Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Полтава - 2011

ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД УКООПСПІЛКИ

«ПОЛТАВСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ ЕКОНОМІКИ І ТОРГІВЛІ»

Кафедра фінансів

В. В. КАРЦЕВА

О. Ю. БУЦЬКА

О.М. СЕМЕНОВА

ФІНАНСОВА ДІЯЛЬНІСТЬ СУБ’ЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦТВА

Методичні рекомендації

Щодо написання курсової роботи для студентів

Напряму підготовки 6.030508 «Фінанси і кредит»

 

Полтава - 2011

Укладач: Карцева В.В.доцент кафедри фінансів ВНЗ Укоопспілки

«Полтавський університет економіки і торгівлі»

Буцька О. Ю.старший викладач кафедри фінансів ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»

Семенова О. М.асистент кафедри фінансів ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»

Рецензенти: Прасолова С. П.доцент кафедри грошового обігу і кредиту Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі», к.е.н.

Скибенко С. Т.,доцент кафедри фінансів Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі», к.е.н.

 

«Узгоджено»

Завідувач кафедри фінансів

ВНЗ Укоопспілки «Полтавський ___________________________

університет економіки і торгівлі» Чернявська О. В., проф, д.е.н.

 

Декан факультету фінансів і

обліку ВНЗ Укоопспілки

«Полтавський ___________________________

університет економіки і торгівлі» Коросташов О.М., доц., к.ю.н.

 

Директор навчального центру

ВНЗ Укоопспілки «Полтавський __________________________

університет економіки і торгівлі» Герман Н.В., доц., к.т.н.,

 

Керівник науково-методичного

центру управління якістю ___________________________

освітньої діяльності Огуй Н.І.,проф., к.е.н.

Розглянуто на засіданні кафедри фінансів

___________________, протокол № ___


 

ЗМІСТ

 

Вступ……………………………………………………………………4

1. Вибір теми та складання плану курсової роботи………………..5

2. Підбір та обробка літературних джерел за темою курсової роботи……………………………………………………………. 7

3. Збір та обробка практичного матеріалу………………………... 8

4. Вимоги щодо змісту курсової роботи………………………… 9

5. Вимоги щодо оформлення курсової роботи………………….. 11

6. Рецензування, захист і оцінка курсової роботи………………. 17

7. Тематика курсових робіт………………………………………...20

8. Зразки плану курсової роботи…………………………………..24

Список рекомендованої літератури…………………………………29

Додатки………………………………………………………………..31

 

 

Вступ

 

Одним із видів самостійної роботи студентів, що навчаються за напрямом підготовки 6.030508 «Фінанси і кредит» як денної, так і заочної форми навчання є написання курсової роботи з дисципліни «Фінансова діяльність суб’єктів підприємництва».

Виконання курсової роботи дає можливість студентам практично використати свої теоретичні знання, а також покращити їх засвоєння. Крім того, курсова робота сприятиме формуванню студентів як майбутніх фахівців з вищою освітою.

Мета курсової роботи полягає у:

- систематизації, закріпленні, поглибленні отриманих теоретичних знань та практичних навиків при вивченні дисципліни «Фінансова діяльність суб’єктів підприємництва»;

- здійсненні збору, обробки та узагальнення матеріалу, застосовуючи методи економічного, статистичного аналізу;

- розвитку практичних навиків самостійної роботи по аналізу та оцінці фінансового стану, творчого підходу до застосування на практиці набутих знань та розв’язанні практичних завдань;

- здійсненні на основі проведеного аналізу прогнозування та планування основних напрямків діяльності суб’єкта підприємництва.

Отримані студентами вміння і навички при написанні курсової роботи мають бути використані при виконанні дипломної або магістерської роботи, науково-дослідної роботи та при складанні державних іспитів та подальшої професійної діяльності.

 

1. Вибір теми та складання плану курсової роботи

 

Підготовку до написання курсової роботи починають з вибору теми. Студентам надається право самостійно вибрати тему на основі тематики курсових робіт з дисципліни «Фінансова діяльність суб’єктів підприємництва», розробленої відповідно до типової навчальної програми дисципліни. Студент має право запропонувати свою тему курсової роботи, яка не включена до переліку тем, наведеному в даних методичних рекомендаціях. Але в даному випадку студент повинен подати на кафедру заяву, в якій зазначена бажана тема курсової роботи, обґрунтована доцільність її розробки та назва підприємства, на базі якого буде виконуватися дана курсова робота.

