МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
STEERING BOOSTERThis electromechanical motor car steering booster has been developed by the research staff of the Automation department and the Electromechanics department in NSTU in co-operation with research engineers from the ELSIB Corporation in Novosibirsk and the Avtoelectronika Corporation in Kaluga. It is designed for the family of the VAZ-2110 motor cars. The booster is protected by RF patent № 218091. The fundamental difference of the proposed electromechanical steering booster from similar Russian and foreign ones is the lack of a mechanical reduction gearbox, which makes it possible to simplify its design and improve operational reliability. The use of a special high-torque synchronous permanent-magnet motor designed at the NSTU Electromechanics department (RF Patent №2059994) enabled the researchers to eliminate a mechanical reduction gearbox from the kinematic scheme. This motor can produce a torque practically equal to the torque developed by a high-speed motor with a mechanical reduction gearbox used in conventional steering boosters. The steering booster consists of an electric motor, a torque sensor to measure a torque applied to the wheel by the driver, a rotor position pickup and a control unit. The torque sensor and the rotor position pickup send signals to the control unit and it generates currents in the motor windings. These currents produce a torque that is applied directly to the booster axle. The torque value can amount to 21 N/m. Currently the proposed electromechanical booster is being tested at the AvtoBAZ plant in Tolyatti. Large-scale manufacture of the booster is under at the ELSIB Corporation in Novosibirsk and the Avtoelectronika corporation in Kaluga.
|
||||||||
|