МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Правила формулювання питань анкети1. Необхідно користуватися простими словами. У залежності від рівня освіти респондентів, треба прагнути до того, щоб анкета відповідала їхньому словниковому запасу. 2. При складанні питань потрібно використовувати однозначні слова та терміни. У багатьох випадках ті самі слова: часто, рідко, дорого, дешево, багато, мало, доступні ціни, іноді, – мають неоднакове значення для різних респондентів. Тому необхідно завжди вживати конкретні показники, що недвозначно вказують на періодичність, міру, ціни тощо. Замість "часто", "рідко" потрібно вжити прийнятні показники "один раз у тиждень", "один раз на місяць" тощо. Якщо мова йде про ціни, їх необхідно вказувати конкретно або давати якісь межі цін "від - до". 3. При складанні питань необхідно уникати того, щоб в них була підказка. Ця типова помилка приводить до того, що дослідник одержує бажану для нього інформацію, а не ту, що відповідає реальним поглядам респондентів. 4. При складанні анкети варто уникати питань, що включають посилання на авторитетні особи або відомі фірми. Наприклад: "Чи згодні Ви з позицією Української асоціації Маркетингу, що...?" Є група респондентів, на яких питання такого типу роблять позитивний тиск, а в деяких групах навпаки – такі посилання викликають протест проти нав'язування оцінки. 5. Не рекомендується і використання альтернативних варіантів відповідей, що спеціально підібрані дослідником і також передбачають одержання бажаних відповідей. Причому, це може стосуватися навіть порядку розташування питань. Якщо перелік альтернативних варіантів занадто довгий, і вони досить складні, то ті з них, що даються наприкінці, мають більше шансів бути вибраними респондентами. 6. Проблеми, пов'язані з помилками пам'яті, виникають у тому випадку, коли респонденту пропонують підрахувати якусь конкретну цифру за досить тривалий період часу. Наприклад: "Скільки пачок прального порошку Ви купуєте протягом року?". Дослідник повинен використовувати більш прості питання або серію питань, що допоможуть йому зробити самостійні підрахунки. 7. В анкеті варто уникати об'єднання відразу декількох питань в одному. Наприклад: "Ви задоволені якістю і ціною послуг?". Зрозуміло, що відповідь на першу половину питання може не збігатися з відповіддю на другу.
Для з’ясування інформації не кількісного, а якісного характеру використовують методи якісних досліджень. Методи проведення якісних досліджень представлені на (рис.3.4.)
Фокус-групи – особиста співбесіда, яка одночасно проводиться з невеликою кількістю людей, в основі якого лежить сценарій, розроблений на неструктурованій основі. Цілі фокус-груп: - Висунення гіпотез, які потім можуть бути перевірені кількісно - Складання анкети для кількісного дослідження - Представлення додаткової базової інформації по товарним категоріям - Висловлювання вражень по концепції нового продукту - Тестування рекламних повідомлень (форматів) Глибинне інтерв’ю - неструктуроване, пряме, особисте інтерв”ю з респондентом з цілью вивчити мотиви вибору чи поведінки тієї чи іншої групи людей. Проводиться в вільній формі. Головна інформація – глибинні мотиви і потреби. Проекційні технології - неструктурована і непряма форма опитування, яка спонукає респондента висловити свої скриті мотиви, думки або почуття відносно проблеми, яка обговорюється. Асоціативні методи: - Метод словесних асоціацій. Тестування назви,відношення до певної марки - Персоніфікація - вербальна або невербальна (використання портретів) Використовується для виявлення типажу постійного споживача торгової марки - Картинки і слова - методика з приміненням візуальних або словесних стимулів, використовується при тестуванні назви,вияснення іміджу фірми, продукту. Технології завершень: - Незакінчені речення - Незавершені малюнки - Бранд меппінг (Brand mapping) Технології конструювання: Змушують респондента створити вербально або невербально (історію, діалог або опис ситуації.Досліджують глибинні мотиви поведінки - Модифікований ТАТ (Тематичний Апперцепціонний Тест, створений психологом Мюррейем) - Баблз (Bubble drawing) - Коллаж - Проективні запитання Експресині технології: - Ролєва гра - Психомалюнки Читайте також:
|
||||||||
|