Вибір теми курсової роботи має важливе значення, оскільки багато в чому визначає успішність її виконання. При виборі теми курсової роботи студенту слід враховувати можливості щодо збору практичного матеріалу та знання спеціальної літератури.

Незалежно від теми кожна курсова робота виконується на матеріалах конкретного суб’єкта підприємництва. При виборі теми необхідно брати до уваги специфіку виробництва та виробничого циклу на підприємстві, оскільки виконання курсової роботи залежить від характеру і масштабів роботи підприємства, його галузевої специфіки та наявності інформаційної бази.

Закріплення теми курсової роботи для студентів денної форми навчання здійснюється за загальним списком. При цьому не допускається повторення тем.

Варіант курсової роботи для студентів заочної форми навчання вибирається з наведеної таблиці, відповідно до двох останніх цифр номера індивідуального плану студента. У таблиці по вертикалі розміщені цифри від 0 до 9 – передостання цифра номера індивідуального плану, по горизонталі – остання цифра номера індивідуального плану. Перетин вертикальної та горизонтальної ліній визначає номер варіанта курсової роботи.

Строк затвердження теми курсової роботи визначається графіком навчального процесу по відповідних формах навчання.

Наукове керівництво підготовкою і написанням курсової роботи здійснюється викладачами кафедри.

Після затвердження теми курсової роботи студент отримує завдання на її виконання (додаток А), в якому зазначається прізвище, ім’я, по батькові студента, назва теми, назва підприємства, на якому виконується роботу, та граничні термін подання окремих розділів курсової роботи. Недотримання графіку виконання курсової роботи, що зазначений у завданні впливає кількість балів, що нараховується студенту за своєчасність виконання роботи.

 

Варіанти тем курсових робіт

  Остання цифра номера індивідуального плану
Передостання цифра номера індивідуального плану

 

За обраною темою курсової роботи студент повинен скласти план роботи і узгодити його з керівником. План — це основа роботи, тому його складання є одним із найважливіших етапів її підготовки. План повинен відобразити напрями дослідження обраної теми, логічний зв’язок між її окремими складовими частинами, проблемну постановку окремих питань.

Із складеного плану видно, наскільки студент володіє матеріалом з обраної теми, як він зрозумів проблему в цілому і зумів виділити суттєві, головні напрями дослідження.

План складається студентом після вивчення літературних джерел. Він має розкривати основну мету курсової роботи, її зміст та характер, висвітлювати найбільш суттєві питання. План курсової роботи повинен бути простим. Структура плану: вступ, чотири-п’ять основних питань, висновки і пропозиції. При цьому рекомендується використовувати приблизні плани, що наведені в даних методичних рекомендаціях.

Після узгодження плану курсової роботи з керівником студент починає писати курсову роботу. Під час її написання план може уточнюватись з обов’язковим погодженням з керівником. Керівник затверджує план курсової роботи, надає студенту методичну допомогу і консультує з питань опрацювання літератури, збору практичного матеріалу, оформлення роботи, здійснює систематичний контроль за ходом виконання курсової роботи, проводить індивідуальні консультації в процесі виконання курсової роботи.

План не включається у загальну нумерацію сторінок роботи, але прикладається до неї. У лівому верхньому куті сторінки плану повинні бути наступні реквізити: «затверджую», дата, підпис керівника.

Зразки оформлення титульного аркуша, плану та змісту наведено у додатках Б, В, Д.

 

 

2. Підбір та обробка літературних джерел за темою курсової роботи

 

Після вибору тему курсової роботи, студент має чітко визначити її мету, підібрати відповідну наукову літературу та нормативно-правові акти.

