Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






I. Open the brackets using the verbs in the proper tense and voice form.

1. Canada (to consist) of ten provinces and three territories.

2. In 1867 Canada (to form) as a federal dominion of four provinces.

3. The country already (to produce) ten Nobel laureates in physics, chemistry and medicine.

4. The land that is now Canada (to inhabit) by various groups of Aboriginal peoples long before British and French expeditions (to explore), and later (to settle) there.

5. The maple leaf (to depict) on Canada’s current and previous flags, on the penny, and on the Coat of Arms of Canada.

6. Listen! An interesting report on Ottawa’s architecture (to deliver) by Mike.

7. Before Mykola (to come) back home next month he (to visit) most of Toronto’s places of interest.

8. The Canadian Museum of Civilization (to speak) about in the programme we (to watch) last night.

9. In three months time, his friends (to live) in Edmonton for five years.

10. I was thinking of all that (to tell) by Nick about his life in Winnipeg, Manitoba.

 

II. Change the following into thePassive Voice.

1. My parents will take me to Canada.

2. I have told my friends about interesting places I saw in the capital of Canada.

3. We were looking at photographs of historic places of Canada the whole evening.

4. All-day tour of Ottawa excited Mykola greatly.

5. The guide will be conducting an excursion round the National Gallery of Canada from 3 till 4 p.m.

6. Ann said that she had visited many historical places in Canada.

7. European fishermen and fur traders visited Canada from the 16th century onward.

 

III. Change the following into theActive Voice.

1. Canadian citizenship is typically obtained by birth in Canada.

2. Canada has been strongly influenced by that of its linguistic, geographic and economic neighbour, the United States.

3. The “second wave” of Ukrainian emigration to Canada was heavily influenced by the struggle for Ukrainian independence during the Russian Civil War.

4. I am sure I’ll be asked by my group-mates about my exciting excursion round the city of Victoria – the capital of British Columbia.

5. The province’s name was chosen by Queen Victoria.

6. A letter is being written by Mykola to his Canadian friend Mary.

7. Lesya said that her departure to Canada had already been planned.


Lesson 2

Australia

 

Text: Australia

Grammar: Conditionals (Review)


Читайте також:

  1. A Proper Education by Jack Blackwood
  2. A) Practise using the words and word combinations in bold type to make other comparisons between some two-four regions of Russia. Write your best sentences down.
  3. A. Beantworten Sie die Fragen. Bei der Wahl der Partizipien richten Sie sich nach der angegebenen Zeitform.
  4. A. Open the brackets.
  5. A. You will hear a manager interviewing a person for a job. Listen out for these verbs, and then use them to complete sentences 1-5.
  6. Act as a teacher in class, using the material from the lectures above.
  7. ADJECTIVES AND ADVERBS
  8. Adverbs of frequency
  9. Adverbs the hereafter
  10. Aesthetic properties
  11. Answer the questions. Don't forget how to use the Past Simple Tense.
  12. Aufgabe 4: Was wird hier gemacht? Benutzen Sie die Verben unten in der Passiv-Form.




Переглядів: 929

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
VI. Translate into English. | Active Vocabulary

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.