Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Points of Differences with the Finites

1. The verbals cannot refer actions to the present, past, or future. They show precedence, simultaneity, or successiveness of some actions as regards those expressed by the finites {I am surprised at your having done it (precedence). He seems to be standing over there(simultaneity)}.

2. The verbals lack the categories of person, number, tense and mood. Still an infinitive can imply, in some contexts, some modality, which is revealed transformationally (He is the easiest man to do business withà He is the easiest man that you can do business with. Here is a book for you to read. Here is a book that you can( could, may, should) read. To look at his pictures you would have thought that Impressionists had never been. If you had looked at his pictures you would have thought that Impressionists had never been( W.S.Maugham)}. Lacking the categories of person, number and tense, non-finites cannot function as predicates in the sentence. But they can acquire some predicative force, they can imply predicativity which can be seen transformationally( A man of eighty to marry a girl of twenty four!? à That a man of eighty five should marry a girl of twenty!). Non-finites become potential predicates ( secondary predicates) in predicative constructions (I saw thee weep. à I saw that you wept.I am surprised at yourhaving done it. à I am surprised that you have done it).

 

Participle II differs from the rest of the verbals. It has no forms (passive and perfect) as the meanings of passivity and completeness are implicit in it( It is a poem translated into many languages). The verbal nature is less prominent here, so it can be easily adjectivized ( an offended look). It is in the periphery of the verbals. It may turn into a structural element, a functional word. Such is the preposition given)(Given the circumstances ( с учётом обстоятельств), America is likely to launch a war here).


Читайте також:

  1. Cultural differences. Body language
  2. Exercise 4. In pairs, make a list of five things you think are important when speaking about the WCO. Compare it with other pairs. How many of your points are the same?
  3. I Read the information about the textile workers in Britain. Make a list of jobs mentioned in the text. Think about any differences in this field in your country
  4. I Translate the terms given below (5 points)
  5. I Translate the terms into Ukrainian. Match the terms from the box with the given descriptions (15 points)
  6. II Match the terms (Task I) with their descriptions (10 points)
  7. III Make special questions to the statements (5 points)
  8. III Read the text and write 5 questions about given information (5 points)
  9. III Translate into English (5 points)
  10. IV Translate the sentences into English (10 points)
  11. Lexical differences between languages
  12. Non-systematic Differences between Gen Am and RP.




Переглядів: 472

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
The Non-Finites (The Verbals) | Debated Problems within The Verbals

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.