Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Особистість, її характеристика. Поняття про формування особистості, значення цього процесу для суспільного життя.

Тема: Особистість. Психічні якості особистості медичного працівника

З – 17 Зайченко І.В.

Етика соціальної роботи: Навчальний посібник. – Чернігів, 2008. – 304 с.

Поняття про особистість та її характеристика. Типи особистості, структура темпераменту та його фізіологічні основи за І.П. Павловим. Загальні уявлення про типи темпераменту, мотиви дій особистості, властивості темпераменту.

Характер, типи, риси характеру, його значення для медичного працівника. Поняття про формування особистості, значення цього процесу для суспільного життя. Спрямованість особистостей. Патологічні особливості зміни характеру, причини, профілактика їх та засоби усунення. Поняття про професійну діяльність. Аналіз професійної діяльності медичного працівника. Значення самовиховання.

 

Одним із постулатів медицини є принцип «лікувати не хворобу, а хворого». Хвороба впливає не лише на органи людини, але та­кож на особистість хворого.

У процесі спільної діяльності та спілкування в соціокультурному середовищі людина набуває особливої якості, яку позначають терміном ''особистість ".

У гуманістичних, філософських та психологічних концепціях особистість — це людина як цінність, заради якої здійснюється роз­виток суспільства.

Особистість — одна з семи іпостасей людини. Інші — це люди­на як індивід, людина як організм, людина як індивідуальність, лю­дина як "Я", людина-роль, людина як фізичне тіло, підвладне всім законам механіки. Ці характеристики розкривають поняття "люди­на" з різних боків і не є тотожними. Вони утворюють єдине ціле, і водночас кожна має свої особливості.

Людина з'являється на світ повноправним членом суспільства і від народження, на відміну від тварин, яких іменують особинами, називається індивідом, тобто одиничним представником роду люд­ського, виду Ното Sаріепs (людина розумна), продуктом тривалого розвитку і носієм індивідуально-своєрідних рис.

В психології під особистістю розуміють індивід, який має свідомість, самосвідомість і активно впливає на оточуючий світ.

Особистістьце відносно стійка система суспільно зна­чущих рис, що характеризує індивіда як члена певного сус­пільства. Це особа, яка володіє свідомістю і самосвідомістю, ін­дивідуально-психологічними особливостями та активно пізнає і перетворює навколишній світ відповідно до своїх вимог. Якості особистості включають рівень вольової регуляції поведінки, до­тримання моральних установок, використання світогляду, схиль­ностей і суспільних інтересів під час вибору системи вчинків.

Особистістю є соціалізований індивід, який втілює найсуттєвіші соціально значущі властивості. Особистістю є людина, яка має свою життєву позицію, що утвердилася внаслідок тривалої і кропіткої свідомої праці; їй притаманні свобода волі, здатність до вибору, відповідальність. Така людина не просто вирізняється завдяки тому враженню, яке справляє на інших, вона свідомо виділяє себе з навколишнього світу. Глибина і багатство особистості зумовлені її зв'язками зі світом, з іншими людьми, уявленням про себе, про своє "Я".

Особистість кожної людини має сукупність рис і особливостей, яка властива лише їй і характеризує її індивідуальність. Індивіду­альністьце поєднання психічних особливостей людини, що утворю­ють її своєрідність, відмінність від інших людей.

Формування особистості починається від народження, є складним і суперечливим процесом, який триває протягом усього життя в міру засвоєннясоціального досвіду:засобів ізна­рядь виробництва,духовної культури, засобів чуттєвогопізнання, абстрактногомислення і т. ін.Життєвий шлях особистості поєднує унікальну біографічну і історичну складові її розвитку, спирається на до­свід попереднього покоління і здійснюється за певними умовнимиетапа­ми, які складаються з подій, водночас автономних і взаємопов'язаних.

Перерахуємо описані Еріксоном етапи формування особи.

Ранній вік немовляти (від народження до 1 року). На цій стадії виникають передумови майбутньої товариськості або відстороненості від людей. Для цього етапу характерна «криза довіри - недовіри».

Пізній вік немовляти (від 1 року до 3 років). У дитини формується самостійність і впевненість у собі. Це стадія «кризи автономії на противагу сумнівам і сорому».

Раннє дитинство (від 3 до 5 років). Дитині властиве зацікавлене вивчення навко­лишнього світу, наслідування дорослих, включення до статево-рольової поведінки. Цій стадії відповідає «криза появи ініціативності на противагу почуттю провини».

Середнє дитинство (від 5 до 11 років). Відбувається розвиток пізнавальних і комунікативних умінь, етапу характерна «криза працелюбності на противагу комп­лексу неповноцінності».

Підлітковий вік і юність (від 11 до 20 років). Відбувається життєве самовизна­чення, формується тимчасова перспектива - будуються плани на майбутнє, «криза самовизначення особистості на противагу сірості та конформізму».

Рання дорослість (від 20 до 40 років). Характеризується прагненням до контактів з людьми, бажанням і здатністю присвятити себе людям. Цій стадії відповідає «криза інтимності і товариськості на противагу особистісній психологічній ізольованості».

Середня дорослість (від 40 до 60 років). Відбувається продуктивна і творча робота над собою та з іншими людьми. «Криза турботи про нове покоління на проти­вагу зануренню в себе».

Пізня дорослість (понад 60 років). Властиві постійні роздуми про минуле, його зважена оцінка. Це стадія «кризи задоволеності життям на противагу відчаю».

Еріксон вважав, що люди народжуються рівними, але різними. Розвиток особи - це визнання і реалізація унікальних можливостей, які є у кожної людини.

Структура особистості, що була запропонована К.І. Пла­тановим, відображає складність її формування (сполучення біологічних та соціально-психологічних властивостей) у сукупності різних характе­ристик особистості:

- біологічно зумовлені якості (задатки, темперамент, патологічні змі­ни особистості);

- соціально зумовлені якості (духовні потреби, спрямованість, мо­ральні якості);

- якості особистості, зумовлені досвідом (знання, навички, вміння, звички);

якості, зумовлені індивідуальними особливостями психічних про­цесів (тип пам'яті, ступінь емоційно-моторної стійкості).

Окремі риси особистості нестійкі і змінюються залежно від умов життя, виховання, хвороби. Тож структура особистості є динамічною і має 3 голов­ні складові:спрямованість, можливості особистості, темперамент, характер

1. Спрямованість особистостістійка система мотивів, які орієнтують життєдіяльність особистості.

Мотиви – спонукальна сила дій і вчинків людини.

2. Можливості особистості – психологічні передумови успішності її діяльності (задатки, здібності, схильності).


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. DIMCLRE (РЗМЦВЛ) - колір виносних ліній (номер кольору). Може приймати значенняBYBLOCK (ПОБЛОКУ) і BYLAYER (ПОСЛОЮ).
  3. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  4. I визначення впливу окремих факторів
  5. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  6. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  7. II. Поняття соціального процесу.
  8. IV. План навчального процесу.
  9. Iсторичне значення революції.
  10. Ne і ne – поточне значення потужності і частоти обертання колінчастого вала.
  11. Ocнoвнi визначення здоров'я
  12. V здатність до встановлення та підтримки гарних особистих стосунків і веденню етичного способу життя.




Переглядів: 1844

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЕТИКА СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ | Темперамент.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.