Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Керування екраном

У текстовому режимі екран представляється розбитим на маленькі прямокутники однакового розміру, у кожнім з який може знаходитися який-небудь символ з набору ASCII. Для символів можна задавати колір самого символу і колір прямокутника, у якому він малюється (колір фону). Рядка екрана нумеруються зверху вниз, а стовпці зліва на право, нумерація і рядків, і стовпців починається з одиниці.

Найбільш поширеним у даний час є текстовий режим 80x25 при 16 можливих кольорах тексту і фону. Багато графічних адаптерів дозволяють використовувати інші режими, наприклад: 40x25, 80x43, 80x50 і т.д.

У керуванні текстовим екраном важливу роль грає курсор. Виведення символів на екран (тобто write і writeln) здійснюється починаючи з позиції курсору, коли всі символи виведені, курсор зупиняється в наступній позиції після останнього символу. Уведення також буде виконуватися починаючи з позиції курсору.

Нижче приведені основні процедури і функції для керування екраном у текстовому режимі.

Назва Призначення
InsLine Вставити рядок у те місце де знаходиться курсор, усі рядки нижче курсору зміщюються вниз на одну позицію. Курсор залишається на тім же місці.
DelLine Видалити рядок у позиції курсору. Курсор залишається на тім же місці.
GotoXY(x,y: byte) Перемістити курсор у позицію (x,y); x — номер рядка, y — номер стовпця.
ClrEOL Очистити рядок від курсору і до правого краю екрана. Курсор залишається на колишнім місці
HighVideo Установлює підвищену яскравість для виведення тексту
LowVideo Знижена яскравість
NormVideo Нормальна яскравість
TextColor(color: byte) Установлює колір для виведення тексту. Значення кольорів — лежить в межах від 0 до 15. Замість цих чисел можна вказувати й існуючі константи (black, white, red, green, blue, magenta, cyan, brown, lightgray і т.п.). При необхідності можна змусити текст мерехтіти додаючи до номера кольору число 128 чи константу Blink.
TextBackGround(color: byte) Установлює колір для фону.
ClrScr Очистити екран і помістити курсор у лівий верхній кут, тобто в позицію (1,1) — 1-й рядок, 1-й стовпець. При очищенні екран заповнюється кольором фону (див. TextBackground)
Where: byte Ця функція повертає номер рядка, у якій знаходиться курсор.
Where: byte Номер стовпця, у якому знаходиться курсор

2. Робота з клавіатурою

При роботі з клавіатурою комп'ютер поміщає всю інформацію про натискання клавіш у чергу доти, поки ця інформація не буде потрібна програмі (наприклад, для виведення на екран, для руху об'єктів в іграх і т.п.). Для роботи з клавіатурою важливі 2 функції:

1. KeyPressed: boolean — повертає true, якщо черга клавіатури не порожня (тобто була натиснута деяка клавіша). Найпростіший приклад використання — повторювати деякі дії, поки не натиснута клавіша: repeat ... until KeyPressed;.

2. ReadKey: char — повертає символ, що відповідає натиснутій клавіші (з черги клавіатури). Якщо користувач натиснув клавішу, для якої мається код ASCII, то в чергу буде покладений один відповідний символ, а якщо це спеціальна клавіша (F1, F2, ... F12, клавіші керування курсором, Ins, Del, Home, End, PgUp, PgDn), те спочатку в чергу буде покладений символ з кодом 0, а потім додатковий символ. Якщо черга клавіатури порожня, то Readkey буде чекати, поки користувач не натисне яку-небудь клавішу.

Для демонстрації роботи ReadKey можна написати таку програму:

uses Crt;

var c: char;


Читайте також:

  1. D-тригер з динамічним керуванням
  2. Автократично-демократичний континуум стилів керування.
  3. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  4. Автоматизація меліоративних помпових стацій. Автоматизація керування помповими агрегатами.
  5. Агресивне керування портфелем акцій
  6. Алгоритми керування ресурсами
  7. Аналіз конструкції рульового керування.
  8. Апарати керування пневматичними приводами.
  9. Багатокритеріальні завдання оптимального керування
  10. Блок формування імпульсів керування
  11. Будівлі органів керування, кредитування й громадських організацій
  12. Вимоги до систем керування




Переглядів: 480

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Модуль CRT | Побудова елементарних зображень

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.