МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Будова й основні елементи машини
Будова машини постійного струму схематично показана на рис. 5.3. Вона складається з двох головних частин: нерухомої, що служить для створення магнітного потоку, та рухомої, в якій індукується ЕРС. Між цими частинами машини мається повітряний зазор. Нерухома частина машини складається зі станини, основних і додаткових полюсів. Основні полюси служать для створення основного магнітного потоку. Кожен основний полюс складається з осердя й надягнутої на нього котушки, по якій проходить струм збудження. Котушки основних полюсів, з'єднані між собою у той чи інший спосіб, утворюють обмотку збудження машини. Осердя основних полюсів закінчуються полюсними наконечниками, призначення яких – поліпшити розподіл магнітного потоку. Додаткові полюси встановлені між головними полюсами й, служать для поліпшення умов комутації. Додатковий полюс, як і головний, складається з осердя й насадженої на нього котушки. Котушки додаткових полюсів, з'єднані між собою, утворюють обмотку, що вмикається послідовно з обмоткою якоря. Осердя полюсів часто виготовляють з тонких ізольованих листів електротехнічної сталі – із метою обмеження вихрових струмів. Станину, як правило, виготовляють із сталі й використовують для кріплення окремих частин, а також як магнітопровід машини.
Рис. 5.3. Будова машини постійного струму
1- колектор, 2- полюс основний, 3- полюс додатковий, 4- станина, 5- якір.
Машини постійного струму бувають двополюсними й багатополюсними. Полюси разом із ярмом станини й осердям якоря складають магнітну систему машини. Якір машини (рис. 5.4, а) складається із осердя 3, укріпленого на валу, обмотки 2 і колектора 1. Осердя набирається з тонких листів електротехнічної сталі, а для поліпшення охолодження в ньому роблять вентиляційні канали. На поверхні осердя маються пази. Обмотка якоря виготовляється з мідного ізольованого проводу у виді одновиткових чи багатовиткових секцій (рис. 5.4, б), що закладають у пази сердечника (мал. 5.4, в) й закріплюють у них. Кінці секцій припаюють до колекторних пластин. Секції, з'єднані колекторними пластинами, утворюють обмотку якоря.
Рис. 5.4. Якір (а), секція його обмотки (б), пази (в)
Колектор складається з ряду клиноподібних мідних пластин, ізольованих друг від друга ізоляційними прокладками. Він закріплюється на валові машини й обертається разом із якорем. Струм з колектора знімається за допомогою щіток, що мають із колектором ковзний контакт. Щітки – то вугільні чи графітні бруски, розміщені в щіткотримачах.
Читайте також:
|
||||||||
|