щомісяця:

затверджувати план основних заходів щодо укріплення військової дисципліни, де планувати заходи з попередження порушень статутних правил взаємовідносин у підрозділах;

підводити підсумки роботи командирів рот, взводів, старшин і сержантів щодо попередження порушень статутних правил взаємовідносин;

особисто проводити інструктивно-методичні заняття з офіцерами й прапорщиками батальйону з методики зміцнення військової дисципліни та організації роботи щодо профілактики порушень статутних правил взаємовідносин;

на заняттях з сержантами особисто навчати їх формам і методам виховної роботи, попередженню порушень статутних правил взаємовідносин;

вивчати й аналізувати стан роботи щодо профілактики порушень статутних правил взаємовідносин;

організовувати вечори запитань і відповідей у підрозділах;

проводити раптові перевірки наявності особового складу та несення служби добовим нарядом у нічний час;

проводити стройові огляди особового складу.

Інші терміни:

аналізувати рівномірність комплектування підрозділів молодим поповненням;

щоквартально проводити загальні збори особового складу, де обговорювати питання стосунків між військовослужбовцями;

знати ділові та психічні якості підлеглих;

періодично бувати на ранкових підйомах і вечірніх перевірках;

контролювати стан здоров’я підлеглих, турбуватися про його зміцнення.

Заступник командира батальйону (дивізіону) з виховної роботи зобов’язаний:

Щоденно:

організовувати інформацію з підрозділів про стан справ і стосунки в підрозділах;

організувати виховну роботу з особовим складом вартової та внутрішньої служб;

під час занять з гуманітарної підготовки та проведення інформацій приділяти особливу увагу питанню згуртування військових колективів;

особисто проводити бесіди з кожним прибулим до батальйону військовослужбовцем;

проводити індивідуальну роботу з військовослужбовцями;

виявляти осіб, схильних до насадження насильницьких стосунків, та організовувати з ними індивідуальну роботу.

Щотижня:

організовувати виховну роботу в підрозділі;

доводити та роз’яснювати завдання щодо попередження порушень статутних правил взаємовідносин;

особисто проводити роботу в ротах щодо виховання особового складу в дусі дружби та військового товариства;

контролювати забезпеченість військовослужбовців усім необхідним;

організовувати роботу щодо вивчення особового складу згідно з Картою соціально-психологічних якостей особистості;

планувати та проводити заходи дозвілля у передвихідні й вихідні дні;

організовувати проведення “Правового інформування” і “Години Відродження”.

Щомісяця:

планувати роботу щодо зміцнення військової дисципліни, дружби та військового товариства;

особисто вивчати в 1-2 підрозділах морально-психологічний клімат, надавати допомогу щодо попередження порушень статутних правил взаємовідносин;

брати участь у перевірці стану військової дисципліни;

аналізувати ефективність роботи щодо попередження порушень статутних правил взаємовідносин;

навчати офіцерів рот практичній роботі щодо профілактики порушень статутних правил взаємовідносин;

організовувати проведення психологічних і соціологічних досліджень та тестування особового складу згідно з Картою соціально-психологічних якостей особистості, готувати аналіз і пропозиції для командира батальйону;

планувати і здійснювати в ротах необхідні психодіагностичні, профілактичні та психореабілітаційні заходи;

у системі командирської підготовки навчати офіцерів практиці роботи щодо профілактиці порушень статутних правил взаємовідносин.

Інші терміни:

У період звільнення у запас і прийому молодого поповнення проводити роботу з особовим складом за періодами служби;

проводити виявлення осіб з низькою НПН та організовувати з ними індивідуально-виховну роботу;

організовувати та підтримувати листування з батьками військовослужбовців, зустрічатися з ними при відвідуванні частини;

організовувати соціометричне дослідження взаємовідносин у колективах;

щоквартально проводити загальні збори особового складу з питань військового товариства;

брати участь у проведенні заходів професійно-психологічного відбору;

особисто брати участь у профілактиці правопорушень серед особового складу, у затвердженні високоморальних і гуманних норм у стосунках військовослужбовців;

підтримувати зв’язок із сім’ями військовослужбовців;

особисто розглядати кожний випадок порушення статутних правил взаємовідносин.

З метою упорядкування роботи посадових осіб щодо попередження порушень статутних правил взаємовідносин та приведення її до системи Головним управління виховної та соціально-психологічної роботи Збройних Сил України рекомендовано:

1. У всіх військових підрозділах і частинах (взвод, рота, дивізіон, полк, бригада, корпус) проводити ретельне вивчення наявності та форм проявів порушень статутних правил взаємовідносин між військовослужбовцями строкової служби. За результатами вивчення кожному командиру і заступнику з виховної роботи мати та постійно оновлювати в письмовому вигляді банк даних про випадки даних порушень за формою (табл. 2).

Таблиця 2


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. I. Правильно визначена мета.
  3. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  4. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  5. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  6. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  7. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  8. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  9. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  10. IV. Відмінність злочинів від інших правопорушень
  11. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  12. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО




Переглядів: 1171

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Можливі види порушень статутних правил взаємовідносин між військовослужбовцями, причини їх виникнення і методи роботи щодо їх профілактики | Банк даних про випадки порушень статутних правил взаємовідносин у військовому підрозділі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.