Літературні джерела студент підбирає самостійно. Роботу з літературою потрібно починати зі складання повного списку підручників, монографій, статей в періодичних видання, законів та нормативних документів, а також електронних ресурсів. Для складання картотеки рекомендується використовувати такі каталоги: систематичний каталог наукової, навчальної та довідкової літератури університетської бібліотеки; каталог періодичних видань, довідників і нормативних матеріалів — у читальному залі бібліотеки; електронний каталог бібліотеки університету; систематичні каталоги інших українських та зарубіжних бібліотек.

Найбільша кількість публікацій із фінансових питань міститься в журналах «Фінанси України», «Економіка України», «Актуальні проблеми економіки», «Економічний часопис», «Економіка та держава», а також у газетах «Голос України», «Урядовий кур’єр», «Бізнес», «Галицькі контракти» тощо. Законодавчі акти публікуються у «Відомостях Верховної Ради України» та інших періодичних виданнях. Статистичну інформацію можна знайти у спеціальних виданнях Державного комітету статистики України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Міністерства фінансів України, Головної державної податкової адміністрації України, або офіційних сайтах зазначених установ.

Попереднє ознайомлення з відібраною літературою необхідне не тільки для того, щоб визначити, наскільки зміст того чи іншого джерела відповідає вибраній темі, без нього неможливо отримати відповідної уяви про коло питань, які охоплює тема, та скласти обґрунтований план курсової роботи.

Список літературних джерел для використання при написанні курсової роботи наведено в методичних рекомендаціях. Працюючи з літературою, важливо цілеспрямовано вибрати необхідну інформацію за темою дослідження, систематизувати її у відповідності з розділами плану, посилаючись на відповідне джерело. Всі опрацьовані літературні джерела повинні бути включені до списку використаних джерел, який додається до виконаної курсової роботи.

 

3. Збір та обробка практичного матеріалу

 

Усі теми курсових робіт з дисципліни «Фінансова діяльність суб’єктів підприємництва» мають прикладний характер і повинні бути виконані на практичних мате­ріалах конкретних господарюючих суб’єктів. При підборі практичного матеріалу необхідно особливу увагу приділяти його систематизації на основний та додатковий.

Фінансова звітність, що використовувалася при написанні курсової роботи, має бути обов’язково наведена у додатках. У додатках до курсової роботи вимагається наведення фінансової звітності за три останні роки. За умов її відсутності курсова робота не допускається до захисту.

Збір практичної інформації є одним із відповідальних етапів підготовки курсової роботи. Від повноти та якості зібраного матеріалу в значній мірі залежить своєчасне та якісне написання курсової роботи.

До збору фактичного матеріалу слід ретельно підходити і звернути увагу на:

– обсяг необхідної інформації;

– перелік документів, у яких ця інформація відображена;

– доступність та періодичність збору інформації.

Для ефективної організації збору та обробки інформації студент має: скласти перелік документів, в яких відображається потрібна для теми інформація; узгодити цей перелік з науковим керівником; попередньо розробити форми аналітичних таблиць для відображення і аналізу інформації.

Інформацію про фінансово-господарську діяльність суб’єкта господарювання, на матеріалах якого виконується робота, студент збирає в бухгалтерії, планово-економічному, фінансовому та інших відділах досліджуваного підприємства. Якщо студент не має можливості використовувати звітність підприємства, то при написанні курсової роботи можливим є використання звітності підприємств, що розташована на сайті http://www.stockmarket.gov.ua.

Основним джерелом для написання курсової роботи є річна фінансова та статистична звітність.

При проведенні дослідження в курсовій роботі рекомендується використовувати цифрові дані по підприємству за три останні роки фінансово-господарської діяльності. Цифрові показники повинні бути приведені у порівняльний вигляд, їх узагальнення здійснюється не тільки шляхом складання аналітичних таблиць, але й представленням інформації з допомогою графіків, діаграм, рисунків тощо.

 

4. Вимоги щодо змісту курсової роботи

 

Зміст курсової роботи має включає: вступ, основну текстову частину, висновки, список використаних джерел, додатки. Обсяг курсової роботи повинен складати до 50 сторінок рукописного тексту або 35-40 сторінок друкованого тексту (без додатків та списку використаних джерел).

У вступі потрібно довести актуальність обраної теми; визначити науковий апарат дослідження (визначити об’єкт, предмет, мету, завдання та методи дослідження, вказати інформаційну базу). Вступ має складати не більше 3 сторінок друкованого тексту.

