Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Міждисциплінарна інтеграція

Міністерство здоров’я України

Вищий державний навчальний заклад України

"Українська медична стоматологічна академія"

 

 

"Затверджено"

на засіданні кафедри

медичної інформатики

і медичної та біологічної фізики

протокол № 1

«31» серпня 2012 року

 

Завідувач кафедри

професор Іщейкіна Ю.О.

 

 

 

Методичні розробки

лекції для викладачів

 

 

Навчальна дисципліна Медична та біологічна фізика
Модуль
Змістовій модуль 7 – Оптичні методи та їх використання в біології та медицині
Тема заняття Геометрична та хвильова оптика. Біофізика зору
Курс
Факультет Лікувальний

 

Кількість годин – 2.

1. Науково-методичне обґрунтування теми:

Оптика, як наука внесла вагомий внесок в розвиток теоретичної і практичної медицини. Як показовий приклад можна навести вражаючу низку відкриттів у біологічній науці, що зумовлені появою оптичного мікроскопа – це клітинна будова живих тканин, форменні елементи крові, мікроорганізми, циркуляція крові в капілярах та багато іншого. Мікроскопи, рефрактометри, поляриметри, нефелометри, концентраційні колориметри, спектрофотометри, лазери, ендоскопи – це далеко не повний перелік оптичних приладів, що застосовуються в медико-біологічному експерименті, діагностичній практиці та терапевтичних процедурах. Крім того велике значення для майбутнього лікаря має фізіологічна оптика, яка має предметом свого дослідження роботу зорового аналізатора від процесів рефракції світла в заломлювальному апараті ока до процесів формування зорового зображення в головному мозку.

 

2. Навчальні цілі лекції: мати представлення про закони геометричної і хвильової оптики та принципи і методи застосування оптичних явищ в медицині, знати будову та механізми функціонування зорового аналізатора.

 

3. Цілі розвитку особистості майбутнього фахівця:

- розвивати наукове мислення студентів(а=3);

- розвивати зацікавленість студентів своєю майбутньою професією;

- формувати професійний розвиток психічних процесів майбутнього медичного працівника;

- розвивати систему професійно-значимих рис особистості : відповідальність, комунікабельність, стриманість, толерантність, витримку, мобільність що до різних екстрених професійних ситуацій.

Міждисциплінарна інтеграція

Дисціплини Знати Вміти
Попередні: 1) геометрична оптика - поняття променя - закони геометричної оптики, - пояснити прямолінійність розповсюдження світла
Наступні: 1) хвильова оптика 2) фізіологія - поняття хвильової оптики - явище повного внутрішнього відбивання. - хід променів в лінзі - будову і принцип дії оптичного мікроскопа - явище дифракції - явище поляризації, закон Малюса - будову і функціонування ока - акомодація, адаптація та гострота зору ока - будувати зображення в лінзах - будувати зображення в оптичному мікроскопі - пояснити явище дифракції - пояснити явище поляризації - розрізняти світлозаломлювальний і світлосприймаючий апарат ока - визначати поле зору ока - визначати гостроту зору ока

План та організаційна структура лекції

Основні етапи лекції та їх зміст Цілі в рівнях абстракції Тип лекції. Засоби активізації студентів. Матеріали методичного забезпечення Розподіл часу
Підготовчий етап Визначення актуальності теми, навчальних цілей лекції та мотивація   Див.п.1 і 2. 10%
Основний етап Викладення лекційного матеріалу за планом: 1.Геометрична оптика. Світловий прмінь. 2. Закон відбиття світла 3.Закон заломлення світла 4. Заломлення і відбивання у хвильовій оптиці. 5. Явище повного внутрішнього відбивання. 6.Волоконна оптика. 7.Лінзи. 8.Оптичний мікроскоп. 9. Дифракція 10.поляризація. 11.Будова ока. 12. Акомодація ока. 13. Нервові оптичні шляхи. 14. Адаптація ока 15. Гострота зору.   a=1   a=2 a=3 a=2   a=3   a=3 a=3 a=3 a=3 a=3 a=3 a=3 a=3 a=3 Тематична лекція. Питання, проблемні ситуації, задачі. Засоби наочності: інтерактивні стимулятори, анімовані моделі, мультимедійні презентації 85%-90%
Заключний етап 1.Резюме лекції, загальні висновки. 2.Відповіді на можливі запитання. 3.Завдання для самопідготовки студентів.   Навчальна література, ситуаційна задача 10%

Читайте також:

  1. Агропромислова інтеграція. Агропромисловий комплекс (АПК).
  2. Валютна інтеграція і оптимальні валютні зони
  3. Валютно-фінансова інтеграція в Європі: історичні, економічні та інституційні засади
  4. Власність як економічна категорія втілена в реальне економічне життя. Інтеграція виробництва — форма існування в реальному економічному житті усуспільнення виробництва.
  5. Гуманітарна інтеграція у сучасних міжнародних відносинах: поняття, види, правомірність.
  6. ДЕЗІНТЕГРАЦІЯ ТА ІНТЕГРАЦІЯ ПСИХІКИ
  7. Диференціація та інтеграція як закономірні тенденції розвитку науки
  8. Диференціація та інтеграція, аналіз та синтез
  9. Економічна інтеграція в СНД
  10. Економічна інтеграція та інтернаціоналізація
  11. Економічна інтеграція України в європейську та світову структуру
  12. Економічна інтеграція. Економічні союзи




Переглядів: 507

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Матеріали для самопідготовки студентів | Зміст лекційного матеріалу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.