Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






VI. a) Write an outline of the text (see Ex. IX on p. 59). (The outline may be written in the Present or Past Indefinite tenses.)

B) Discuss the outlines written by several students and choose the best one. Improve it by using some variants from other students' works. Write it down on the board and make the students copy it in their exercise books.

VII. Write two questions to each item of the outline: one should help to reveal the contradictions between what the members of the family said and did, the other (with a modal verb) — what they could or ought to have done.

e.g. 1. Did the girls really think that their mother's old bonnet was "awfully becoming" to her? 2. Don't you think they should have bought something for their mother too? (Make the students reason out their answers.)

VIII. Study the Vocabulary Notes end Essential Vocabulary (I) and a) Paraphrase the following (in writing):

1. to make smb. do smth.; 2. to have smth. arranged; 3. to recover after a disease; 4. to stand up and sit down; 5. to look in the opposite direction; 6. to come to one's mind; 7. to appear unexpectedly; 8, a great pleasure; 9. at last; 10. to be able (to spend money on smth., etc.); 11. to continue to do smth.; 12. not to let smb. do smth.; 13. to conceal some tact; 14. to enjoy oneself; 15. to love (take interest in); 16. for a short time; 17. to take a taxi; 18. to become dirty; 19. to laugh at (mock) smb.; 20. to get other people into a mess.

B) Make op sentences with the phrases yea have written.

IX. A word in one language may have different equivalents in another.

е.g. место — room, place жертва — sacrifice, victim приносить — fetch, bring

a) Look op the words given above in an English-Russian dictionary, find out the exact meaning of each pair of words and write sentences illustrating the difference in their use.


Читайте також:

  1. A written constitution
  2. A) Practise using the words and word combinations in bold type to make other comparisons between some two-four regions of Russia. Write your best sentences down.
  3. A. Expressing Present
  4. An unusual present
  5. And write your own sentences with the same words and phrases.
  6. Ask your friend the following questions, present the results to the whole group.
  7. B. Expressing Past and Present
  8. B. Insert the proper words and write the questions.
  9. B. Put the verb into the most suitable form with future meaning, Present progressive or Present simple.
  10. B. Write down four things from the text that you think are surprising or interesting. Compare with your partner.
  11. C. Choose the best alternative between Present simple and Present Perfect.
  12. C. Listen to three people planning a day trip. Write down three things they decide to do.




Переглядів: 434

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
V. Make up dialogues or situations, using the patterns. | XVII. Try your hand at teaching.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.