Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Соціологічна уява

Базисна посилка соціології полягає в тому, що розуміння тенденцій розвитку суспільства, в якому ми усі живемо, дозволяє зрозуміти самих себе. Ч. Райт Миллс визначив цю властивість як соціологічна уява - здатність розглядати власний життєвий досвід і особисті труднощі в контексті структурної організації свого суспільства і тієї історичної епохи, в якій ми живемо. Як правило, наше бачення обумовлене сферою нашого спілкування - школою, роботою, сім'єю, сусідами, феномен соціологічної уяви дозволяє розсунути вузькі рамки і відчути взаємозв'язок між особистим досвідом і масштабнішими соціальними і історичними подіями. Миллс вказує, що наші особисті проблеми і суспільні питання "накладаються і взаимопереплетаются, утворюючи більше великомасштабну структуру соціального і історичного життя".

Кожна людина може правильно оцінити себе тільки порівняно з іншими. Зрозуміти це і зв'язати свою біографію з історією - ознака класичного соціологічного аналізу, який ми зустрічаємо у О. Конта, Г. Спенсера, Э. Дюркгейма, До. Маннгейма, І. Шумпетера, М. Вебера та ін. І яким би питанням ми не займалися, соціологічна уява вимагає бачити його в контексті трьох типів проблем.

1. Яка структура суспільства як системи? Які його елементи і як вони пов'язані між собою? Чим вони відрізняються один від одного?

2. Яке місце цього суспільства в історії? Який механізм його зміни? Яку роль воно грає в розвитку людства? Як його властивості впливають на історичний період, в якому ми живемо? Які особливості цього періоду? Чим він відрізняється від інших періодів? Яким чином йде історія?

3. Які типи людей відіграють важливу роль в цьому суспільстві в цей період? Які типи людей йдуть на зміну? Як вони формуються? Які особливості "людської природи" розкриваються в цей період? Яку роль грає тут суспільство?

Мета соціології, на думку Миллса, полягає в тому, щоб дати людині можливість бути вільним, активно втручатися в історію, але в той же час не дозволяти управляти собою тим, хто знаходиться у владі, не дозволяти нав'язувати собі їх думку. Саме у демократичному масовому суспільстві з його надорганізацією і прихованими структурами влади Миллс бачив необхідність подібної емансипації мислення.

В цілому можна сказати, що соціологічна уява дозволяє проникнути в наш соціальний світ і ідентифікувати зв'язки між нашими приватними біографіями і потужнішими соціальними силами життя - зрозуміти, що усе, що відбувається безпосередньо з нами, є усього лише точка перетину наших особистих життів з життям громадським.

Назад Зміст Вперед

Читайте також:

  1. Економічна соціологія як спеціальна соціологічна теорія
  2. Культурологічна та соціологічна
  3. Особистість та її місце у суспільстві. Соціологічна структура особистості
  4. Причини виникнення виховання. Провідні концепції виникнення виховання: еволюційно-біологізаторська, психологічна, релігійна, соціологічна, соціокультурна.
  5. Причини виникнення виховання. Провідні концепції виникнення виховання: еволюційно-біологізаторська, психологічна, релігійна, соціологічна, соціокультурна.
  6. Російська соціологічна думка
  7. Соціологічна
  8. Соціологічна думка в Україні.
  9. Соціологічна думка і соціологія в Україні
  10. Соціологічна експертиза і соціологічне тлумачення закону
  11. Соціологічна перспектива
  12. Соціологічна структура особистості




Переглядів: 3301

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Соціологічна перспектива | Глава 2. КУЛЬТУРА

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.