МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Політичні ідеї утопічного соціалізму (Т.Мор (Англія), Т.Кампанелла (Італія)).Томас Мор (1478 – 1535рр.) і Томмазо Кампанелла (1568 – 1639рр.)відстоювали ідеї соціальної рівності (головним її ворогом вважали приватну власність. Вони звертались у пошуках відповіді на питання про те, якою має бути держава, щоб забезпечити рівність і справедливість, покінчити з тиранічними формами правління. Родоначальником утопічного соціалізму як системи теоретичних уявлень про справедливий суспільний устрій є видатний англійський мислитель і політичний діяч Томас Мор (свої погляди він виклав у праці «Утопія» - 1516р.). Він різко засудив тогочасні англійські соціальні і політичні порядки – злиденність мас, нерівність і несправедливість, злочинність тощо. Головна причина – приватна власність. На думку Т.Мора – суспільство є результат змови багатих проти бідних. Держава виступає знаряддям багатих. Багаті підкоряють і знедолюють бідних як силою, хитрістю так із допомогою законів, які нав’язують народу від імені держави. Т.Мор в «Утопії» відображає панування суспільної і відсутність приватної власності. Політичний устрій ґрунтується на засадах свободи, рівності й демократизму. Всі посадові особи обираються народом. Правитель обирається пожиттєво, але може бути усунутий з посади у разі прагнення до тиранії. Симпатії Т.Мора – змішана форма, яка поєднує у собі монархічний, аристократичний і демократичний елементи. Томмазо Кампанелла (1568 – 1639рр.). У своїй праці «Місто Сонця» - 1602р. стверджував, що причиною всіх суспільних бід є приватна власність. Ідеальним є суспільний лад заснований на суспільній власності (подібний лад встановлено у місті Сонця, де праця має обов’язковий характер, громадяни забезпечені всім необхідним. В місті Сонця все детально регламентується, навіть особисте життя кожного громадянина). Система публічної влади складається з трьох гілок: · військової; · наукової; · відтворення населення. Кожною з гілок влади керує окремий правитель. Цих правителів називають – Сила, Мудрість і Любов. Верховний правитель – Сонце або Метафізик. Він відрізняється вченістю, досвідом і вмінням. Посаду верховного правління займає не пожиттєво. а до того часу, доки серед громадян не з’явиться більш достойний. (верховний правитель зобов’язаний сам відмовитись від влади на користь достойнішого). Реформація – це широкий антифеодальний і антикатолицький рух в першій половині XVI ст., який заклав початок протестантизму. Реформація означала рух, необхідність удосконалювати церкву, світські порядки, правові інститути. Провідна тенденція – відновити чистоту християнської релігійності. Мартін Лютер (1483 – 1546рр.) –видатний діяч Німеччини, лідер реформації. Виступав проти засилля папської влади, за зменшення влади церкви. В тезах («95 тез») закликав до публічної дискусії. Провідна думка – неприпустимість збагачення церкви за рахунок віруючих. М.Лютер вважав: «Правитель повинен вважати себе слугою, а не паном народу». Провідні ідеї М.Лютера: · необхідність всенародної боротьби з папством під проводом світської влади; · безумовний послух народу світській владі; · світська влада не є ідеальною, а лише стримує явне зло; · необхідним є законний примус з боку держави; · монарх як суб’єкт верховної влади є вільним від морально-релігійних обмежень; його дії підвладні лише «судовому розуму» та вищим законам; · піддані мають право на незалежні переконання, а у випадку переслідування за них – право на опір. Реформістський рух не був цілісний; у результаті розколу у ньому утворилося два напрямки: бюргерсько-князівський (М.Лютер) і плебейсько-селянський (Т.Мюнцер). Кальвінізм – другий напрямок Реформації. Основні ідеї викладені у праці Ж.Кальвіна «Настанови в християнській вірі» (1536р.). Кальвінізм за збереження незалежності церкви. Допускається відкрита непокора правителя-тирана, коли використані всі засоби пасивної непокори, легальні форми боротьби. Найкраща форма правління – олігархічна організація управління державою. Ідеалом є встановлення теократії (республіки святих).
Читайте також:
|
||||||||
|