Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






THE CHANGING FACE OF BOLLYWOOD

Bollywood is the informal name (0) ....C…. to popular Mumbai-based Indian films in the Hindi language. Bollywood films are generally musicals (1) ………. of song-and-dance numbers woven into the script. A film’s success often depends on the quality of such musical numbers. Indeed, a film’s music is often (2) ………. before the movie itself as this is an effective way of (3) ………. advance publicity.

Indian audiences expect full (4) ………. for their money from their firms, which must include a famous actor in the (5) ………. . Songs and dances, romance and daredevil thrills – all are mixed up in a three-hour-long extravaganza with an intermission.

The (6) ………. of Bollywood films have tended to be melodramatic. They frequently employ formulaic ingredients such as star-crossed lovers and angry parents, love triangles, family (7) ………., corrupt politicians, kidnappers, long-lost relatives and siblings (8) ………. by fate and convenient coincidences.

There have always been Indian films with more artistic aims and more sophisticated stories, inside and outside the Bollywood tradition, but these often (9) ………. at the box office to movies with more mass (10) ………. . Bollywood conventions are changing, however. Large Indian (11) ………. in many English-speaking countries, and increased Western influence at home have nudged Bollywood films closer to Hollywood films. Plots now tend to feature westernized urbanities dating and dancing in discos rather than the more traditional (12) ………. marriages.

0. A assigned B donated C given D conferred
1. A way B form C look D shape
2. Apublished B issued Creleased Demitted
3. A growing Bgenerating Cconstructing Ddeveloping
4. A worth Bvalue Cprice D appear
5. Acrew B staff Cteam Dcast
6. Aaccounts Bplots Cscenes Dacts
7. Afeuds Bwars Chostilities Dcomplaints
8. Adivided Bseparated Clost Ddetached
9. Afell Bfailed C missed out D lost out
10. Apopularity B appeal Cattraction D lure
11. A people B residents C populations D inhabitants
12. A arranged B organized Cplanned Dset up

 

10. Watch an episode of the CNN show ‘Icon’ from Mumbai, the birthplace of Indian cinema, and decide whether the statements below are true (T), false (F) or not given NG).


Читайте також:

  1. BOLLYWOOD
  2. BOLLYWOOD’S LAST POSTER PAINTER
  3. Changing jobs.
  4. DISCOVERING THE MAGIC OF BOLLYWOOD
  5. Make these texts more informal by changing the underlined verbs to phrasal verbs.
  6. Now I’m changing the oil
  7. The Changing Face of Shopping
  8. V. Listening and watching: Changing trends on consumer markets.




Переглядів: 2469

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
BOLLYWOOD | DISCOVERING THE MAGIC OF BOLLYWOOD

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.