Залежність між діленим, дільником і часткою. Розв'язування задач.
Мета: вчити учнів застосовувати під час обчислень залежність частки від зміни діленого; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі; тренувати пам'ять; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до предмета.
Хід уроку. I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання Завдання 967 — Прочитайте вирази і їх значення. 46•5 = 230 94 + 5 = 99 4•24 - 38 : 2 = 77 36•10 = 360 32•5 = 160 78 + 5 = 83 5•26 + 48•5 = 370 72•5 = 360 Завдання 968 — Скільки кущів бузку ще не розквітло? (240- (60 + 60 : 2) = 150 (кущ.)) 2. Гра-змагання між рядами
3. Робота в парах — Знайдіть логічну залежність між числами першого і другого рядів та заповніть віконця.
$IMAGE1=2$
IIІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми розглянемо, як змінюється частка від зміни діленого. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Коментоване розв'язування прикладів (с. 147,завдання 969) 2. Робота в парах (с 147, завдання 970) — Порівняйте, як змінюється частка внаслідок збільшення (зменшення) діленого в кілька разів. Висновок. Якщо ділене збільшити (зменшити) у кілька разів при незмінному дільнику, то частка збільшиться (зменшиться) у стільки ж разів. Фізкультхвилинка V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ 1. Коментоване розв'язування прикладів (с. 147,завдання 971) — Порівняйте вирази у кожному стовпчику. Знайдіть значення виразів нижнього рядка, використовуючи значення відповідних виразів верхнього. 36:3 = 12 72:8 = 9 360 : 3 = 12 • 10 = 120 720 : 8 = 9 • 10 = 90 96: 16 = 6 75:25=3 960 : 16 = 6 • 10 = 60 750 : 25 = 3 • 10 = ЗО 2. Колективна робота над задачею (с 147, завдання 972) — Прочитайте задачу. — Чи можемо ми відразу відповісти на питання задачі? — Що для цього треба знати? — Якою дією знайдемо, скільки цибулі зібрали з другої грядки? — Якою дією знайдемо відповідь на питання задачі? (Діленням) — Розв'яжіть задачу за схемою: []:[]+([];[])=[] 3. Самостійна робота над задачею (о 148, завдання 973) Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв'язують. Розв'язання 1) 15 - 5 = 10 (пуч.) — м'яти; 2)15 + 10 = 25(rtd/f.) Відповідь: 25 пучків кропиви заготовила бабуся. 4. Офтальмологічна пауза 5. Розв'язування логічних завдань 1) Завдання 974 (с. 148). Скільки буде десятків, якщо 2 десятки помножити на 4 десятки? (8 дec.) 2) В одній коробці 40 цукерок, а в іншій — наполовину менше. Чому дорівнює чверть усіх цукерок? Розв'язання 1)40 : 2 = 20 (цук.) — у другій коробці; 2) 40 + 20 - 60 (цук.) — всього; 3)60: 4 = 15 (цук.) Відповідь: 15 цукерок. VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Що нового ви дізналися на уроці? — Які задачі розв'язували? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С 148, завдання 975; 976.
<== попередня сторінка
|
наступна сторінка ==>
|
Переглядів: 2295
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: