МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Керування екраномУ текстовому режимі екран представляється розбитим на маленькі прямокутники однакового розміру, у кожнім з який може знаходитися який-небудь символ з набору ASCII. Для символів можна задавати колір самого символу і колір прямокутника, у якому він малюється (колір фону). Рядка екрана нумеруються зверху вниз, а стовпці зліва на право, нумерація і рядків, і стовпців починається з одиниці. Найбільш поширеним у даний час є текстовий режим 80x25 при 16 можливих кольорах тексту і фону. Багато графічних адаптерів дозволяють використовувати інші режими, наприклад: 40x25, 80x43, 80x50 і т.д. У керуванні текстовим екраном важливу роль грає курсор. Виведення символів на екран (тобто write і writeln) здійснюється починаючи з позиції курсору, коли всі символи виведені, курсор зупиняється в наступній позиції після останнього символу. Уведення також буде виконуватися починаючи з позиції курсору. Нижче приведені основні процедури і функції для керування екраном у текстовому режимі.
2. Робота з клавіатурою При роботі з клавіатурою комп'ютер поміщає всю інформацію про натискання клавіш у чергу доти, поки ця інформація не буде потрібна програмі (наприклад, для виведення на екран, для руху об'єктів в іграх і т.п.). Для роботи з клавіатурою важливі 2 функції: 1. KeyPressed: boolean — повертає true, якщо черга клавіатури не порожня (тобто була натиснута деяка клавіша). Найпростіший приклад використання — повторювати деякі дії, поки не натиснута клавіша: repeat ... until KeyPressed;. 2. ReadKey: char — повертає символ, що відповідає натиснутій клавіші (з черги клавіатури). Якщо користувач натиснув клавішу, для якої мається код ASCII, то в чергу буде покладений один відповідний символ, а якщо це спеціальна клавіша (F1, F2, ... F12, клавіші керування курсором, Ins, Del, Home, End, PgUp, PgDn), те спочатку в чергу буде покладений символ з кодом 0, а потім додатковий символ. Якщо черга клавіатури порожня, то Readkey буде чекати, поки користувач не натисне яку-небудь клавішу. Для демонстрації роботи ReadKey можна написати таку програму: uses Crt; var c: char; Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|