Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






СЕМІНАР № З Сучасна світова філософія

 

Цілі та завдання заняття:дослідити динаміку збагачення су­часної світової філософіїновими підходами до аналізу реалій, но­вими концептуальними звершеннями та методологічним інстру­ментарієм для осмислення екзистенційних проблем людського буття, можливостей використання наукових та позанаукових ме­тодів пізнання світу в цілому та статусу людини в сучасному світі, виявити соціальну обумовленість появи філософських ідей як відповідь на виклики часу; систематизувати основні течії, підхо­ди, напрямки сучасної західної філософії, виявити їх методологіч­ний потенціал для аналізу суперечностей сьогодення; осмислити основні ідеї російської релігійної філософії, містицизму, їх взаємоз­в'язок з ментальністю українського народу.

Основні поняття та категорії теми:аналітична філософія, антисціентизм, антропософія, воля до влади, герменевтика, Едипів комплекс, екзистенціалізм, Ерос, дискурс, інтуїтивізм, інструмен­талізм, інтеракція, ірріціоналізм, комунікативна поведінка, лібідо, лінгвістичний аналіз, логічний позитивізм, магізм, місти­цизм, надлюдина, наррація, неогегельянство, неокантіанство, неомарксизм, неопозитивізм, неотомізм, одномірне існування, персоналізм, підсвідоме, позитивізм, постмодернізм, прагматизм, психоаналіз, раціовіталізм, структуралізм, сублімація, сциєнтизм, Танатос, теософія, трансценденція, феноменологія, фено­менологічна редукція, філософія всеєдності, філософія життя.

ПЛАН

1.Особливості сучасної філософії.

2. Неокантіанство, неогегельянство.

3. Прагматизм.

4. Філософія життя.

5. Психоаналітична філософія.

6. Персоналізм.

7. Феноменологія Гуссерля.

8. Екзистенціалізм.

9. Франкфуртська школа.

10.Структуралізм.

11.Герменевтика.

12.Позитивізм, постпозитивізм.

13.Неотомізм - релігійна філософія.

14.Неомарксизм.

15.Російська релігійна філософія та філософський містицизм.

16.Ситуація постмодернізму у філософії.

Проблемно-пошукові питання:

 

1. У чому принципова відмінність між сцієнтистською та антисцієнтистською світоглядними позиціями?

2. Чим обумовлена вагомість ірріціоналістичних течій у сучасній світовій філософії?

3. Яке ваше ставлення до висловів Спінози «Свобода є усвідомлена необхідність» та Сартра «Людина, народжена свободною, приречена на свободу»?

4. З яких причин однією з головних проблем філософії XX ст. стала проблема відчуженої від суспільства людини?

5. У чому полягає відмінність сприйняття місця людини у класичній онтології XIX ст. та у «новій онтології» М. Хайдеггера?

6. Які етапи розвитку філософії та її напрямків знайшли своє відображення у таких судженнях:

а) філософія - це епоха, схоплена в думках (Г. Гегель);

б) філософія - це стислий переказ науки свого часу (О. Конт);

в) предметом філософії є логічний аналіз мови науки (Л.Вітгенштейн);

г) головне питання філософії - це питання про життя, чи варте воно того, щоб бути прожитим? (А. Камю);

7. Назвіть філософські напрямки, що відповідають таким судженням:

а) філософія - це вчення про світ у цілому;

б) філософія - вчення про те, як жити;

в) філософія - це максимально узагальнене знання;

г) філософія - це пізнання причин та принципів сущого.

8. Як вирішуються проблемилюдини у філософії екзистенціалізму?

9. Які течії сучасної західної філософії зводять філософію тільки до проблем наукового пізнання?

10. Які проблеми вирішує неопозитивізм? Назвіть основні етапи його еволюції та виявіть характерні риси в певні періоди.

11.Які напрямки сучасної західної філософії зводять свій предмет до проблем людини, її існування? Які соціально-політичні причини такого твердження?

12. Мати чи бути? Володіння чи буття? Як Еріх Фромм аргументує ці різні види самоорієнтації у світі?

13. Чи є екзистенціальна філософія гуманістичною?




Переглядів: 675

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ситуація постмодернізму у філософії | Змістовий модуль 4 ФОРМУВАННЯ І РОЗВИТОК ВІТЧИЗНЯНОЇ ФІЛОСОФСЬКОЇ ДУМКИ В КОНТЕКСТІ СВІТОВОЇ ФІЛОСОФІЇ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.