Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ ДО РОЗРАХУНКОВО-ГРАФІЧНОЇ РОБОТИ

Адаменко М.І., Доронін Є.В., Квітковський Ю.В.

 

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕВАКУАЦІЇ ЛЮДЕЙ З БУДІВЕЛЬ У ВИПАДКУ НАДЗВИЧАЙНОЇ СИТУАЦІЇ

 

Методичні вказівки

до виконання розрахунково-графічної роботи

з дисципліни «Цивільний захист»

 

 

Харків – 2013

 

УДК

ББК

Б

Рецензенти:

проректор з наукової роботи Національного університету цивільного захисту України, доктор технічних наук, професор В.А.Андронов

завідувач кафедри гуманітарних наук Харківської державної академії фізичної культури, доктор філософських наук, професорЛ. М. Газнюк;

 

 

Затверджено до друку рішенням Науково-методичної ради
Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна
(протокол № __ від __ _____________ 2013 р.)

Адаменко М.І., Доронін Є.В., Квітковський

Б Забезпечення евакуації людей з будівель у випадку надзвичайної ситуації. Методичні вказівки до виконання розрахунково-графічної роботи з дисципліни «Цивільний захист» (для студентів денної форми навчання усіх спеціальностей). –
Харків: ХНУ, 2013. – ____ с.

 

Методичні вказівки призначені для виконання розрахунково-графічної роботи з дисципліни «Цивільний захист». відповідають типовій програмі дисципліни «Цивільний захист» і містять в собі докладні пояснення щодо виконання відповідних частин розрахунково-графічної роботи.

Для студентів ВНЗ денної форми навчання.

 

 

ISBN ©Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна

© М. І. Адаменко, Є.В.Доронін, Ю.В.Квітковський, 2013

©___________, макет обкладинки, 2013

ЗМІСТ

Вступ…………………………………………………………………………………
1. Загальні вимоги до розрахунково-графічної роботи …………………………..
2. Загальний порядок розрахунку необхідного часу евакуації………..................
2.1. Визначення геометричних характеристик приміщення…………………..
2.2. Вибір розрахункових схем розвитку пожежі…………………..................
2.3. Визначення критичної тривалості пожежі для обраної схеми її розвитку
2.4. Приклади розрахунку необхідного часу евакуації………………………..
3. Вимоги до складання планів евакуації………………………………………….
Перелік рекомендованої літератури……………………………………………….
Додатки………………………………………………………………………………
Додаток 1. Форма титульного аркушу розрахунково-графічної роботи…….
Додаток 2. Форма бланку завдання на виконання розрахунково-графічної роботи…………………………………………………………………………………
Додаток 3. Завдання до розрахункової та графічної частини роботи відповідно до варіанту…………………………………………..............................
Додаток 4. Лінійна швидкість поширення полум’я поверхнею матеріалів…………………………………………………………………………..
Додаток 5. Димоутворююча здатність речовин та матеріалів…………………..
Додаток 6. Питома теплоємність різних твердих речовин при 20°С (якщо не зазначене інше значення температури)…………………………………………….
Додаток 7. Питома теплоємність різних рідких речовин при 20°С (якщо не зазначене інше значення температури)…………………………………………….
Додаток 8. Схеми до графічної частини роботи відповідно до обраного варіанту……………………………………………………………………………….
Додаток 9. Умовні позначки на планах евакуації……………………………..
Додаток 10. Зразок виконання графічної частини плану евакуації..................
Додаток 11. Приклад виконання текстової частини плану евакуації…………
Додаток 12. Витяги з нормативних документів з питань забезпечення безпечної евакуації людей з будівель…………………………………………...
Додаток 13. Зразок виконання розрахунково-графічної роботи…...................

 

 
 

вступ

 


В системі профілактичних заходів, спрямованих на забезпечення безпеки людей при виникненні надзвичайних ситуацій, важливе місце займає питання своєчасної та організованої їх евакуації.

Розв’язання проблем, пов’язаних із забезпеченням безпеки людей, представляє велику складність в зв’язку з тим, що має свою специфіку і повинно здійснюватися шляхами, що відрізняються від шляхів захисту будівельних конструкцій. Наприклад, небезпечна для людини температура 70оС майже на порядок нижче за величину небезпечної температури для будівельних конструкцій. Вибух в приміщенні при концентрації вибухонебезпечної суміші менше за 5% його вільного об’єму (при цьому виробництво не вважається вибухонебезпечним) може не представляти небезпеку для будівельних конструкцій, але може викликати загибель людей. Одне і те ж пожежне навантаження в приміщенні у разі пожежі представляє різну небезпеку для будівельних конструкцій і людей. При оцінці безпеки людей необхідно враховувати такі фактори, як димоутворююча здатність речовин і матеріалів і їх токсичність, хоч з точки зору вогнестійкості будівельних конструкцій ці фактори особливого значення не мають. Автоматичні установки гасіння пожежі, якщо вони не є швидкодіючими, спрацьовують вже після того, як люди, за умовами безпеки, повинні покинути небезпечне приміщення. Отже, забезпечуючи захист будівельних конструкцій, ці установки не завжди забезпечують безпеку людей.

