Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Види адміністративно-правових відносин

Існує кілька критеріїв класифікації адміністративних правовідносин.

1. Залежно від виконуваних функцій їх поділяють на регулятивні та правоохоронні.

До регулятивних відносин належать ті, що пов'язані з реалізацією, умовно кажучи, «позитивної» функції адміністративного права. Це орга­нізація роботи апарату управління, керівництво нижчими структурами, задоволення запитів громадян тощо.

Правоохоронні відносини пов'язані з реалізацією правоохоронної функції адміністративного права. Найбільш відомим різновидом право-


І

 


Апміністративно-правові відносини_____________________________ 71_

охоронних відносин є адміністративно-деліктні відносини. До них нале­жать відносини, що є зв'язками з приводу відповідальності за адміністра­тивні проступки. Вони виникають між правопорушником і правозасто-совним органом (його посадовою особою) та мають організуюче значен­ня. Воно полягає в тому, що через вжиття заходів впливу, передбачених адміністративно-правовою нормою, орган державного управління (тобто держава) прагне юридичними засобами забезпечити належну (правомір­ну, правослухняну) поведінку людини.

2. Залежно від ступеня взаємної підпорядкованості суб'єктів, що
беруть участь у правовідносинах, виділяють відносини:

• між підпорядкованими суб'єктами, що перебувають на різному ієрар­
хічному рівні, тобто між вищестоящими і нижчими структурами;

• між непідпорядкованими суб'єктами однакового ієрархічного рівня.
Це відносини між двома міністерствами, адміністраціями районів, об­
ласті тощо;

• між непідпорядкованими суб'єктами різного ієрархічного рівня або
організаційно-правової природи;

• між органами управління і підприємствами, установами, організація­
ми, які організаційно їм не підпорядковані (організаційно від них не­
залежні). Це, приміром, відносини між податковою адміністрацією і
підприємствами;

• між органами управління і структурами, які підпорядковані їм част­
ково. Наприклад, відносини між державною адміністрацією району
та виконкомом селищної ради.

 

3. За кількісним складом учасників виділяють двосторонні та бага­
тосторонні відносини;

4. За органгзащйно-правовим складом учасників виділяють відносини:

 

• між главою держави — Президентом України і всією системою вико­
навчої гілки влади; системами інших, крім виконавчої, гілок влади;
недержавними формуваннями; іншими колективними суб'єктами; фі­
зичними особами;

• між вищим органом виконавчої влади, яким за Конституцією Украї­
ни (ст. 113) є Кабінет Міністрів України, та всією системою виконав­
чої гілки влади; системами інших, крім виконавчої, гілок влади; не­
державними формуваннями; іншими колективними суб'єктами; фі­
зичними особами;

• між центральними органами виконавчої влади і всією системою ви­
конавчої гілки влади; системами інших, крім виконавчої, гілок влади;
недержавними формуваннями; іншими колективними суб'єктами; фі­
зичними особами;

• між місцевими органами виконавчої влади і всією системою виконав­
чої гілки влади; системами інших, крім виконавчої, гілок влади; не­
державними формуваннями; іншими колективними суб'єктами; фі­
зичними особами;


72_______________________________________________ Глава 4

• між структурами місцевого самоврядування і системою виконавчої
гілки влади; системами інших, крім виконавчої, гілок влади; недер­
жавними формуваннями; іншими колективними суб'єктами; фізич­
ними особами;

• між недержавними формуваннями — носіями публічно-владних пов­
новажень та іншими колективними суб'єктами; фізичними особами;

• між фізичними особами і державними та недержавними утворення­
ми, посадовими особами.

Адміністративно-правові відносини поділяють на функціональні й територіальні; внутрішні й зовнішні; майнові й немайнові; такі, що захи­щаються в адміністративному порядку, і такі, що захищаються у судово­му порядку; субординації і координації; внутрішньоапаратні і позаапа-ратні тощо.

Значний інтерес становить класифікація адміністративних правовід­носин на вертикальні та горизонтальні.

Вертикальні правовідносини найбільшою мірою виражають сутність адміністративно-правового регулювання і характер зв'язків у сфері управління. Ці відносини часто називають владовідносинами. Виникають вони між супідрядними у правовому розумінні сторонами і виражають юридичну залежність однієї сторони від другої.

Горизонтальними правовідносинами визнаються ті, за яких сторони фактично і юридичне рівноправні. В них відсутні юридично-владні ве­ління однієї сторони, обов'язкові для другої. Зрозуміло, сам факт визнан­ня рівності сторін в адміністративно-правових відносинах, здавалося б, прямо суперечить сутності адміністративно-правового методу регулю­вання.

Адміністративно-правовими такі відносини робить державна воля, що вимагає від суб'єктів вступити у правові зв'язки між собою на пари­тетних засадах. Ця воля завжди виражена у формі адміністративно-пра­вового акта. Таким чином, підставою для виникнення цих відносин є та сама адміністративно-правова норма. Внаслідок цього суб'єкти (адресати норми) не можуть відмовитися від вступу у правовідносини, а також не можуть вийти за межі державних настанов, якими регламентовано їхні взаємні права та обов'язки.



Читайте також:

  1. А) Відносини власності і форми господарювання в сільському господарстві
  2. А) Структура економічних відносин.
  3. Аграрні відносини
  4. Аграрні відносини в Україні у ХVІ - перш. пол. ХVІІІст.
  5. Аграрні відносини, їх специфіка та місце в економічній системі
  6. Адміністративне право і регульовані їм відносини
  7. Адміністративне право і регульовані їм відносини
  8. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  9. Адміністративні правовідносини
  10. АДМІНІСТРАТИВНО - ПРАВОВИХ ВІДНОСИН
  11. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  12. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах




Переглядів: 527

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Особливості адміністративно-правових відносин | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.