Актуальність теми. Шляхом критичного аналізу та порівняння з відомими розв'язаннями проблеми обґрунтовують актуальність і доцільність написання курсової роботи для розвитку відповідної галузі науки чи виробництва, особливо на користь України.

Висвітлення актуальності не повинно бути багатослівним. Досить висловити головне - сутність проблеми або наукового завдання обсягом 1 сторінка.

Мета і завдання написання курсової роботи. Формулюють мету курсової роботи і завдання, які необхідно вирішити для досягнення поставленої мети. Не слід формулювати мету як «Дослідження...», «Вивчення...», тому що ці слова вказують на засіб досягнення мети, а не на саму мету. Поставленні завдання курсової роботи мають бути розкриті у змісті курсової роботи (їх має бути не більше 4-5).

Об'єктом дослідження прийнято називати те, на що спрямована пізнавальна діяльність дослідника,а предметом дослідження — досліджувані з певною метою властивості, ставлення до об'єкта.

Об'єкт і предмет дослідження як категорії наукового процесу співвідносяться між собою як загальне і часткове. В об'єкті виділяється та його частина, яка є предметом дослідження.

Методи дослідження. Подають перелік використаних методів дослідження для досягнення поставленої в курсовій роботі мети. Перераховувати їх треба не відірвано від змісту роботи, а коротко та змістовно визначаючи, що саме досліджувалось тим чи тим методом. Це дасть змогу пересвідчитися в логічності та прийнятності вибору саме цих методів.

Інформаційною базою дослідження виступає масив інформації фінансового характеру, яку містять форми та регістри бухгалтерського обліку, форми державної статистичної звітності, статутні документи та супутні відомості, до яких було відкрито доступ під час виконання курсової роботи.

Перше питання курсової роботи висвітлює теоретичні аспекти обраної для дослідження теми. Дана частина курсової роботи виконується студентом на основі аналізу різних підходів щодо даної проблеми, яка висвітлена в літературних джерелах вітчизняних та зарубіжних авторів, матеріалів періодичних видань та законодавчих нормативно-правових актів. В огляді літератури студент окреслює основні етапи розвитку наукової думки за своєю проблемою. Бажано закінчити цей розділ коротким резюме стосовно необхідності проведення досліджень у даній галузі. Обсяг першого питання – 6-7 сторінок.

У другому питанні необхідно дати загальну характеристику підприємства, на матеріалах якого виконується робота, вказати галузь та вид діяльності, форму власності, навести коротку історичну довідку. Необхідно оцінити динаміку основних показників, які характеризують фінансово-господарську діяльність досліджуваного підприємства за три останні роки.

Також у цьому питанні студент повинен висвітлити постановку аналітичної роботи на підприємстві, її напрями та обсяги, зробити висновки щодо рівня організації фінансово-господарської діяльності на підприємстві. Обсяг 6-7 сторінок.

Третє питання визначається темою курсової роботи. Дана частина виконується на матеріалах конкретного суб’єкта господарювання, де проводиться порівняльний, факторний та прогнозний аналіз за темою дослідження і має бути спрямованим на виявлення невикористаних резервів фінансово-господарської діяльності підприємства. Результати виконаного аналізу оформлюються у таблицях та рисунках, після яких обов’язково мають бути зроблені висновки. Обсяг –6-7 сторінок.

Четверте питання є основним. Студент повинен показати вміння використовувати результати аналізу для прогнозування та планування фінансово-господарської діяльності суб’єкта підприємництва, що досліджується. Обсяг – 5-6 сторінок.

П’яте питання присвячується розробці та обґрунтуванню рекомендацій з метою поліпшення діяльності підприємства, удосконалення фінансової діяльності з розрахунком цифрових показників. У цьому питанні студент має використовувати результати попередніх розрахунків. Обсяг – 5-6 сторінок.

Кожне питання курсової роботи повинно мати стислий висновок та логічний зв’язок з наступним питанням.

Висновки та пропозиції викладають найважливіші наукові та практичні результати, одержані в курсовій роботі, які повинні містити формулювання розв'язаних наукових завдань, що були поставлені у вступі. У висновках необхідно наголосити на якісних і кількісних показниках здобутих результатів, обґрунтувати достовірність результатів, викласти рекомендації щодо їх використання. Обсяг – 3-4 сторінки.

Список використаних джерел. Після тексту курсової роботи наводиться список використаних джерел, з нової сторінки пишеться заголовок «Список використаних джерел». До списку використаних джерел включають всі використані джерела (як паперові, так і електронні). Усі джерела нумеруються арабськими цифрами.

До додатків включається вся фінансова та статистична звітність, а також інша документація підприємства, що була використана при написанні курсової роботи. До складу додатків можуть бути винесені аналітичні таблиці обсягом одна сторінка, або більше; допоміжні розрахунки тощо.

 

5. Вимоги щодо оформлення курсової роботи

 

Курсову роботу друкують машинописним способом або за допомогою принтера на одному боці аркуша білого паперу формату А4 (210x297 мм).

Обсяг основного тексту курсової роботи має становити не більше 40 сторінок друкованого тексту. Зазначений вище обсяг курсової роботи розрахований на використання при її оформленні комп'ютерів з використанням шрифтів текстового редактора Word розміру 14 з полуторним міжрядковим інтервалом.

Текст курсової роботи необхідно друкувати, залишаючи поля таких розмірів: ліве - не менше 20 мм, праве - не менше 10 мм, верхнє - не менше 20 мм, нижнє - не менше 20 мм. Шрифт друку повинен бути чітким, щільність тексту курсової роботи повинна бути однаковою. Текст повинен бути вирівняний по ширині, а також розділений на абзаци, кожний з яких включає самостійну думку, яка складається з декількох речень. Абзацний відступ повинен бути однаковим і дорівнювати п’яти знакам.

Порядок оформлення та брошурування курсової роботи. Виконана курсова робота обов’язково підшивається в папку в такій послідовності:

– титульний аркуш (додаток Б);

– план курсової роботи, затверджений науковим керівником (додаток В);

– зміст (додаток Д);

– текст роботи;

– список використаних джерел;

– додатки.

Заголовки структурних частин курсової роботи виділяють жирним шрифтом та друкують симетрично до набору. Крапку в кінці заголовка не ставлять. Якщо заголовок складається з двох або більше речень, їх розділяють крапкою. Відстань між заголовком та текстом повинна дорівнювати 2-3 інтервалам.

У тексті слід уникати складних та громіздких речень. Не прийнято писати «я думаю», «я рекомендую» та ін. Викладати матеріал рекомендується від першої особи у множині: «на нашу думку», «виходячи з вищенаведеного», «ми вважаємо», «слід відмітити» та ін.

До загального обсягу курсової роботи не входять додатки, список використаних джерел, таблиці та рисунки, які повністю займають площу сторінки. Але всі сторінки зазначених елементів курсової роботи підлягають суцільній нумерації.

Оформлення змісту. Зміст подають на початку курсової роботи. Він містить най­менування та номери початкових сторінок усіх розділів, підрозділів та пунктів (якщо вони мають заголовок), зокрема, вступу, висновків, додатків, списку використаних джерел та ін. Приклад оформлення змісту наведений у додатку Д.

Нумерація. Нумерацію сторінок, розділів, рисунків (малюнків), таблиць, формул подають арабськими цифрами без знака №.

Першою сторінкою курсової роботи є титульний аркуш, який включають до загальної нумерації сторінок. На титульному аркуші номер сторінки не ставлять, на наступних сторінках номер проставляють у правому верхньому куті сторінки без крапки в кінці.

Такі структурні частини курсової роботи, як зміст, перелік умовних позначень (за наявності), вступ, висновки, список використаних джерел не мають порядкового номера. Звертаємо увагу на те, що всі аркуші, на яких розміщені згадані структурні частини курсової роботи, нумерують звичайним чином. Не нумерують лише їх заголовки, тобто не можна друкувати: «1. ВСТУП» або «Розділ 6. ВИСНОВКИ». Питання курсової роботи повинні мати нумерацію. В кінці номера питання повинна стояти крапка, наприклад: «1.» (перше питання). Потім у тому ж рядку наводять заголовок питання з великої літери.

Оформлення ілюстрацій. Ілюстрації (фотографії, креслення, схеми, графіки, карти) необхідно подавати в курсовій роботі після тексту, де вони згадані вперше, або на наступній сторінці. Ілюстрації, розміщені на окремих сторінках курсової роботи, включають до загальної нумерації сторінок. Ілюстрації позначають словом «Рис.» або «Мал.» і нумерують послідовно в межах питання, за винятком ілюстрацій, поданих у додатках.

Номер ілюстрації повинен складатися з номера питання і порядкового номера ілюстрації, між якими ставиться крапка. Наприклад: Рис.1.2 (другий рисунок першого питання). Номер ілюстрації, її назва і пояснювальні підписи розміщують послідовно під ілюстрацією. Зразок оформлення рисунку наведено у додатку Е.

Не варто оформлювати посилання на ілюстрації як самостійні фрази, в яких лише повторюється те, що міститься у підписі. У тому місці, де викладається тема, пов'язана з ілюстрацією, розміщують посилання у вигляді виразу в круглих дужках «(рис.3.1)» або зворот типу: «...як це видно з рис. 3.1» або «... як це показано на рис. 3.1».

Оформлення таблиць. Таблиці, розміщені по тексту роботи, нумеруються арабськими цифрами в межах розділу і обов’язково містять назву. Над правим верхнім кутом таблиці перед заголовком розміщують надпис «Таблиця» і вказують номер, що складається з номеру питання та порядкового номеру таблиці. Для курсової роботи допускається суцільна нумерація таблиць. У наступному рядку розміщується назва таблиці симетрично тексту, приклад її оформлення наведено в додатку Ж. Назву таблиці наводять жирним шрифтом.

По тексту роботи розміщують лише підсумкові таблиці, необхідні для викладення змісту питань. Таблиця, що наведена по тексту, має бути невеликою за розміром. Вона розміщується безпосередньо після тексту, де про неї згадується вперше або на наступній сторінці; на таблицю має бути посилання в тексті. Громіздкі таблиці, що не підлягають скороченню, а також містять вихідні дані або проміжні розрахунки, бажано розмістити в додатках.

Назва таблиці, заголовки рядків та граф мають бути короткими, точними. У назві таблиці потрібно вказати її зміст, територію (або найменування організації), період часу. Заголовки граф наводять у називному відмінку однини. Якщо одиниці виміру єдині для всіх даних, вміщених у таблиці, то вони вказуються над її правим верхнім кутом між назвою і самою таблицею. Якщо одиниці виміру різні, то вони вказуються в заголовках граф або рядків.

Якщо таблицю ділять на частини і переносять на наступну сторінку, то при цьому не повторюють повністю її макет, а заміняють назви граф буквами і цифрами (звичайно перші текстові графи – назва показників, одиниці виміру – замінюють великими буквами А, Б; інші – арабськими цифрами). Над іншими частинами таблиці вказується «Продовження табл. __» без повторення її повної назви. Поділ таблиці для перенесення здійснюють таким чином, щоб хоча б один значущий рядок після макету таблиці був на попередній сторінці.

Заголовки граф таблиць пишуть з великої літери, а підзаголовки – з малої, якщо вони утворюють одне речення з заголовком. У кінці заголовків граф крапку не ставлять. Графу «№ п/п» в таблицю не включають; при необхідності нумерацію рядків здійснюють з лівої сторони таблиці перед їх назвою.

Не варто будувати громіздкі таблиці з занадто великою кількістю граф. Іноді доцільно деякі графи поєднати під назвою «інші»; проте група «інші» не може охоплювати більше 0,1 загального підсумку.

Цифри в таблицях розміщують таким чином, щоб класи чисел по всій графі знаходились суворо один під одним. Числові величини в одній графі повинні мати однакове число десяткових знаків.

У таблиці не повинно бути пустих кліток, тому при заповненні таблиць, крім цифр, користуються умовними позначеннями: якщо дані відсутні, ставлять три крапки або пишуть «немає даних», якщо явище не мало місця – ставлять тире; якщо показник не має сенсу – знак «х», якщо дані є, але їх числові значення менші прийнятої в таблиці точності – ставлять 0,0. Для наочності таблиці громіздкі цифри слід округлювати до одиниць більшої розмірності (наприклад, тис. грн. замість грн. і т. д.). Якщо дані таблиці запозичені, то обов’язково треба дати посилання на джерело.

Закінченого вигляду таблиці набувають за допомогою підсумків, які можуть бути як горизонтальними, так і вертикальними. Підсумок з певної частини сукупності позначають словом «разом», підсумок за сукупністю в цілому – словом «всього».

Оформлення формул. Найбільші, а також довгі і громіздкі формули, котрі мають у складі знаки суми, добутку, диференціювання, інтегрування, розміщують на окремих рядках. Це стосується також і всіх нумерованих формул. Для економії місця кілька коротких однотипних формул, відокремлених від тексту, можна подати в одному рядку, а не одну під одною. Невеликі і нескладні формули, що не мають самостійного значення, вписують всередині рядків тексту.

Пояснення значень символів і числових коефіцієнтів треба подавати безпосередньо під формулою в тій послідовності, в якій вони наведені у формулі. Значення кожного символу і числового коефіцієнта треба подавати з нового рядка. Перший рядок пояснення починають зі слова «де» без двокрапки.

Рівняння і формули треба виділяти з тексту вільними рядками. Вище і нижче кожної формули потрібно залишити не менше одного вільного рядка. Якщо рівняння не вміщується в один рядок, його слід перенести після знака рівності (=), або після знаків плюс (+), мінус (-), множення (х).

Формули в курсовій роботі (якщо їх більше однієї) нумерують у межах питання, або допускається суцільна нумерація по всій роботі. Номер формули складається з номера питання і порядкового номера формули в питанні, між якими ставлять крапку. Номери формул пишуть біля правого поля аркуша на рівні відповідної формули в круглих дужках, наприклад: (3.1) (перша формула третього питання). Приклад оформлення формули наведено у додатку К.

Оформлення цитат та посилання на використані джерела. При написанні курсової роботи студент повинен посилатися на джерела, матеріали або окремі результати яких наводяться в курсовій роботі, або на ідеях і висновках яких розроблюються проблеми, задачі, питання, вивченню яких присвячена курсова робота. Такі посилання дають змогу відшукати документи і перевірити достовірність відомостей про цитування документа, дають необхідну інформацію щодо нього, допомагають з'ясувати його зміст, мову тексту, обсяг. Посилатися слід на останні видання публікацій. На більш ранні видання можна посилатися лише в тих випадках, коли наявний у них матеріал, не включений до останнього видання.

Якщо використовують відомості, матеріали з монографій, оглядових статей, інших джерел з великою кількістю сторінок, тоді в посиланні необхідно точно вказати номери сторінок, ілюстрацій, таблиць, формул з джерела, на яке є посилання в курсовій роботі.

Посилання в тексті курсової роботи на джерела слід зазначати порядковим номером за переліком посилань, виділеним двома квадратними дужками, наприклад, «... у працях [1-7]...».

Загальні вимоги до цитування такі:

а) текст цитати починається і закінчується лапками і наводиться в тій граматичній формі, в якій він поданий у джерелі, із збереженням особливостей авторського написання;

б) цитування повинно бути повним, без довільного скорочення авторського тексту та без перекручень думок автора;

в) кожна цитата обов'язково супроводжується посиланням на джерело;

г) при непрямому цитуванні (переказі, викладі думок інших авторів своїми словами), слід бути гранично точним у викладенні думок автора, коректним щодо оцінювання його результатів і давати відповідні посилання на джерело.

Оформлення списку використаних джерел. Список використаних джерел - елемент бібліографічного апарату, котрий містить бібліографічні описи використаних джерел і розміщується після висновків. Бібліографічний опис складають безпосередньо за друкованим твором або виписують з каталогів і бібліографічних покажчиків повністю без пропусків будь-яких елементів, скорочення назв.

Джерела можна розміщувати одним із таких способів: у порядку появи посилань у тексті (найбільш зручний для користування), в алфавітному порядку прізвищ перших авторів або заголовків, у хронологічному порядку.

