Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Матеріальна мотивація трудової діяльності: сутність, основні положення і значення.

Процес формування мотивації особистості відбувається через проходження стадій, які характеризуються певними якісними особливостями. Кожній стадії даного генеза відповідають певні психічні можливості та види мотивів.

Таблиця 3.8

Види мотивації, які класифікуються за кількома основними ознаками

Ознака класифікації Види мотивації
За групами основних потреб Матеріальна. Трудова. Статусна
За способами мотивації Нормативна. Примусова. Стимулювання
За джерелами виникнення мотивів Внутрішня. Зовнішня
За спрямованістю на досягнен.цілей Позитивна. Негативна
За рівнем інтенсивності Недостатня(недомотивація).Оптимальна.Надмірна(_н._влінь_я_ія)
За формами соціальної поведінки персоналу Мотивація саморозвитку. Мотивація досягнення. Мотивація самоствердження. Мотивація ідентифікації з іншими людьми. Мотивація агресивної та агресивної поведінки. Мотивація симпатії. Мотивація допомоги. Мотивація влади. Мотивація страху

 

Матеріальна мотивація це прагнення достатку, вищого рівня життя. Вона залежить від рівня особистого доходу, його структури, від диференціації доходів в організації і суспільстві, від дієвості системи матеріальних стимулів, яка застосовується в організації, де працює людина.

Трудова мотивація залежить від змісту, умов, режиму роботи, організації труд.процесу. Значна кількість людей має потребу в змістовній, важливій, корисній роботі, зацікавлена в перспективах _н._в. росту, відчуває самоповагу, якщо результати їх праці високо цінуються.

Статусна мотивація прагнення людини зайняти більш значну посаду, виконувати складнішу і відповідальнішу роботу, працювати в престижних, _н._.важливих сферах організації. Прагнення до лідерства в колективі, до більш високого неофіт.статусу. Бажання стати визнаним спеціалістом своєї справи, неформальним лідером, користуватися авторитетом.

Нормативна мотивація– спонукання до певного типу поведінки за допомогою соціально-психологічного впливу: переконання, навіювання, інформування, психологічного зараження і т.п.

Примусова мотивація використання влади страху і загрози погіршення задоволення потреб підлеглого при невиконанні ним вимог керівника.

Стимулювання вплив не безпосередньо на особистість, а на зовнішні обставини за допомогою благ – стимулів, які спонукають робітника до необхідної поведінки.

Внутрішня мотивація якщо мотиви породжує сама людина, яка вирішує привабливе важливе для себе завдання. Прагнення до досягнень, до завершення роботи, пізнання, бажання боротьби, страх та інше. Люди діють більш сумлінно, спокійно, швидко, витрачають менше зусиль, краще сприймають завдання і засвоюють знання. Керівник визначає потреби для розробки заходів їх задоволення.

Зовнішня мотиваціязабезпечується впливом зовнішніх чинників, наприклад, винагородою за роботу, розпорядженнями, правилами поведінки і т.ін.

Чіткого розподілу між внутрішньою і зовнішньою мотивацією не існує. Необхідно поєднувати внутрішню та зовнішню мотивації підлеглих.

Позитивна мотивація сприяє ефективному досягненню визначених цілей (через матер.винагороду, підвищення статусу працівника, доручення важливих, цікавих, відповідальних завдань).

Негативна мотивація перешкоджає досягненню визначених цілей. Це матер.стягнення (штрафи), ¯соц.статусу в колективі, псих. Ізоляція робітника, створення атмосфери нетерпимості, ¯посади.


Читайте також:

  1. I. Загальні положення
  2. II. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.
  3. II. Мотивація навчальної діяльності
  4. II. Мотивація навчальної діяльності
  5. II. Мотивація навчальної діяльності
  6. II. Мотивація навчальної діяльності
  7. II. Мотивація навчальної діяльності
  8. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  9. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  10. II. Основні засоби
  11. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності
  12. III. Вправи з початкового положення стоячи.




Переглядів: 670

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція 33 | Методи мотивації умовно поділяються на економічні та неекономічні.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.