МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Правові форми фінансової діяльності виражаються у прийнятті актів у зв’язку зі встановленням чи застосуванням норм права.Змістом неправових форм фінансової діяльності єпроведення різноманітних дій організаційного характеру (засідань і нарад органів влади, конференцій, круглих столів тощо), роз’яснення фінансового законодавства, підготовка матеріалів для фінансового планування, прогнозування, звітності і т. п. [Лучковська. Фінансове право http://pidruchniki.ws/10561127/pravo/formi_metodi_finansovoyi_diyalnosti_derzhavi_organiv_mistsevogo_samovryaduvannya#725]. Вони створюють передумови для здійснення правових форм фінансової діяльності. Здійснюючи фінансову діяльність, державні органи, органи місцевого самоврядування у межах своєї компетенції приймають фінансово-правові акти, в яких виражаються правові форми такої діяльності. Фінансово-правові акти – це прийняті в установленій формі рішення державних органів, органів місцевого самоврядування з питань фінансової діяльності,що належать до їх компетенції. За юридичними властивостями фінансово-правові акти поділяються на: ¾ нормативні фінансово-правові акти, тобто акти, що регулюють групи однорідних фінансових відносин і містять загальні правила поведінки, які не вичерпують свою юридичну силу одноразовим їх застосуванням. Ці акти приймаються органами державної влади в межах їх компетенції, мають офіційний характер, є обов’язковими для виконання і спрямовані на регулювання фінансової діяльності. Ця група актів встановлює види фінансових зобов’язань перед державою, порядок їх обчислення, перерахування та використання; ¾ індивідуальні нормативно-правові акти є актами застосування норм права. В них загальні правила, що містяться в нормативних фінансово-правових актах застосовуються до конкретних обставин. Він стосується точно визначених учасників фінансових відносин і є підставою виникнення, зміни чи припинення конкретних фінансових правовідносин. Прийняття індивідуальних фінансово-правових актів є необхідною передумовою застосування нормативних фінансово-правових актів і виконання завдань щодо створення, розподілу або використанню фінансових ресурсів держави.[Нагребельний] За юридичною природою серед фінансово-правових актів виділяють: ¾ законодавчі фінансово-правові акти, до яких відносяться закони з питань фінансової діяльності держави, що приймаються представницьким органом державної влади; ¾ підзаконні фінансово-правові акти являють найбільш чисельну групу фінансових нормативно-правових актів, які видано на підставі й на виконання закону. Серед них виділяють актиінших державних органів, органів місцевого самоврядування, що базуються на законах та прийняті на виконання законів у визначених формах (укази, постанови, накази тощо). Фінансово-правовіакти органів місцевого самоврядування – це публічні, офіційні документи, прийняті органами місцевого самоврядування, що мають юридичну силу й спрямовані на врегулювання владних відносин у сфері фінансової діяльності місцевих утворень. Їх характерними ознаками є: підзаконність; обмеження їх юридичної сили певною територією; обов’язковість виконання усіма підприємствами, установами, організаціями та громадянами на відповідній території; відсутність необхідного затвердження з боку органів державної влади; можливість їх оскарження в судовому порядку. Залежно від суб’єктів нормотворчості розрізняють такі фінансово-правові акти: ¾ закони і постанови Верховної Ради України; ¾ укази та розпорядження Президента України; ¾ постанови та розпорядження Кабінету Міністрів України: ¾ накази, інструкції, розпорядження, положення, вказівки керівників міністерств та відомств; ¾ постанови і рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим; ¾ постанови, рішення і розпорядження Ради Міністрів Автономної Республіки Крим; ¾ розпорядження глав місцевих (обласних і районних) державних адміністрацій; ¾ рішення та постанови місцевих рад та їх виконавчих комітетів ; ¾ накази, статути, положення та інструкції адміністрацій підприємств, установ, організацій.[Дмитренко, заг. частина, с. 37]. Характерною особливістю системи фінансово-правових актів є наявність в ній фінансово-планових актів, які відрізняються від інших актів своїм змістом. Фінансово-планові акти – це акти, що приймаються в процесі фінансової діяльності держави і місцевих утворень відповідними суб’єктами і містять планові показники щодо утворення, розподілу та використанню фінансів на певний період. Існування цієї групи актів зумовлено дією принципу плановості в процесі утворення, розподілу й використанню фінансових ресурсів. До фінансово-планових актів відносяться: ¾ основний фінансовий план держави - Державний бюджет, а також місцеві бюджети; ¾ бюджети державних цільових позабюджетних фондів; ¾ кошторис доходів та видатків Національного банку України; ¾ фінансові плани страхових організацій; ¾ фінансові плани підприємств та об’єднань; ¾ кошториси бюджетних установ тощо. [Дмитренко, заг. частина, с. 38]. Читайте також:
|
||||||||
|