Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Read the text. Analyze the underlined phrases. What role do they play in the discussion?

 

SCIENTIFIC EXPERIMENT ON LIVE ANIMALS

 

Dr. ARCH: Dr. Curry, you said, if I followed you, that the use of

animals for cruel experiments is justified if these experiments are

conducted for the benefit of mankind.

Dr. CURRY: Yes, that’s what I said.

Dr. ARCH: Does this mean, then, that the suffering (often

unnecessary) and death of thousands of living things can be

beneficial to the well-being and the harmonious development of

another living being – man?

Dr. CURRY: Well, that’s not exactly what I mean. What I was trying

to say is that new areas of medicine and surgery must be safe for

human beings. When considered from this point of view, I

strongly believe that the life of just one animal may be taken to

save the lives of thousands of people.

Dr. ARCH: I don’t see it that way.

Dr. CURRY: You don’t?

Dr. ARCH: The point is, animals ought to be allowed to enjoy the gift

of life. In my opinion, one can’t take the responsibility of

disposing of the life of anything or anybody.

 

Dr. CURRY: Do you mean to say then that you would volunteer, or

allow a member of your family to volunteer, to test new medicine,

rather than use an experimental animal?

Dr. ARCH: That’s a good question. But I think I would volunteer.

I would if the motivation to do it were strong.

Dr. CURRY: Suppose you would. But do you expect there would be

enough volunteers for a drug to be fully tested? Don’t you think

that the practice of using human volunteers might result in another

thalidomide babies phenomenon?

Dr. ARCH: Sorry, I didn’t catch the last point. Would you mind

explaining it?

Dr. CURRY: Not at all. What I mean is that the experiment might

bring no damage whatever to the subject himself. But nobody

knows how harmful the effect of it may be on the descendants.

 


Читайте також:

  1. A) Analyze the simple rhythm-units into three groups — monobeats (M), trochees (T) and dactyls (D).
  2. Analyze the meanings of the italicized words. Identify the result of the changes of the connotational aspect of lexical meaning in the given words.
  3. And write your own sentences with the same words and phrases.
  4. Answer the following questions about the text.
  5. Answer the questions on the text.
  6. Ask ten questions to the text so that the answers became the retelling of the text.
  7. B. Describe the pictures. Use the suggested phrases.
  8. B. Match the definitions with the italicized words and phrases from the text.
  9. B. Read and translate the text.
  10. B. Read and translate the text.
  11. B. Read and translate the text.
  12. B. Read and translate the text.




Переглядів: 551

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
I’m afraid we are moving away from the main problem. | Presented here are the organizing elements of discussion. Analyze them. Make a fuller list of these expressions using the italicized phrases from the text.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.