МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ВИСНОВКИ ДО МОДУЛЯ І
* Як одна зі стародавніх сфер духовної культури філософія зародилась у VII-VI ст. до н.е. в Індії, Китаї, Давній Греції. * Філософія виконує функції: І- світоглядні: 1) гуманістичну; 2) соціально-аксіологічну (конструктивно-ціннісну, інтерпретаторську та критичну); 3) культурно-виховну; 4) пояснювально-інформаційну; II - методологічні: 1) евристичну; 2) координаційну; 3) інтегрувальну; 4) логіко-гносеологічну. * Антична філософія має певні загальні риси: космологічно-онтологічний характер; існування теоретико-пізнавальної етичної проблематики у межах онтологічної; усвідомлення людської діяльності лише як активного перегрупування природних речей; пошуки таких форм буття, що найкраще відповідали б природній доцільності. * В античності формулюється класичне уявлення про метафізичний (безпередумовний, безпередпосилочний) характер філософії, в центрі якого стоїть онтологія як вчення про буття. * В античній філософії абсолютне знання сприймається як система першопочатків, у ролі яких і виступає перша філософія, або метафізика. Оскільки першопочатки не можуть бути доведені або виводитися з чогось, то метафізика є тією метанаукою, що обґрунтовує початки не окремих наук, а наукового пізнання в цілому. * Домінування певної проблематики в конкретні історичні епохи дозволяє характеризувати античну філософію як космоцентризм, філософію середніх віків - як теоцентризм, філософську думку епохи Відродження - як антропоцентризм, а філософські пошуки Нового часу - наукоцентризм. * Філософські пошуки мислителів з середини ХVП до середини XIX ст. провадились у межах тієї традиції у філософії, що можна позначити як класична модель, для якої характерними стали уявлення про філософію як форму раціонально-теоретичної свідомості; принципова установка на раціональну пізнаваність світу; установка на систематичність; сприймання світу в цілому як проникнутого ідеєю гармонії, доцільності та природного порядку; інтенція суб'єкта пізнання на рефлексивне осягнення власних прийомів та методів пізнання, на перетворення пізнавального мислення у центральний об'єкт метафізичних досліджень. * 3 початку XX ст. на фоні розчарування в здатності філософії удосконалити світ мислителі вели пошуки ірраціональних першопочатків: несвідоме, «воля до влади», «творчий порив», інтуїція тощо. На етапі некласичного типу філософствування ставиться під сумнів правомірність будь-якої гармонійної раціоналістичної системи, висувається принцип тісного зв'язку з відчуттями, настроями, переживаннями індивіда. * Особливостями некласичної західної філософії, основними темами її філософствування є: по-перше, звернення до суб'єктивного світу людини; по-друге, аналіз кризи культури; по-третє, аксіологічний підхід до дійсності. * Серед безлічі напрямків і течій сучасної світової філософії є кілька ліній, що найбільш яскраво характеризують основні тенденції її розвитку. Це, по-перше, ірраціоналістично-гуманістична;по-друге, релігійна;по-третє, позитивістська. * Українська філософіяформувалася з кінця X - початку XI ст.в контексті розвитку світової філософської думки. її особливість визначається домінуванням етико-морального її спрямування. В центрі вітчизняної філософії -людина з її внутрішнім світом в органічній єдності з умовами її самореалізації.
|
||||||||
|