Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Поняття та загальна характеристика керівництва.

Тема 9: Керівництво та влада в організації.

1. Поняття та загальна характеристика керівництва.

2. Форми влади та впливу.

3. Класифікація підходів до розуміння лідерства.

До цих пір ми розглядали процес управління організацією, абстрагувавшись від людини як від особистості, яка наділена певною сукупністю соціально значимих ознак.

Дані ознаки формуються, з однієї сторони, під впливом природних здібностей людини (фізіологічного стану організму, нервової системи, пам’яті, емоцій, почуттів, сприйняття тощо), а з іншої сторони, таких соціальних моментів, як роль, статус, знання, досвід, звички і т.д.

Поведінка особистості в соціальній сфері (як керівника, так і підлеглого) також обумовлюється як вродженими, так і набутими якостями. І оскільки кожна особистість наділена різними якостями, то і система взаємовідносин між ними може складатися по-різному.

Саме так в системі менеджменту з’явились поняття “керівництво”, “стиль керівництва”, “ефективність, методи керівництва”.

Керівництво людьми як особистостями в сучасному менеджменті ставиться на перше місце, а організаційна сторона управління пересувається на другий план і перетворюється на фон, на якому розглядаються проблеми управління людьми.

Американські дослідники Блейк та Моутон підкреслюють, що сильне та ефективне керівництво сприяє створенню атмосфери участі та колективної підтримки цілей організації.

Основою ефективного керівництва є вміло побудовані взаємини з підлеглими, які повинні враховувати наступні шість елементів:

- ініціативність;

- інформованість;

- захист своєї думки;

- розв’язання конфліктних ситуацій;

- прийняття рішень;

- критичний аналіз своєї поведінки.

Жодний з розглянутих елементів не може компенсувати відсутність або надлишок будь-якого іншого.

Центральними поняттями в системі менеджменту є поняття керівник, лідер, вплив та влада.

Керівник – це людина, яка наділена формальною владою та управляє підлеглими. Його мета – впливати на інших людей таким чином, щоб останні виконували роботу у відповідності до місії та цілей організації.

Лідер – людина, яка здатна впливати на людей з метою підкорення їх поведінки власній волі. Лідер не управляє, не командує, а веде за собою решту людей, які виступають по відношенню до нього не стільки підлеглими, а скільки послідовниками.

Вплив – це будь-яка поведінка однієї людини, яка вносить зміни у поведінку, стосунки, відчуття іншої людини.

Влада – це можливість впливати на поведінку інших людей.

Посада керівника формально створює для нього умови бути лідером, але автоматично таким його не робить. Можна бути першою особою в організації, але не являтись фактичним лідером. Таким чином, влада буває формальною та реальною.

Формальна влада – це влада посади.

Реальна влада – це влада посади та авторитету особистості. Реальна влада обумовлює місце людини не тільки в офісній системі взаємовідносин, а також в неофісній (позаслужбовій). Така влада вимірюється або чисельністю людей, які готові добровільно підкоритись даній особі, або ступенем залежності даної особи від оточуючих.

Таким чином, щоб керувати людьми, будь-яка особа повинна мати владу. Бажано, щоб межі формальної та реальної влади співпадали.

 


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  3. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  4. II. Поняття соціального процесу.
  5. Ni - загальна кількість періодів, протягом яких діє процентна ставка ri.
  6. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  7. А/. Поняття про судовий процес.
  8. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  9. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  10. Автокореляційна характеристика системи
  11. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  12. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії




Переглядів: 646

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Досвід США та Японії щодо прийняття управлінських рішень. | Форми влади та впливу.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.