Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Моторні оливи

Технологія виготовлення олив складна. Якісні оливи виготовляють з високоочищеної оливної основи з комплексом (пакетом) високоефективних присадок. Використання окремого компоненту з погіршеними властивостями не дає можливості отримати високоякісну оливу. Відомі фірми-виготовлювачі олив обов'язково проводять повний "вхідний" і "вихідний" контроль компонентів і готової продукції.

Вибирати оливи для конкретного двигуна починають із значення в'язкості. Цей показник стоїть у марці оливи. В оливах, виготовлених в Україні (згідно з нормативними документами), можуть бути цифри, наприклад, M-8Г1 М-12Г1 М-6з/10Г1, де цифри 8, 12, 10 - значення "товарної" в'язкості при 100 °С у мм2/с. Прийнятною в'язкістю для зимової експлуатації є в'язкість 8, для літньої - 12; подвійне значення - для всесезонного користування (перша цифра "6" - в'язкість оливної основи, з якої виготовлена товарна олива із в'язкістю 10мм2/с при 100 °С).

При позначках оливи М104041, М104051 її використовують для бензинових двигунів (остання цифра "1") без турбонаддуву (передостання цифра "4") і з турбонаддувом (передостання цифра у другій оливі "5"). Перші цифри "1040" показують, що олива з в'язкістю 40, за міжнародною класифікацією SAE, виготовлена з оливної основи в'язкісті 10. В Україні її використовують у зимовий період, хоча позначення означає "всесезонне використання" (докладніше див. 5. 2.5).

Оливи з позначками, наприклад, М154041, М154051 у кліматичних умовах України використовуються влітку. Олива із в'язкісними властивостями "1040" при використанні влітку не буде забезпечувати належний тиск у системі і відповідні мастильні властивості; олива із в'язкісними властивостями "1540" взимку не забезпечує легкий пуск двигуна. Перші цифри "10" і "15" - в'язкість (точніше клас в'язкості) оливної основи, з якої виготовлена товарна олива.

Оливи з позначками, наприклад, М204040 призначені для літнього використання (перша цифра "20"). Як свідчить практика, ця олива може використовуватись як всесезонна в районах, де зимова температура не нижча мінус 5 °С. Остання цифра "0" у позначці означає, що олива призначена для бензинових двигунів і дизелів. "Розшифровка" оливи як універсальної (за позначенням виробника), що відповідає, за експлуатаційними властивостями, групам Г1 (бензиновим двигунам) і Г2 (дизелям), згідно з ПОСТ 17479. 1-85, потребує обережного ставлення до подібної реклами. Згідно з ГОСТ 17479. 1-85, двигуни Г2 належали до автотракторних дизелів, наприклад, автомобілів КамАЗ. Легкових автомобілів у тому переліку не було, бо їх в СРСР на той час не випускали. В такому разі запитання: чи можна "жигулівську" оливу (Г1) заливати у двигун автомобіля КамАЗ?

На ринку України багато імпортних олив, які можна використовувати для імпортних і вітчизняних автомобілів, старих і останніх років виробництва.

Якщо відсутні документи з обслуговування автомобіля, треба починати вибір моторної оливи із в'язкості. Рекомендації можуть бути такими. Мінеральні оливи SAE 10W40 використовують взимку. На них на пляшці (каністрах) чи в документах немає спеціальної позначки, що олива синтетична чи півсинтетична. Якщо написано SAE 10W40 і півсинтетична (наприклад, "Semi-Synthetic"), така олива використовується всесезонно.

Оливи SAE 5W40 обов'язково повинні мати напис, що вони синтетичні (наприклад, "Fully Synthetic", "100%-Synthetic"). Використовують їх також всесезонно. Синтетичні оливи SAE OW40 використовують у холодній кліматичній зоні (при температурах до мінус 45 °С) або у спеціальних двигунах.

Мінеральні оливи, позначки яких закінчуються на "ЗО", наприклад, SAE 10W30, у кліматичних умовах України краще використовувати взимку, бо влітку мала в'язкість не буде утворювати належного тиску в системі (або у спеціальних двигунах, про що записано в документах з обслуговування автомобіля).

Оливи SAE 15W40 використовують влітку; висока в'язкість оливної основи ("15") не забезпечує легкого пуску двигуна взимку.

Оливи SAE15W50, SAE 20W50 призначені для середньо- і мало-обертових двигунів. Остання цифра "50" свідчить про підвищене значення в'язкості (20-24 мм2/с при 100 °С). Ці оливи можна використовувати в легкових автомобілях при температурі повітря ≈ 40 °С і вище.

Після вибору відповідної в'язкості підбирають оливу за призначенням. Для автомобілів імпортного, українського, російського та ін. виробництв при виборі оливи користуються Міжнародною класифікацією АРІ та Європейською АСЕА (до 1996 року - ССМС).

Згідно з класифікацією АРІ, моторні оливи за призначенням поділяють:

• для високофорсованих бензинових двигунів, які позначаються SF;

• для високофорсованих бензинових двигунів з турбонаддувом, які позначаються SG.