Специфіка захисту людей від наслідків надзвичайної ситуації полягає і в тому, що на відміну від забезпечення цілісності будівельних конструкцій, безпека людей повинна гарантуватися у всіх випадках і незалежно від економічних затрат. Вона досягається конструктивними і об’ємно-планувальними рішеннями, спрямованими на ізоляцію небезпечних факторів надзвичайних ситуацій і створення умов для вільного (комфортного) руху людей при евакуації, обмеженням застосування горючих матеріалів на шляхах евакуації.

Метою виконання розрахунково-графічної роботи є напрацювання практичних навичків у студентів щодо визначення часу евакуації людей з будівлі, поглиблене вивчення нормативних вимог до шляхів евакуації.


ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ ДО РОЗРАХУНКОВО-ГРАФІЧНОЇ РОБОТИ

 

Розрахунково-графічна робота виконується на стандартних аркушах формату А-4 і повинна містити в собі:

1. Титульний аркуш.

2. Бланк завдання на розрахунково-графічну роботу

3. Зміст роботи.

4. Розрахункову частину роботи.

- визначення необхідного часу евакуації за підвищенням температури;

- визначення необхідного часу евакуації за насиченням повітря продуктами горіння;

- визначення необхідного часу евакуації за втратою видимості внаслідок задимлення;

- визначення необхідного часу евакуації за зниженням вмісту кисню

5. Графічну частину роботи

6. Нормативно-теоретичну частину.

7. Список використаної літератури.

Примітка: студенти, які навчаються за гуманітарними спеціальностями визначають необхідний час евакуації тільки за одним з уражаючих факторів пожежі (підвищення температури, насичення повітря продуктами горіння, втраті видимості або зниженням вмісту кисню), що вказується у бланку завдання згідно варіанту. Крім того, студенти гуманітарних спеціальностей повинні розробити текстову частину до плану евакуації (за зразком у додатку 11). Для студентів фундаментальних спеціальностей текстова частина до плану евакуації не вимагається.

 

Робота може бути повністю написана від руки синьою пастою або повністю надрукована на принтері. В останньому випадку до оформлення роботи висуваються наступні загальні вимоги: шрифт Times New Roman, кегль 14, одинарний інтервал між строками, відступ для абзацу – 1,25 см, поля: верхнє, нижнє та праве – 1,5 см, ліве – 2,5 см. Сполучення рукописного та друкованого тексту у рамках однієї роботи не припускається!

Кожна частина роботи та список літератури починаються з нової сторінки. Всі сторінки роботи, крім титульного аркушу, бланку завдання та змісту, повинні бути пронумеровані. Номер сторінки ставиться зверху, посередині сторінки.

Титульний аркуш обов’язково роздруковується на принтері. Прізвище ім’я та по-батькові студента, номер групи та назва факультету вписуються на титульному листі від руки синьою пастою.

Аркуші, на яких виконана робота, обов’язково повинні бути скріпленими між собою за допомогою степлеру, папки-швидкозшивача або тим чи іншим типографським способом (наприклад, за допомогою пластикової «пружинки»). Скріплення аркушів канцелярською скріпкою або вкладання нескріплених аркушів у прозорий файл не припускається! В цьому випадку робота не може бути прийнята на розгляд!

Бланк завдання на розрахунково-графічну роботу також обов’язково роздруковується на принтері і містить в собі:

 

1. Прізвище, ім’я та по-батькові студента (студентки)

2. Номер варіанту

3. Різновид речовини, що спалахнула

4. Масову швидкість вигорання речовини

5. Можливу площу горіння

6. Питомі витрати кисню на горіння

7. Нижчу теплоту згорання речовини

8. Розміри приміщення, де відбулося загорання

9. Номер схематичного плану будівлі, з якої передбачається евакуація людей

 

Кожному студентові викладачем задається варіант завдання на розрахунково-графічну роботу, який вибирається відповідно до його порядкового номеру по списку в журналі обліку роботи викладача. Студент повинен власноручно виписати свої вихідні дані на бланк завдання синьою пастою відповідно до варіанту. Бланк завдання підписується викладачем. Під час оформлення роботи студент обов’язково повинен додати туди й цей бланк. Якщо бланк завдання буде відсутній, або він буде невірно оформленим, робота до розгляду не приймається!

Студентам необхідно виконати:


Читайте також:

  1. I. Аналіз контрольної роботи.
  2. I. Загальні збори АТ
  3. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  4. I. Загальні положення
  5. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  6. II. Вимоги безпеки під час проведення практичних занять у кабінеті (лабораторії) біології загальноосвітнього навчального закладу
  7. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  8. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  9. II. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.
  10. II.ТЕОРЕТИЧНІ ПИТАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  11. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  12. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи




Переглядів: 677

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЧАСТЬ V. ЭКОЛОГИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ И ВОСПИТАНИЕ | Розрахункова частина роботи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.