Відомості про джерела, включені до списку, необхідно давати відповідно до вимог міжнародних і державного стандартів з обов'язковим наведенням назв праць. Зокрема потрібну інформацію щодо згаданих вимог можна отримати з ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 "Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання". Приклади оформлення бібліографічних записів наведені у додатку Л.

Оформлення додатків. Додатки оформлюють як продовження курсової роботи на наступних її сторінках, розміщуючи їх у порядку появи посилань у тексті. Кожний такий додаток повинен починатися з нової сторінки. Додаток повинен мати заголовок, надрукований угорі малими літерами з першої великої симетрично відносно тексту сторінки. Посередині рядка над заголовком малими літерами з першої великої друкується слово «Додаток» і велика літера, що позначає додаток, наприклад «Додаток А».

Додатки слід позначати послідовно великими літерами української абетки, за винятком літер Г, Є, І, Ї, Й, О, Ч, Ь, наприклад, додаток А, додаток Б.

Текст кожного додатка за необхідності може бути поділений на розділи й підрозділи, які нумерують у межах кожного додатка. У цьому разі перед кожним номером ставлять позначення додатка (літеру) і крапку, наприклад, А.2 - другий розділ додатку А; В.3.1 - перший підрозділ третього розділу додатку В.

Ілюстрації, таблиці та формули, розміщені в додатках, нумерують у межах кожного додатка, наприклад: рис. Д.1.2-другий рисунок першого розділу додатка Д; формула (А.1) - перша формула додатка А.

 

 

6. Рецензування, захист і оцінка курсової роботи

 

Курсова робота виконується у терміни, визначені кафедрою. Про­тягом терміну виконання курсової роботи студент звертається до керівника з питань, які виникли у процесі виконання дослід­ження. Правильно оформлена курсова робота подається на кафедру у встановлений термін для реєстрації та перевірки керівни­ком. Строки перевірки курсової роботи – до 7 днів. Разом із курсовою роботою студент отримує письмову рецензію на неї. При підготовці до захисту перш за все необхідно підготувати відповіді на зауваження, викладені в рецензії, а також обдумати найважливіші моменти курсового дослідження.

Несвоєчасно подана на кафедру курсова робота вважається невико­наною курсовою роботою.

На основі поданої на кафедру курсової роботи керівник проводить попереднє оцінювання якості виконання курсової роботи та її відповідності вимогам і приймає рішення про допуск (недопуск) виконаної роботи до захисту. Підсумкова оцінка виставляється за результатами захисту курсової роботи з урахуванням попереднього рецензування. За невиконання курсової роботи чи неподання її на перевірку студенту виставляється незадовільна оцінка. Невиконаною курсова робота визнається також у разі її невідповід­ності вимогам, що висуваються до курсових робіт.

Захист курсової роботи проводиться на засіданні комісії, яка затверджується кафедрою. Студент коротко викладає основні положення курсової роботи, дає відповіді на зауваження наукового керівника і відповідає на запитання. Комісія оцінює ступінь професій­ної підготовки студента в межах теми курсової роботи.

Рівень підготовки студентом курсової роботи оцінюється в балах відповідно до Порядку оцінювання знань студентів ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» з урахуванням вимог Болонської декларації і заноситься до заліково-екзаменаційної відомості. Курсова робота оцінюється за 100-бальною шкалою.

Оцінювання курсової роботи здійснюється за наступними критеріями: зміст; оформлення та організація виконання; захист курсової роботи. Шкала критеріїв оцінювання курсової роботи наведена в таблиці 6.1.

Таблиця 6. 1


Читайте також:

  1. Полтава
  2. Полтава - 2012
  3. Полтава 2004
  4. Полтава 2006
  5. Полтава 2008 ВСТУП
  6. Полтава 2010
  7. Полтава 2012
  8. Полтава 2013
  9. Полтава 2013
  10. Полтава 2013
  11. Тарасевич Н.М. Основи конфліктології: Діяльність менеджера з попередження та розв’язання конфліктів у закладах освіти: Навчальний посібник. - Полтава: ІОЦ ПДПУ, 2006.- 112 с.




Переглядів: 460

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Критерії оцінювання курсової роботи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.027 сек.