Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






REVISE YOUR GRAMMAR

Ex.1. Answer the questions using comparative degree of adjectives.

 

1. Is the sound of the violin as beautiful as the sound of the viola?

2. Is the sound of the trombone as high as the sound of the French horn?

3. Is classical music as popular as jazz music?

4. Do you like to play classical music as much as popular music?

5. Are the voices of the soloists as good as the voices of all members of the chorus?

6. Is the cornet as old as the trumpet?

7. Is the French horn as long (uncurled) as the cornet?

 

Ex.2 Put the adjectives in brackets into corresponding degree of comparison.

 

1. The viola is somewhat (large) than the violin. Its strings are (long, thick, heavy); it's (low) in range. The tone is husky (хриплий) in the low register, somber (похмурий) and eloquent (яскравий, виразний) in the high.

2. The double bass, known also as contrabass or bass viol is the (low) in range of the string group. Its deep indistinct tones come into focus when they are duplicated an octave (high), usually by the cello.

3. No (little) important is the trill, a rapid alternation between a tone and its neighbour, giving a birdlike effect.

4. The (original, vital) of the "Big five" was Mussorgsky; one might even call him the genius of the group. He was also one of the (national) of all the Russian composers.

Ex.3.Put each of the following words and phrases in its correct place in the passage below. Put the verbs in brackets in the Future Simple or Future Continuous.

 

musicians bow bows string conductor instruments score keys baton audience concert hall

 

While the (a) …… (fill up) and the (b) …… (take) their seats, the (c) …… (tune) their (d) …… . The famous (e) …… (enter). He (give) the audience a low (f) ……, (pick) up his (g) …… , (look) briefly at the (h) …… which (lie) open in front of him, and (raise) his hands. The pianist (place) her fingers ready over the (i) …… of her piano. The (j) …… section of the orchestra (violinists, cellists etc.) (bring) their (k) …… up, ready to play. The concert (be) about to begin.

Ex.4. Put the words in brackets in the correct form.


Читайте також:

  1. A SIMPLE CONTEXT-FREE GRAMMAR
  2. B. Grammar Expansion: Participles (Participle I, Participle II) used as an attribute.
  3. C. Grammar Expansion: Modal verbs
  4. C. Grammar Expansion: Modal verbs: the past.
  5. C. Grammar Expansion: Modals verbs of certainty, probability, possibility
  6. Combating Smuggling. Grammar: Phrasal Verbs
  7. Customs’ IPR Enforcement. Grammar: PhrasalVerbs
  8. D. Grammar Expansion: Suppositional meaning: Can, Could
  9. D. Grammar Expansion: The Gerund: its forms and functions.
  10. Free and Bound Use of Grammar Forms
  11. GENERAL GRAMMARS AND DICTIONARIES
  12. GRAMMAR (ГРАМАТИЧНИЙ ДОВІДНИК)




Переглядів: 569

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ORCHESTRA | LEAD-IN

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.