Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






REVISE YOUR GRAMMAR

Ex.1.Complete the text using the verbs in the box in the Past Simple Tense:

 

 

become be come be decide change be watch raise be show be organize can include start have

THE HISTORY OF ROCK AND POP

The most important musical event of the '80s – (a) …was….. ‘Live aid’. The man who (b) …….. it (c) …….. Bob Geldof. He (d) …….. raising money for the starving people of Ethio­pia in 1984. First, there (e) …….. the 'Band Aid' record - 'Do They Know It's Christmas?'. Then he (f) …….. to organize a huge rock concert with many of the world's top stars. That dream (g) …….. true on 13 July 1985. For 16 hours, 1.5 billion people (h) …….. the best of British and American music ‘live’ from London and Philadelphia (Live Aid's stars (i) …….. Sting, Sade, U2, Bob Dylan, David Bowie, Madonna, Mick Jagger, Tina Turner, The Beach Boys and Paul McCartney). The concert (j) …….. over $100 million. It (k) …….. that top musicians and their fans (l) …….. 'change the world'.

Something else (m) …….. in the '80s, too — musical technology. In less than ten years, video, compact disks and computers all (n) …….. important in the pop industry.

§ Thanks to video, every single suddenly (o) …….. its own three-minute film.

§ Thanks to compact discs, the quality of re­corded sound (p) …….. bet­ter than ever.

§ Thanks to computers it (q) …….. possible to play and record thousands of new sounds.

§

Ex.2.Yesterday evening Ruthhad her first date with Oliver. Her younger sister, Emma, is asking her about it. Complete Ruth and Emma's conversation with the verbs in the past simple.

E: So, how ______ (be) your evening with Oliver?

R: It ______ (be) good. Yes, very good.

E: Mmm …where ______ (you/go)?

R: We ……… (go) to the Philharmonic Society.

E: Oh, really? How interesting! ______ (you/enjoy) it?

R: Oh, yes, you know, it______ (be) the first time I______ (go) to the concert. The orchestra______ (play) greatly, ______ (be/enchant) by the sounds of its instruments!

E: ______ (it/be/not) boring?

R: No! Classical music can't be boring, it is wonderful!

E: How long______ (the concert/ last)?

R: An hour and a half.

E: And what ______ (you/do) then? ______ ( you/ go) to the restaurant?

R: No, we______ (not/go) to the restaurant. We ______ (prefer) to walk in the park and eat some ice-cream. We______ (talk) a lot and ______ (have) nice time.

E: Mmm, and he______ (bring) you home in his new car, ______?

R: Yes … why?

E: So, ______ (he, be) romantic?

R: Emma, mind your own business!

E: And ______ (he/ask) to see you again?

R: Yes, he ______ (do) actually, now go away!

E: Mmm … very interesting!

Ex.3.Put the verbs in brackets in the Past Simple or Past Continuous.

 

The Moscow Conservatoire was opened in 1866 on the first of September. The opening ceremony (to be) very solemn. At the beginning of the ceremony a young professor, a graduate of the first Russian Conservatoire in Petersburg, (to make) a speech. The young professor (speak) of the importance of professional music education in Russia. He (to speak) about the importance of developing national music. The man making this speech was P. Tchaikovsky. The people listening to him (like) his speech and they also (to approve) of his idea to begin the festive concert with the music of Glinka, the first great composer of Russian national music. And so immediately after his speech Tchaikovsky (to sit) down at the piano to play the overture to the opera "Ruslan and Ludmila". The festive concert (to begin). Among many other teachers taking part in the concert (to be) N. Rubenstein. He (to play) Beethoven sonatas so well that many (to feel) sorry that the festive event (to come) to an end. On the second of September classes (to begin).

Ex.4.Choose the right variant.

1. Next Sunday at this time Sue …… at our Conservatoire.

(A) performs (C) will perform

(B) is performing (D) will be performing

2. I …… to the forest when he …… me.

(A) was listening, phoned (C) listened, phoned

(B) was listening, was phoning (D) listened, was phoning

3. When I came to the hall the orchestra …… .

(A) still rehearsed (C) still has rehearsed

(B) was still rehearsing (D) was still rehearsed

4. What … now?

(A) he plays (C) does he play

(B) do he play (D) is he playing

5. When we got to the theatre we … the bell.

(A) heard (C) were hearing

(B) listened (D) were listening to

6. If I … the money, I will buy a new instrument

(A) have (C) am having

(B) will have (D) had

7. What …

(A) does he perform? (C) does he performs?

(B) he performs? (D) did he performed?

 

Ex.5. Translate the following text into English using your active vocabulary.

 

БЛЮЗ (англ. blues, сокр. від blue devils - меланхолія, смуток), сольно-пісенний жанр афро-амеріканського музичного фольклору і джазу. Склався на початку 20 століття. Блюзова традиція представлена практично у всіх основних джазових стилях. Блюз відображає глибоко особисті переживання, насичені (rich in) драматизмом і внутрішньою конфліктністю, містить також елементи гумору, іронії, соціальної сатири. Специфіка блюза виявляється, крім того, в особливій структурі поетичної строфи і своєрідності музичної форми, у застосуванні певної низки виразних засобів, в манері виконання. Для блюза характерні метафоричність образів, імпровізаційність музики і тексту, застосування поліритмії і синкопування, питання-у-відповідь, специфічне темброве забарвлення звучання голосу або інструменту.

Комерціалізація блюза почалася приблизно з 1930, хоча загальну популярність він одержав ще в 1914 завдяки популяризаторській і творчій діяльності У. До. Хенді, що прозве «батьком блюза».

Оркестровий блюз вперше був записаний на грамплатівку в 1921, кантри-блюз (сільський блюз) - в 1924-25, класичний - в 1920, сучасний - в 1933 (Біллі Холідей). Блюзові елементи є невід'ємними атрибутами багатьох стильових форм сучасної поп- і рок-музики.

Unit 3. The tools we use to build a song


 



Читайте також:

  1. A SIMPLE CONTEXT-FREE GRAMMAR
  2. B. Grammar Expansion: Participles (Participle I, Participle II) used as an attribute.
  3. C. Grammar Expansion: Modal verbs
  4. C. Grammar Expansion: Modal verbs: the past.
  5. C. Grammar Expansion: Modals verbs of certainty, probability, possibility
  6. Combating Smuggling. Grammar: Phrasal Verbs
  7. Customs’ IPR Enforcement. Grammar: PhrasalVerbs
  8. D. Grammar Expansion: Suppositional meaning: Can, Could
  9. D. Grammar Expansion: The Gerund: its forms and functions.
  10. Free and Bound Use of Grammar Forms
  11. GENERAL GRAMMARS AND DICTIONARIES
  12. GRAMMAR (ГРАМАТИЧНИЙ ДОВІДНИК)




Переглядів: 1546

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
WRITING ACTIVITIES | LEAD-IN

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.