Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Comprehension check

Exercise 1. Use the context to figure out the meanings of the words. Write definitions in your notebooks.

a) motivate (line 11) b) reward (line 23) c) accustomed to (line 29) d) undesirable (line 37) e) resemble (line 50) f) bent over (line 51)

Exercise 2. Answer the questions:

1. What is the nationality of the author?

2. Which culture(s) associates chicken soup with good care during illness?

3. Would the author eat a caterpillar?

4. Does the author think it is a good thing for people to eat food from other countries?

5. Who does the author think will read the article? Why does she think they will read it?

Exercise 3. Answer the questions from memory, if possible.

1. In what parts of the world do people enjoy eating grasshoppers and termites?

2. If an American says, ‘I could eat a horse,’ what does the person mean?

3. Why do people find certain food comforting?

4. How does climate and weather affect your food choices?

5. What are some foods people think bring good luck?

6. Why will our food choices continue to grow?

Exercise 4. Organise the information in the reading by filling in the chart. Fill in the information about the four foods. Then add three more from the reading. Work from memory, if possible.

 

Food Culture Reason Used
Roasted turkey    
Millet    
Tabouleh    
Lobster    
     
     
     

Exercise 5. Review the article and find related forms of the words in column 1. Write each form and its part of speech in column 2.

Word Form(s) and part(s) of speech
1. Roast  
2. Comfort  
3. Treat  
4. Fry  
5. Spice  
6. Candy  

 

Exercise 6. Write the correct form of the word on the line.

a) French (fry) __________ potatoes are sliced potatoes cooked in oil.

b) Many North Americans find chicken soup (comfort) _________ .

c) (Roast) __________ chicken is a traditional Sunday meal in many countries.

d) For her birthday, Maggy had a special (treat) __________ - a chocolate cake and ice cream.

e) This soup has no flavour. I wish that I’d ordered something (spice) _________.

 

Speaking

1. What foods bring back childhood memories for you? 2. Would you eat caterpillar? Why or why not? 3. What are some foods from other cultures that you like? What do you associate with them? 4. What are some foods you find comforting? Why do you think this is so? 5. What are some foods that are important to your culture because of geography and weather?

 

-Writing

Write sentences that describe each food and your reaction to it. Use these and other words in your sentences.


Comforting

Fascinated

Bored

Sickening

Nourishing

Fattening

Interested

Disgusted

Amazed

Refreshing

Interesting


Читайте також:

  1. Comprehension check
  2. Comprehension check
  3. Comprehension check
  4. Comprehension check. Answer the questions.
  5. Comprehension Questions
  6. Comprehension Questions
  7. Consider the information given in Units 1—6 and accomplish the tasks given below. Check them with the keys.
  8. Consider the information in Units 1—5 and accomplish the tasks given below. Check them with the keys.
  9. II. Vocabulary Comprehension
  10. II. Vocabulary Comprehension
  11. II. Vocabulary Comprehension




Переглядів: 608

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Why We Eat What We Eat | Pleased

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.