МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Організація роботи практичного психолога в системі освіти з батьками, вчителями, адміністрацієюЗгідно з Положенням про психологічну службу, практичний психолог співпрацює у школі з усіма учасниками навчально-виховного процесу (педколективом, учнями та їхніми батьками), за потреби - з громадськими організаціями. Поле діяльності досить велике. Психологові важливо вибудовувати відносини з об’єктами психологічного впливу на основі ділового підходу. Психолог має розуміти, чому співробітники, батьки гіпотетично можуть йому не довіряти, побоюватися, тому має вміти ставити себе на їхнє місце. Особливості взаємодії з адміністрацією. Головне, чого остерігається «нормальний адміністратор», – це те, що психолог не знає своєї роботи, не знає, чим зайнятися в «підпорядкованому йому» закладі, тобто можете внести елемент дезорганізації в загальну роботу (яку з «такими труднощами йому вдалося налагодити»). І тоді адміністратору самому доведеться «шукати вам роботу», хоча у нього «і так багато своїх справ». Але оскільки багато адміністраторів погано уявляють собі, чим повинен займатися психолог в освіті. Тому рекомендується: 1. бути ініціативним (підготувати та обговорити план роботи, виступати з ідеями понад планом); 2. зберігати субординацію; 3. іти назустріч, допомагати у робочих моментах, але не перетворити це на ненормовану благодійність. Особливості взаємодії з педагогами. Головне, чого побоюється педагог, що психолог зачепить його самолюбство, похитне погляд на професіоналізм, особливо, коли психолог ще достатньо молодий та недосвідчений. Рекомендується наступне: 1. показати колегам-педагогам, що не збираєтеся притісняти їхні чесноти (частіше звертатися за порадами, пропонувати їм самим провести нескладні методики, не оперувати демонстративно специфічною термінологією); 2. провести методичний семінар і продемонструвати, як працюють деякі методики; 3. організовувати співпрацю, передаючи та приймаючи робочі функції, зацікавивши у власній діяльності. Особливості взаємодії з батьками, родичами учнів, вихованців. Головним побоюванням родини учнів є те, що психолог є теоретиком і не може надати дієвих рекомендацій. Та психолог має зорієнтувати батьків на те, що його мета така сама, як і у батьків – створення найсприятливіших умов освіти та розвитку дітей. Рекомендується: 1. узгоджувати з батьками дії з адаптації дитини до школи, до нового соціального середовища; 2. спільно шукати шляхи формування в учнів позитивної мотивації до навчання, формування ціннісних орієнтації у сфері науки, мистецтва фахових зацікавлень; 3. виявлення обдарованості та розвитку здібностей дитини; 4. спільне попередження асоціальної поведінки дітей Батьківські збори є основним формою просвітньої роботи психолога з родиною. У цьому вони мають ряд специфічних особливостей: > Батьківські збори зазвичай сприймаються батьками як обов'язковий формальний захід. > На зборах підвищується рівень тривожності батьків. > Група батьків, з якою взаємодіє психолог, пов'язана між собою формально і може дуже різнитися віком, соціальним статусом та іншими характеристиками. > Батьки можуть сприймати психолога як вчителя, що перешкоджає звернення щодо нього. За М. Ю. Чибисовою психолог може так взяти участь у батьківських зборах: 1. Нетривалий виступ-презентація інформаційного характеру. 2. Виступ-дослідження для одержання будь-якої інформації від батьків шляхом анкетування, розмов, проективних або ігрових технік. 3. Тематичний виступ, що містить психологічну інформацію прикладного характеру за актуальною для батьків темою. 4. Тематичні батьківські збори в цілому – невеличкий інтенсив-тренінг для батьків.
Читайте також:
|
||||||||
|