Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ВИСНОВКИ ДО МОДУЛЯ І

 

* Як одна зі стародавніх сфер духовної культури філософія зародилась у VII-VI ст. до н.е. в Індії, Китаї, Давній Греції.

* Філософія виконує функції: І- світоглядні: 1) гуманістич­ну; 2) соціально-аксіологічну (конструктивно-ціннісну, інтерпретаторську та критичну); 3) культурно-виховну; 4) пояснювально-інформаційну; II - методологічні: 1) ев­ристичну; 2) координаційну; 3) інтегрувальну; 4) логіко-гносеологічну.

* Антична філософія має певні загальні риси: космологічно-онтологічний характер; існування теоретико-пізнавальної етичної проблематики у межах онтологічної; усвідомлення людської діяльності лише як активного перегрупування природних речей; пошуки таких форм буття, що найкраще відповідали б природній доцільності.

* В античності формулюється класичне уявлення про метафізичний (безпередумовний, безпередпосилочний) характер філософії, в центрі якого стоїть онтологія як вчення про буття.

* В античній філософії абсолютне знання сприймається як система першопочатків, у ролі яких і виступає перша філософія, або метафізика. Оскільки першопочатки не можуть бути доведені або виводитися з чогось, то мета­фізика є тією метанаукою, що обґрунтовує початки не окремих наук, а наукового пізнання в цілому.

* Домінування певної проблематики в конкретні історичні епохи дозволяє характеризувати античну філософію як космоцентризм, філософію середніх віків - як теоцентризм, філософську думку епохи Відродження - як антропоцентризм, а філософські пошуки Нового часу - наукоцентризм.

* Філософські пошуки мислителів з середини ХVП до середини XIX ст. провадились у межах тієї традиції у філософії, що можна позначити як класична модель, для якої характерними стали уявлення про філософію як форму раціонально-теоретичної свідомості; принципова установка на раціональну пізнаваність світу; установка на систематичність; сприймання світу в цілому як проник­нутого ідеєю гармонії, доцільності та природного поряд­ку; інтенція суб'єкта пізнання на рефлексивне осягнення власних прийомів та методів пізнання, на перетворення пізнавального мислення у центральний об'єкт мета­фізичних досліджень.

* 3 початку XX ст. на фоні розчарування в здатності філо­софії удосконалити світ мислителі вели пошуки ірраціо­нальних першопочатків: несвідоме, «воля до влади», «творчий порив», інтуїція тощо. На етапі некласичного типу філософствування ставиться під сумнів пра­вомірність будь-якої гармонійної раціоналістичної систе­ми, висувається принцип тісного зв'язку з відчуттями, настроями, переживаннями індивіда.

* Особливостями некласичної західної філософії, основ­ними темами її філософствування є: по-перше, звернен­ня до суб'єктивного світу людини; по-друге, аналіз кризи культури; по-третє, аксіологічний підхід до дійсності.

* Серед безлічі напрямків і течій сучасної світової філософії є кілька ліній, що найбільш яскраво характеризують основні тенденції її розвитку. Це, по-перше, ірраціоналістично-гуманістична;по-друге, релігійна;по-третє, позитивістська.

* Українська філософіяформувалася з кінця X - початку XI ст.в контексті розвитку світової філософської думки. її особливість визначається домінуванням етико-морального її спрямування. В центрі вітчизняної філософії -людина з її внутрішнім світом в органічній єдності з умо­вами її самореалізації.





Переглядів: 555

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Теми доповідей та рефератів | ПІДСУМКОВІ ЗАВДАННЯ ДО МОДУЛЯ І

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.