Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Політичні партії

Основні характеристики громадянського суспільства в Україні

 

 

Політичні партії є специфічним інститутом громадянського суспільства. Особливість політичних партій полягає в тому, що партій виступають своєрідною проміжною ланкою між громадянським суспільством і державою. З одного боку, партії належать до інститутів громадянського суспільства, оскільки узагальнюють, висловлюють і обстоюють інтереси широких соціальних груп. З іншого боку, політичні партії, перемагаючи на виборах, беруть участь в реалізації влади і, таким чином, входять до сфери інститутів держави.

 

Слід зазначити, що причетність до виконання владних функцій слугує деяким дослідникам підставою для того, щоб відмовляти політичним партіям у належності до громадянського суспільства. Однак, на нашу думку, в Україні політичні партії досі не стали інституціями, які формують державну владу на виборах і несуть відповідальність за її діяльність, а отже, скоріше є інституціями громадянського суспільства.

 

Зареєстровані в Україні партії представляють практично всі частини політичного спектру, серед них можна знайти представників усіх існуючих політичних ідеологій. Водночас, розподіл партій з точки зору політичних орієнтацій не повною мірою відповідає розподілу політичних уподобань населення.

 

Встановлення реальної чисельності політичних партій України через низку причин є проблематичним. Тому дані про чисельність партій є скоріше приблизними.

 

Більшість українських політичних партій не охоплюють мережею своїх осередків усі регіони країни — отже, навряд чи можуть вважатися загальнонаціональними організаціями.

 

Переважна більшість провідних політичних партій активно вдаються до створення допоміжних структур: молодіжних, жіночих та інших громадських організацій, що діють під егідою партії.

 

З формально-правої точки зору, ці організації не є структурними підрозділами партій. Водночас, наявність таких структур, по-перше, є засобом формування партійного кадрового резерву; по-друге, дозволяє партії більш ефективно формувати та більш широко демонструвати свою позицію у тих чи інших сферах (захисту специфічних прав молоді, жінок та інших соціальних груп); по-третє, залучати додаткові ресурси під час проведення виборчих кампаній чи масових акцій.

 

Особливе значення для реалізації політичними партіями своїх завдань має їхня ідеологічна, зокрема програмотворча діяльність. Політичні партії розробляють певні ідеологічні документи переважно у формі передвиборних програм, лише незначна їх кількість продукується в міжвиборчий період.

 

Передвиборні програми в цілому корелюють із власне партійними програмами, проте в силу специфіки мають ухил до популізму та не розраховані на серйозний аналіз з точки зору оцінки можливостей їх реалізації.

 

Політичні та соціально-економічні програми жодної з партій не підтримані переважною більшістю громадян України.

 

Це пояснюється як об’єктивними причинами (неготовністю суспільства до сприйняття партійних програм; регіональними та демографічними відмінностями в українському суспільстві — а отже, й різними підходами до вирішення проблем.

 

У результаті, на відміну від країн розвинутої демократії, де громадяни роблять вибір між різними варіантами одного й того ж політичного курсу, населення України поставлене часто перед діаметрально протилежним вибором.

 

За таких умов, громадяни переважно голосують не за партійні програми, а за харизматичні особистості, що спричинило, зокрема, створення "іменних" блоків у парламентських кампаніях

 

Політичні партій в Україні не мають достатніх важелів впливу на вироблення та реалізацію державної політики.

 

Такий стан справ ставить під сумнів саме поняття політичної відповідальності партій, обраних до Парламенту, свідчить про недосконалу систему зворотних зв’язків між партіями та громадянами.

 

Звітність за виконання партіями висунутих ними програм не має системного характеру та використовується переважно як технологічний засіб PR-кампанії напередодні виборів. Це, за оцінками експертів, є однією з головних причин низької довіри громадян до політичних партій.

 

 

Отже, система багатопартійності в Україні перебуває на етапі формування та розподілу політичного простору між партіями. В країні зареєстровані велика кількість партій, більшість із яких декларують центристські та лівоцентристські орієнтації.

 

Значна частина партій утворилася та діє не у відповідь на соціальний запит, як інститути формулювання та просування інтересів широких суспільних верств, а як інструменти (засоби) політичної легалізації і боротьби інтересів окремих груп та осіб. Більшість зареєстрованих партій не виявляють політичної активності і не мають значного впливу на політичні процеси в державі.

 


Читайте також:

  1. III. Українські ліберальні партії.
  2. Визначення імовірності партії вантажу, для перевезення якої необхідним є автомобіль відповідної вантажопідйомності.
  3. Визначення оптимального розміру партії, що замовляється
  4. Визначте соціально-економічні та політичні фактори утворення Київської Русі.
  5. Випишіть 3 партії, що на вибораз 1994р. набрали найбільшу кількість голосів, зазначте прізвища їх лідеорів, яку ідеологію вони ісповідували?
  6. Воєнно-політичні аспекти.
  7. Воєнно-політичні події 1649 – 1653 рр. Утворення Української гетьманської держави.
  8. Впливові загальноросійські полії ичні партії, що діяли в Україні
  9. Геополітичні зміни у світі після першої світової війни. Паризька мирна конференція. Версальська система мирних договорів
  10. Геополітичні концепції Збігнева Бжезінського.
  11. Голодомор в Україні (1932-1933), його соціально-політичні наслідки
  12. Громадські рухи й організації. Політичні партії і влада




Переглядів: 596

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Історія становлення становлення громадянського суспільства в Ураїні | Громадські організації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.