Для автомобілів виробництва українських і російських автозаводів на даний час можна обмежитись оливами з такими позначеннями: API SF, API SG. Для бензинових двигунів з великим турбонаддувом слід вибирати оливи з позначками API SH.

Що стосується імпортних автомобілів, то при виборі оливи слід обов'язково користуватись європейською класифікацією для автомобілів європейського виробництва. Вимоги щодо якості олив європейської класифікації більш жорсткі порівняно з міжнародною. Це стосується, передусім, зношування двигуна, витрат палива й оливи, екологічних аспектів.

Згідно з європейською класифікацією АСЕА, моторні оливи з позначками:

АСЕА-А2 призначені для бензинових двигунів високофорсованих турбонаддувних легкових автомобілів, мікроавтобусів, які виготовлені до 1998 p.;

АСЕА-АЗ - для бензинових двигунів автомобілів, мікроавтобусів, які виготовлені після 1998 р.

Для дизельних легкових автомобілів та мікроавтобусів моторні оливи мають позначки АСЕА-В2 та АСЕА - ВЗ відповідно до терміну виготовлення автомобіля до 1998 р. і після 1998 р.

Призначення моторних олив згідно з Європейською класифікацією АСЕА див. додаток 5.

На упаковках олив, у рекламі виготовлювачі олив у переліку по­дають типи двигунів, в яких можна їх використовувати. В цьому переліку є бензинові двигуни і дизелі. Асортимент олив, який є в продажу, дуже великий, можна вибрати відповідну оливу для конкретного двигуна. Вибирати з переліку слід той двигун, який поданий першим. Якщо написано, наприклад, АСЕА-АЗ/АСЕА-В2, вибирати слід двигун A3 - бензиновий з великим турбонаддувом. Деякі фірми роблять наголос на двигуні, для якого слід використовувати оливу, наприклад, пишуть "DIESEL", або "DIESEL SPECIAL", хоча в переліку є дизель і бензиновий двигун.

Є давно і добре відомі фірми-виготовлювачі автомобільних олив, є менш відомі. Експлуатаційно-технічні властивості олив залежать не від назви фірми, а від технології виготовлення, відповідності показників якості оливи вимогам стандартів (тобто відповідним двигунам).

Не виключена можливість виготовлення неякісної оливи. Наприклад, вказують, що олива виготовлена з додаванням присадок фірми "Ethil" або "Lubrizol", але їх додали до оливної основи, яка не відповідає міжнародним і європейським стандартам. Або, навпаки, використані низькоякісні присадки. Можливий продаж оливи сумнівної якості в ємкості відомої фірми, куди її заливають. Можливі випадки псування високоякісної оливи при експлуатації. Наприклад, у разі доливання використовують оливу іншої марки або такої самої марки, але іншої фірми, змішують мінеральну і синтетичну оливи.

Для забезпечення нормальної роботи не слід змішувати оливи однакового призначення і однакової в'язкості, що виготовлені різними фірмами; не слід змішувати оливи однієї фірми однакового призначення, але мінеральну і синтетичну (якщо фірма не дає дозволу такого змішування). Це пояснюється тим, що можлива несумісність присадок або оливної основи (мінеральної й синтетичної).

Для запобігання виникнення негативних наслідків слід доливати таку саму оливу, яка залита у двигун, до повної її заміни.

Термін роботи оливи у двигуні визначається заводом-виготівником автомобіля, а не оливи!Мінеральну і синтетичну оливу заміняють в однакові терміни. Двигун, що працює на синтетичній оливі, буде "чистішим" порівняно з його станом, коли він працює на мінеральній оливі.

При заміні оливи двигун слід промити, якщо заливається олива іншої марки або іншої фірми, або мінеральна оливи замінюється синтетичною (чи навпаки). Промити двигун можна індустріальною оливою (турбінною, трансформаторною, веретінною) на малих обертах колінчастого вала протягом 5-6 хвилин.

Враховуючи якість сучасних палив, навіть при постійному використанні оливи одної і тої ж фірми і марки, термін до заміни слід скоротити на 5-7 тис. км. Тоді не будуть накопичуватися в оливі продукти, які викликають підвищене зношування двигуна. Промивати двигун в такому разі не треба.

Продукція автохімії на 80 % та більше не дає позитивного ефекту або приносить шкоду двигуну і довкіллю.


Читайте також:

  1. Бензинові моторні пилки та звалювальні пристрої
  2. Відпрацювання і заміні оливи
  3. МОТОРНІ ОЛИВИ
  4. Перевірка рівня трансмісійної оливи
  5. Сенсорні, асоціативні і моторні зони кори головного мозку, їх функції.
  6. СИНТЕТИЧНІ ОЛИВИ
  7. Тема 5 . Оливи для двигунів внутрішнього згоряння.
  8. Тема 6. Трансмісійні оливи.
  9. ТРАНСМІСІЙНІ ОЛИВИ
  10. Трансмісійні оливи
  11. Фільтр моторної оливи




Переглядів: 1083

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Дизельні палива | Трансмісійні оливи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.