Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Exercise 14. Make up sentences with the following words.

Unit, tail, crew, cargo, equipment, engine, flight, lift, stability, control, ground, landing.

Exercise 15. Match the synonyms,
aircraft speed

wing source of power

tail unit undercarriage

landing gear main plane

power plant empennage

fuselage airplane

velocity central body

Exercise 16. Answer the questions.

1. What units does the аіrplane consist of? 2. What does the fuselage carry? 3. What supports the tail unit? 4. What provides directional stability of the airplane in flight? 5. What propels the аіrplanе?

Exercise 17. Read and translate text 2.

Text 2. Airplane structure.

The airplane, engine-driven vehicle, can fly through the air supported by the action of the air against its wings. Airplanes are heavier than air. Airplanes generally share the same basic configuration - each usually has a fuselage, wing, tail, power plant, landing gear, and a set of specialized control surfaces mounted on the wing and tail.

The fuselage is the main cabin, or body of the аіrplane. Generally the fuselage has a cockpit section at the front end, where the pilot controls the аіrplane and a cabin section. The cabin section may be designed to carry passengers, cargo, or both. In a military fighter plane, the fuselage may house the engines, fuel, electronics and some weapons.

All airplanes, by definition, have wings. Some are nearly all wings with a very small cockpit. Others have minimal wings, or wings that seem to be merely extensions of a blended, aerodynamic fuselage, such as the space shuttle.

Most аіrplane, except for flying wings, have a tail assembly attached to the rear of the fuselage, consisting of vertical and horizontal stabilizers, which look like small wings, a rudder, and elevators. The components of the tail assembly are referred to as the empennage.

All airplanes must have some type of landing gear. Modem aircraft employ brakes, wheels, and tires designed specifically for the demands of flight.

 

Exercise 18. Match the terms to the definitions.

Aircraft, fuselage, wing, empennage, landing gear, power plant.

1. units which furnish means of supporting and steering the aircraft on the ground or water

2. vertical and horizontal surfaces

3. main cabin

4. lifting and supporting surfaces

5. engine-driven vehicle

6. source of power

Exercise 19. Find in text 1 ten words that may be used both as nouns and verbs.


Читайте також:

  1. A. Read the text and decide if the following statements are true or false.
  2. Additional Exercise
  3. Analyze the meanings of the italicized words. Identify the result of the changes of the connotational aspect of lexical meaning in the given words.
  4. Answer the following questions
  5. Answer the following questions.
  6. Answer the following questions.
  7. Arrange the following units into two lexical and two terminological sets. I Give them corresponding names.
  8. Ask your friend the following questions, present the results to the whole group.
  9. Choose any newspaper and complete the following sentences.
  10. Combine the following words into sentences.
  11. Compare the meanings of the given words. Define what semantic features are shared by all the members of the group and what semantic properties distinguish them from each other.
  12. Complete the sentences with the correct word in brackets.




Переглядів: 515

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Exercise 8. Read and translate text 1. | Exercise 20. Paraphrase the sentences according to the model.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.