Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Unit 5 Consumer market

Consumer market refers to customers who buy hospitality services for personal consumption; they are the end users of the services. As consumers, we are bound to be influenced by many factors when we make our purchase decisions on hospitality products and services. Often time, hospitality organizations can fail badly without having a clear understanding of what and how these factors would affect our buying decisions. Apart from culture, there are many other factors that will exert an impact on consumers' buying behaviors or decisions and some of these are summarized in the Table . Hospitality organizations can make better marketing decisions if they have a thorough understanding of the current and future behaviors of their customers.

 

Factors Influencing Consumer Purchase Behavior

 

 
 

 


Factor What it means & Example
Cultural Every culture has its own values, perceptions, wants, and acceptable behaviors; and these are likely to be used as a frame of reference for consumers when purchasing hospitality services. Example: The cultural shift toward greater concerns for health and fitness in Hong Kong has in many hotels adding health spas to their facilities.
Social Consumers' buying decisions can be strongly influenced by such social factors as their families, friends and peers, and social status. Example: Children are likely to influence their parents' choices on fast food restaurants. Consumers who consider themselves at a higher social status may only select 4 or 5-star resorts/ hotels for their family vacations.
Personal Consumers' buying decisions may be influenced by such personal characteristics as age, occupation, lifestyle, personality, etc. Example: College students may prefer to visit a travel destination where a famous theme park is located, whereas middle aged couples may prefer a destination famous for its cultural heritage.
Psychological Psychological factors such as motivation, perception, learning, beliefs and attitudes are likely to influence consumers' buying decisions. Example: Consumers' purchase decisions may change because of their learning of the new services provided by hospitality organizations.

 

Apart from knowing the various factors that are likely to influence consumers' purchase decisions, hospitality marketers must also understand how consumers make buying decisions.

 


Читайте також:

  1. A Market
  2. A REVIEW OF THE FOOD AND BEVERAGE MARKET IN KAZAKHSTAN
  3. A. Look at the pie-chart and say whether other search service providers operate in the Russian market. Do you check their ads more than once?
  4. Apparel Marketing
  5. Bases for Segmenting Hospitality Markets
  6. BREAKING INTO NEW MARKETS
  7. Choose a hotel in your city and describe some of the market segments that the hotel targets at. What variable(s) did the hotel use to segment its overall market?
  8. Christmas Markets – all over Europe
  9. COMPETITION AND MARKET CONDITIONS
  10. Consumer advertising
  11. Consumer Decision-Making Process
  12. Data Collection Methods for Market Research




Переглядів: 506

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Make up a survey on the attributes that are important to customers when choosing a hotel in your city. Add some more attributes and point out the sources of information. | Consumer Decision-Making Process

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.