Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Побудова швидкісної зовнішньої характеристики двигуна

Для побудови швидкісної зовнішньої характеристики двигуна необхідно знати максимальну потужність двигуна Nmax та кутову швидкість ωN, при якій ця потужність досягається.

При проектуванні автомобіля ωN обирають, орієнтуючись на значення кутової швидкості колінчастого вала, при якій досягається максимальна потужність у сучасних автомобільних двигунів відповідного типу:

- у карбюраторних двигунів легкових автомобілів - ωN = 450.. .600 рад/с;

- вантажних автомобілів і автобусів - ωN = 310...380 рад/с;

- у дизелів легкових автомобілів - ωN = 350.. .460 рад/с;

- у дизелів вантажних автомобілів та автобусів - ωN = 240.. .320 рад/с.

Для бензинових двигунів, що встановлюються на легкових, малих вантажних автомобілях та мікроавтобусах максимальна частота обертів колінчатого валу - ωmax співвідноситься з частотою при максимальній потужності - ωN як, ωmax = 1,2 × ωN (2.34)

Мінімально стійка кутова швидкість колінчастого вала двигуна, рад/с, приймається, як правило, - (0,12 ... 0,18) кутової швидкості при максимальній потужності двигуна - ωN.

Іноді максимальній швидкості відповідає рух не на вищій, а на попередній передачі, - таку передачу називають вищою розрахунковою, а передачу з мінімальним передаточним числом у таких автомобілів використовують для поліпшення паливної економічності.

Тип двигуна для автомобіля, що проектується, обирають, виходячи з визначеної максимальної потужності, призначення автомобіля, умов його експлуатації, паливного балансу та перспективних напрямків розвитку конструкції автомобільних двигунів: підвищення паливної економічності; зменшення токсичності газів, що відпрацювали; зменшення рівня шумності; збільшення питомої потужності; підвищення надійності.

Необхідні для побудови швидкісної зовнішньої характеристики двигуна поточні значення потужності Nі, крутного моменту Мi та питомої витрати палива ge можна розрахувати за наближеними емпіричними формулами.

(2.35)

(2.36)

(2.37)

де : a, b, с - емпіричні коефіцієнти (вибирають із табл. 2.5) чи інших джерел;

де : a1, b1, с1 - емпіричні коефіцієнти (вибирають із табл. 2.6) чи інших джерел;

ωi - поточне значення кутової швидкості колінчастого вала, рад/с;

ωN - значення кутової швидкості колінчастого вала при максимальній потужності двигуна, рад/с

gN - питома витрата палива двигуном при максимальній потужності, яка становить 330...360 г/(кВт×год) для карбюраторних двигунів та 210...240 г/(кВт×год) для дизелів.

При цьому для карбюраторних двигунів вантажних автомобілів і автобусів та для дизелів вибирають не менше 10 ... 12 поточних значень кутової швидкості колінчатого валу - ωi в межах від мінімальної (для подальших розрахунків мінімально стійкі оберти колінчатого валу при русі автомобіля з мінімальною швидкістю приймаємо = 0,2 × ωN) до максимальної, яка дорівнює кутовій швидкості колінчастого вала при максимальній потужності.

Для карбюраторних двигунів без обмежувача частоти обертів (встановлюються на легкових автомобілях, вантажних та автобусах невеликої вантажопідйомності) ωmax, як правило, - 12 значень.

Таблиця 2.5

Значення коефіцієнтів a, b та с

Коефіцієнт Тип двигуна
карбюраторний дизельний
легкового автомобіля та автобуса вантажного автомобіля легкового автомобіля вантажного автомобіля та автобуса
а 0,9 1,0 0,8 0,7
b 1,1 1,0 1,2 1,3
с 1,0 1,0 1,0 1,0

 

Таблиця 2.6

Значення коефіцієнтів а1, в1, с1

Коефіцієнт Тип двигуна
карбюраторний дизельний
а1 1,120 1,168
в1 0,580 0,670
с1 0,470 0,491

 

Результати розрахунків зводять у таблицю в табл. 2.7.

Таблиця 2.7

Параметри швидкісної зовнішньої характеристики двигуна

ωі / ωN 0,2 0,3 0,4 0,5 0,6 0,7 0,8 0,9 1,0 1,1* 1,2*
ω і , рад/с                      
N і, кВт                      
М і , Н м                      
g e, г/кВт год.                      
ω min, рад/с  
ω N , рад/с  
ω max, рад/с  
ω M ,рад/с  
М max, Н м  

* - тільки для бензинових двигунів без обмежувача частоти обертів колінчастого валу.

За отриманими параметрами (табл.. 2.7) на координатно – масштабному папері будуються графіки швидкісної зовнішньої характеристики. Графіки можуть бути побудовані в координаті «рад/с» чи «об/хв».

Розрахована за емпіричними формулами та з використанням рекомендованих вище значень коефіцієнтів a, b та с швидкісна зовнішня характеристика карбюраторного двигуна або дизеля може відрізнятися, і іноді досить суттєво, від тієї реальної, яку отримують при випробуваннях двигуна на гальмівному стенді. Тому, якщо є можливість передбачити встановлення на автомобіль, що проектується, вже існуючого двигуна, доречно використати для подальших розрахунків його швидкісну характеристику за даними заводу-виробника. Ці характеристики наводяться у спеціальній літературі. Крім того, формули 2.36...2.38 не підходять для розрахунку швидкісних характеристик двигунів із впорскуванням бензину, оскільки ці характеристики мають складну форму, тому, обираючи для встановлення на автомобіль, що проектується, такий двигун, необхідно мати можливість використати його реальну швидкісну зовнішню характеристику.

Зразки швидкісних зовнішніх характеристик двигунів див. у додатку 6.

 


Читайте також:

  1. C. 3. Структурна побудова управління організаціями.
  2. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  3. Акустичні характеристики порід
  4. Аналіз зовнішньої інформації
  5. АСОЦІАЦІЯ. ПОБУДОВА АСОЦІАТИВНОГО КУЩА
  6. БОЙОВІ ТА ТЕХНІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ СТРІЛЕЦЬКОЇ ЗБРОЇ
  7. Большему насыщению магнитной цепи синхронного генератора соответствует точка характеристики холостого хода
  8. Будова і принцип дії трифазного асинхронного двигуна
  9. Будова системи охолодження двигуна ВАЗ-2109
  10. Будова, принцип роботи та характеристики МДН – транзисторів
  11. Будова, принцип роботи та характеристики тиристорів
  12. Будова, характеристики і параметри біполярного транзистора




Переглядів: 1023

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Визначення вихідних даних для тягового розрахунку | Вибір та обґрунтування параметрів трансмісії автомобіля.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.