Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Письмове віднімання трицифрових чисел з переходом через розряд (два переходи). Розширена задача на зведення до одиниці.

Мета: ознайомити учнів з прийомом письмового віднімання трицифрових чисел з переходом через розряд; розвивати вміння розв'язувати задачі на порівняння і зведення до одиниці; формувати навички письмового додавання і віднімання трицифрових чисел; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

Хід уроку.
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з письмовим відніманням трицифрових чисел з переходом через розряд, продовжимо роботу над задачами на дві дії.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Пояснення нового матеріалу (с 106, завдання 687)
— Прочитайте приклад з підручника.
— Хто бажає пояснити, як виконали віднімання з переходом через розряд? Від 5 од. відняти 6 од. не можемо. Позичаємо один десяток у десятків. Буде
не 5, а 15. Від 15 відняти 6 — 9. Цифру 9 пишемо під одиницями. Пам'ятаємо, що 4 десятки віднімаємо від 11, бо 1 дес. уже забрали при відніманні одиниць. Від 11 відняти 4—7. Цифру 7 пишемо під десятками. Віднімаємо сотні. Пам'ятаємо, що 1 сотню віднімаємо від 2, бо 1 сотню уже забрали при відніманні десятків. Цифру 1 записуємо під сотнями. Різниця чисел 325 і 146 дорівнює 179.
2. Первинне закріплення (с. 106, завдання 687)
— Обчисліть приклади, записуючи числа стовпчиком.
— Перший, другий і третій приклади розв'яжіть з коментуванням біля дошки, решту — самостійно стовпчиком.
Обчислюючи третій приклад, діти міркують так: від 7 одиниць не можна відняти 9 одиниць. Оскільки у розряді десятків одиниці відсутні, тому беремо одну сотню. Щоб не забути про це, поставимо у розряді сотень крапку. Одну сотню перетворимо у десятки. Одпа сотня — це десять десятків. 9 десятків залишимо у розряді десятків, а один десяток перетворимо на одиниці. Один десяток — це 10 одиниць, та ще 7 одиниць, буде 17 одиниць. Від 17 одиниць відняти 9 одиниць, буде 8 одиниць. Цифру 8 записуємо під одиницями. Від 9 десятків відняти 5 десятків, буде 4 десятки. Цифру 4 записуємо під рискою на місці десятків. Крапка пагадас нам, що забрали одну сотню. Від 4 сотень відняти 2 сотні, буде дві сотні. Цифру 2 записуємо під сотнями. Одержали різницю 148.
3. Робота над задачею (с 106, завдання 688)
— Чи можемо відразу відповісти на питання завдання? (Ні)
— Що повинні дізнатися спочатку? (Чому дорівнює друге число.)
— Чи можемо знайти друге число? Обчислення діти виконують у стовпчик.
Розв'язання
1) 763
- 525
238 (ч.) — друге число
2) 525
- 238
287 (с.)
Відповідь: 287 — різниця двох чисел.
Фізкультхвилинка
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Робота над задачею (с. 706, завдання 689)
— Яка довжина водосховища?
— Чи можемо ми знайти його ширину?
— Яке головне питания задачі?
— Скільки дій у задачі? (Дві)
— Розв'яжіть задачу виразом. (177-28)-28= 121 (км)
Відповідь', на 121 кілометр ширина водосховища менша від його довжини.
2. Робота над задачею (с. 107, завдання 690) (самостійно)

Розв'язання
1) 45:5=9 (кг) — яблук в одному ящику
2) 9 + 1 = 10 (кг) — груш в одному ящику
3) 10*6 = 60(/сг)
Відповідь: 60 кілограмів груш можна розкласти в 6 таких ящиків.
Під час перевірки розв'язання задачі — з'ясувати, про що дізналися кожною дією.
4. Завдання з логічним навантаженням (с. 107, завдання 692)
— Радіус — це половина. Отже, 5 + 5 = 10 см. Довжина відрізка — 8 см, тому цей відрізок поміститься в крузі з радіусом 5 см.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
— Поясніть спосіб обчислення за прикладом: 513 - 285.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 107, завдання 693; 694.


Читайте також:

  1. II. Множення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа.
  2. N – чисельність популяції
  3. Аксіома неперервності дійсних чисел
  4. Акустичний контроль приміщень через засоби телефонного зв'язку
  5. Алгоритм додавання цілих невід’ємних чисел
  6. Алгоритми переведення чисел з однієї позиційної системи числення в іншу
  7. Аналіз ризику через моделювання.
  8. Аналіз чисельності, складу і руху персоналу
  9. Б. Задача
  10. Бізнес через Internet
  11. Біоелектричні явища в тканинах: будова мембран клітини, транспорт речовин через мембрану, потенціал дії та його розповсюдження.
  12. Будова та принцип дії польового транзистора з p-n-переходом




Переглядів: 1351

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.