Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методичні вказівки.

Особливу увагу при відповіді на перше питання слід приділяти на виникнення державності у східного слов’янства. Важливе значення має наукова критика норманської теорії. Серед явищ, які сприяли зміцненню державності особливе місце займає адміністративно-фінансова реформа, яку провела княгиня Ольга, а також Хрещення Русі князем Володимиром.

Готуючи відповідь до другого питання семінарського заняття терба в підручнику знайти органи влади Київської Русі та їх повноваження та законспектувати. Особливу увагу слід приділити Двірцево-вотчиній системі управління. Виявити категорії вільного та залежного населення Київської Русі, та з’ясуйте, відмінності в їхньому правовому статусі.

Третє питання, що виноситься на заняття, пов’язане із загальною характеристикою Руської Правди – перша значна пам’ятка феодального права у східного слов’янства. Особливу увагу слід звернути на зародження юридичних понять та категорій. Усі списки Руської Правди залежно від змісту та часу складання поділяють на три редакції. Знайдіть та занотуйте в зошиті ці редакції.

Підготовка до відповіді на четверте питання треба починати з аналізу судового процесу, який мав змагально-обвинувачувальний характер, тобто судова справа розглядалась як публічний спір між ображеним та кривдником, а суддя виконував лише функції посередника. Знайдіть у тексті Руської Правди норми, які регулювали названі досудові та судові процедури. У судовому процесі як докази використовували показання свідків, ордалії та присягу. Знайдіть у тексті Руської правди відповідні норми.

Для висвітлення п’ятого питання студенту необхідно з’ясувати особливості зародження мусульманської державності та вплив ісламу на державно-правові явища. Завершіть це питання аналізом діяльності органів влади Арабського Халіфату.

Розкриваючи шосте питання семінару необхідно характеризувати джерела та характерні риси мусульманського права та описувати правовий статус особи за шаріатом і особливості основних галузей права.

 

Словник термінів:

Адміністративно-територіальний устрій – поділ території держави на певні частини з метою побудови державних органів влади та управління на місцях.

Вакуф – зазвичай нерухоме майно, передане власником для якихось благодійних цілей, майно вилучене із цивільного обігу.

Віра – штраф за скоєний злочин. (Київська Русь).

Віче – народні збори Давньої Русі, на яких обговорювалися й вирішувалися важливі громадські справи.

Бояри – збірна назва представників правлячого стану у Київській Русі, які займали друге, після князів, панівне становище в управлінні державою.

Боярська дума– в часі Київської держави – вища рада при князеві, що складалася з представників земського боярства (старців графських – потомків місцевої родоплемінної знаті), княжної дружини, а згодом також духовенства (митреполіта, єпископів).

Вотчина – комплекс феодальної земельної власності (землі, будівлі, реманент) та пов’язане з нею право на залежних селян.

Головництво – відшкодування збитків за вбитого члена його родини. (Київська Русь).

Дворові люди– слуги великих та удільних князів (бояри, ключники, стольники тощо).

Джіхад – землі, завойовані мусульманами у війні з невірними.

Динар – старовинна золота монета країн мусульманського Сходу, яка чеканилася із VII ст.

Емір – у країнах мусульманського сходу правитель, глава держави, який є одночасно воєначальником.

Закупи – категорія селян, які брали у феодала позику (купу) і за це мусили виконувати феодальні повинності. (Київська Русь).

Звід – процесуальна дія, яка передбачала розшук злочинця. (Київська Русь).

Ізгой – особа, яка з певних причин втратила свій соціальний статус. (Київська Русь).

Іслам – наймолодша із світових релігій, яка виникла у VII ст. н.е. на Аравійському півострові.

Коран – головна священна книга мусульман.

Київська Русь (Давня Русь) – сучасна назва держави східних слов’ян, що існувала в ІХ – ХІІІ ст.

Князь – у східних слов’ян воєначальник племені або союзу племен у період раннього феодалізму, глава держави – Князівства.

Мечник – посадова особа. (Київська Русь).

Мечеть – мусульманська культова споруда.

Медресе – мусульманська середня та вища школа, у якій готували служителів культу, учителів, а у деяких державах – службовців.

Мульк – землі, які були на праві вланості у мусульман.

Отрок – залежна від князя особа, що виконувала дрібні адміністративні доручення. (Київська Русь).

Потік та розграбування– найтяжчий вид покарання за Руською Правдою, який передбачав вигнання злочинця разом із сім’єю за межі громади, продаж у рабство та конфіскацію майна.

Посадник – намісник князя у землях, що входили до складу Київської держави у Х-ХІІ ст.

Полюддя (від «ходіння по людях»)– щорічний об’їзд у Київській Русі Князем і його дружиною власних володінь та підлеглих племен з метою збирання данини Х-ХІІІ ст.

Рядович – напіввільна людина, яка втратила волю за договором. (Київська Русь).

Рамадан (рамазан)– дев’ятий місяць мусульманського місячного року хіджри. Згідно з ісламом, у цьому місяці Мухаммед пізнав перше одкровення Аллаха.

Суд – орган державної влади, до компетенції якого входить здійснення правосуддя у вигляді розгляду кримінальних і цивільних справ та прийняття по цих справах законних рішень.

Судова система – сукупність усіх судів держави, що здійснюються правосуддя.

Теократія – форма правління, при якій глава держави є одночасно її релігійним керівником.

Тіун – управитель великокнязівського або феодального господарства. (Київська Русь).

Феодальна держава – політична організація класу феодалів, за допомоги якої він здійснював свою владу щодо інших верств населення.

Феодальна рента – економічна основа реалізації феодальної власності (відробіткова, натуральна та грошова).

Феодальне право– зведена в закон воля класу феодалів, основним завданням якого було юридичне оформлення і врегулювання монопольного права власності феодалів на землю та неповної власності на залежних селян, у забезпеченні політичного та економічного планування феодалів.

Холоп, челядь, челядин– невільники, які вважались об’єктами права. (Київська Русь).

Халіф – у країнах мусульманського Сходу титул верховного правителя, який поєднував світську та духовну владу.

 


Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. Головні етапи кількісного аналізу та оцінювання ризику. Методичні підходи до визначення ризику.
  3. Додаткові методичні прийоми вивчення вищої нервової діяльності.
  4. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 1
  5. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 2
  6. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми
  7. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми
  8. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми
  9. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми
  10. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми
  11. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ
  12. Завдання, джерела інформації і методичні прийоми контролю




Переглядів: 476

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Семінарське заняття 10. | Іменний покажчик.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.