МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||
Соціологічна уяваБазисна посилка соціології полягає в тому, що розуміння тенденцій розвитку суспільства, в якому ми усі живемо, дозволяє зрозуміти самих себе. Ч. Райт Миллс визначив цю властивість як соціологічна уява - здатність розглядати власний життєвий досвід і особисті труднощі в контексті структурної організації свого суспільства і тієї історичної епохи, в якій ми живемо. Як правило, наше бачення обумовлене сферою нашого спілкування - школою, роботою, сім'єю, сусідами, феномен соціологічної уяви дозволяє розсунути вузькі рамки і відчути взаємозв'язок між особистим досвідом і масштабнішими соціальними і історичними подіями. Миллс вказує, що наші особисті проблеми і суспільні питання "накладаються і взаимопереплетаются, утворюючи більше великомасштабну структуру соціального і історичного життя". Кожна людина може правильно оцінити себе тільки порівняно з іншими. Зрозуміти це і зв'язати свою біографію з історією - ознака класичного соціологічного аналізу, який ми зустрічаємо у О. Конта, Г. Спенсера, Э. Дюркгейма, До. Маннгейма, І. Шумпетера, М. Вебера та ін. І яким би питанням ми не займалися, соціологічна уява вимагає бачити його в контексті трьох типів проблем. 1. Яка структура суспільства як системи? Які його елементи і як вони пов'язані між собою? Чим вони відрізняються один від одного? 2. Яке місце цього суспільства в історії? Який механізм його зміни? Яку роль воно грає в розвитку людства? Як його властивості впливають на історичний період, в якому ми живемо? Які особливості цього періоду? Чим він відрізняється від інших періодів? Яким чином йде історія? 3. Які типи людей відіграють важливу роль в цьому суспільстві в цей період? Які типи людей йдуть на зміну? Як вони формуються? Які особливості "людської природи" розкриваються в цей період? Яку роль грає тут суспільство? Мета соціології, на думку Миллса, полягає в тому, щоб дати людині можливість бути вільним, активно втручатися в історію, але в той же час не дозволяти управляти собою тим, хто знаходиться у владі, не дозволяти нав'язувати собі їх думку. Саме у демократичному масовому суспільстві з його надорганізацією і прихованими структурами влади Миллс бачив необхідність подібної емансипації мислення. В цілому можна сказати, що соціологічна уява дозволяє проникнути в наш соціальний світ і ідентифікувати зв'язки між нашими приватними біографіями і потужнішими соціальними силами життя - зрозуміти, що усе, що відбувається безпосередньо з нами, є усього лише точка перетину наших особистих життів з життям громадським.
Читайте також:
|
|||||||||||
|