МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Put the verb into the most suitable form. Use a present tense (simple or continuous), will (I'll) or shall.Conversation 1 (in the morning) JENNY: Are you. doing....(you/do) anything tomorrow evening, Helen? HELEN: No, why? JENNY: Well, do you fancy going to the cinema? Strangers on a Plane is on. I want to see it but I don't want to go alone. HELEN: OK, ………. (I/come) with you. What time …… (we/meet)? ENNY: Well, the film.............................. (begin) at 8.45, so ……. (I/meet) you at about 8.30 outside the cinema, OK? HELEN: Fine. .............................. (I/see) Mary later this evening. ……. (I/ask) her if she wants to come too? jenny: Yes, do that................................ (I/see) you tomorrow then. Bye. Conversation 2 (later the same day) HELEN: Jenny and I .............................. (go) to the cinema tomorrow night to the Strangers on a Plane. Why don't you come with us? MARY: I'd love to come. What time ....................... (the film/begin)? HELEN: 8.45. MARY: ..................................... (you/meet) outside the cinema? HELEN: Yes, at 8.30. Is that OK for you? MARY: Yes,.................................. (I/be) there at 8.30. Put the verbs in the most suitable form. Sometimes there is more than one possibility. 1 A has decided to learn a language. A: I've decided to try and learn a foreign language. B: Have you? Which language are.you.going to. learn... (you/learn)? A: Spanish. B: I see. And ................................... (you/do) a course? A: Yes, ........................................ (it/start) next week. B: That's great. I'm sure ............................... (you/enjoy) it. A: I hope so. But I think .............................. (it/be) quite difficult. 2 A wants to know about В 's holiday plans. A: I hear ....................................... (you/go) on holiday soon. B: That's right..................................... (we/go) to Finland. A: I hope ..................................... (you/have) a nice time. B: Thanks. ........................ (I/send) you a postcard and (5)......... (I/get) in touch with you when .......................... (I/get) back. 3 A invites В to a party. A: ......................................... (I/have) a party next Saturday. Can you come? B: On Saturday? I'm not sure. Some friends of mine .............. (come to stay with me next week but I think …….. (they/go) by Saturday. But if ………. (they/be) still here, …………(I/not/be) able to come to the party. A: OK. Well, tell me as soon as ........................... (you/know). B: Right. ..................................... (I/phone) you during the week.
|
||||||||
|