МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ТЕМИ ДЛЯ ДІАЛОГІВХарактеристика складених учнями діалогів Бали Рівень Клас Оцінювання. ДІАЛОГ Перевірка сформованості діалогічного та монологічного (усного) мовлення здійснюється індивідуально і планується так, щоб кожен учень протягом семестру мав можливість виявити свої досягнення. На тому чи іншому уроці вчитель пропонує двом учням протягом 4-5 хвилин обдумати, підготувати діалог і розіграти його перед класом. Бали (рівень) виставляються кожному учневі. Рівень сформованості діалогічного мовлення перевіряється у 4 класі в першому семестрі. Перевіряються вміння:складати діалог на задану тему, використовувати формули мовленнєвого етикету (ввічливі слова, українські форми звертання тощо), дотримуватися правил спілкування (не перебивати співрозмовника, зацікавлено й доброзичливо вислуховувати його тощо) та норм літературної мови. Матеріал для контрольного завдання.Побудувати діалог за словесно описаною вчителем мовленнєвою ситуацією, наприклад: "Уявіть собі, що ви прийшли в бібліотеку. Там є дуже багато книжок. Подумайте, про що б ви запитали бібліотекаря. Один з вас буде читачем, інший — бібліотекарем". Обсяг діалогу— орієнтовно 5-6 реплік на кожного учасника, без урахування етикетних формул початку та кінця розмови.
Вміння вести діалог оцінюється за такими критеріями:
Початковий 1-3 Учень будує діалог, але робить довгі паузи, вислуховує лише окремі репліки співрозмовника, перебиває його, не завжди вживає слова ввічливості, припускається більше трьох помилок у мовленні, будує діалог з 1—2 реплік.
Середній 4-6 Учень достатньо швидко включається в діалог, хоч і робить паузи, добираючи потрібні слова, окремі репліки співрозмовника залишає без відповіді, не завжди вживає слова ввічливості, припускається до трьох помилок у мовленні, будує діалог із 2-3 реплік.
Достатній 7-9 Учень в міру швидко включається в діалог, швидко добирає потрібні слова, вживає їх у правильних граматичних формах, демонструє належну культуру спілкування. При цьому припускається 1-2 помилок у мовному оформленні реплік, які тут же сам виправляє.
Високий 10-12 Учень швидко включається в діалог, демонструє високу культуру спілкування, вміння уважно й доброзичливо слухати співрозмовника, висловлює свою думку з приводу предмета розмови. Обсяг і мовне оформлення діалогу відповідає нормам.
1. У книжковому магазині. 2. Розмова по телефону (Виклик лікаря). 3. Краплинка і травинка. 4. Мої канікули. 5. Знайомство. 6. Новорічне свято (Колядування, Вертеп). 7. В аптеці. 8. На прогулянці в парку. 9. На лижах (ковзанах, санках). 10. Подорож весняної краплини. 11. Зустріч із Феєю. 12. Бесіда з татом. 13.Метелик і квіточка. 14. Будяк і Троянда.
Лекція № 23 (2 година) Робота над складанням зв'язних висловлювань. Твори, їх класифікація. Етапи процесу творення тексту. Критерії і норми оцінювання творчих робіт План лекції. 1. Значення створення власних зв'язних висловлювань учнями 2. Етапи процесу творення тексту. 3. Класифікація творів. 4. Взаємопов'язане навчання розповідям, описам і міркуванням на уроках розвитку мовлення. 5. Типи помилок у зв'язних висловлюваннях. 6. Методика роботи над помилками різних типів. 7. Методика ознайомлення з прийомами запобігання помилками у зв'язних письмових висловлюваннях учнів. 8. Критерії і форми оцінювання учнівських переказів і творів. Рекомендована література 1. Блик О.П. Фонетика, орфоепія, графіка, орфографія. - К.: Радянська школа, 1985. 2. Богун А.М. Методика розвитку рідної мови. - К.: Вища школа, 1995. 3. Варзацька Л.О. Розвиток сприймання , уяви , мислення - основа словесної творчості. - ж-л «Початкова школа», №2, 1995. 4. Вашуленко М.С., Дмитренко Я.І. Нетрадиційні уроки мовлення та мислення молодших школярів, -ж-л «Початкова школа», №11,2003. 5. Головко І. Системність у роботі над текстами — міркуваннями. — ж-л «Початкова школа», №2, 1998. 6. Квітко Г.М. Збагачення творчої уяви, опорних знань у мовленні школярів. - ж-л «Початкова школа», №2,1991 7. Кругла Н. Урок розвитку зв'язного мовлення. - ж-л «Початкова школа», № 4, 1997. 8. Машталер О. Художні описи та оповідання школярів. - ж-л «Початкова школа», № 4, 1998.
|
||||||||
|