Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Види і джерела фінансування інноваційної діяльності

Інвестиції для фінансування інноваційних програм по­діляють на три групи: прямі, супутні, фінансування нау­ково-дослідних робіт.

Прямі інвестиції.Використовуються безпосередньо для реалізації інноваційного проекту. До них відносять ін­вестиції в основні засоби (матеріальні та нематеріальні ак­тиви) і в оборотні кошти.

Супутні інвестиції.Це вкладення в об'єкти, які пов'язані територіально і функціонально з інноваційним об'єктом і які необхідні для його нормальної експлуатації (під'їзні колії, лінії електропередач, каналізація тощо), а також вкладення невиробничого характеру (охорона нав­колишнього середовища, соціальна інфраструктура).

Інвестиції в НДР.Вони забезпечують і супроводжу­ють проект. Це насамперед матеріальні засоби, необ­хідні для проведення передпроектних досліджень, а також оборотні кошти, наприклад, для забезпечення поточної ді­яльності НДІ чи вищого навчального закладу на замовлен­ня підприємства.

Джерелами фінансових ресурсів підприємства можуть бути:

— власні фінансові кошти і внутрішньогосподарські резерви;

— позикові фінансові кошти;

— залучені фінансові кошти, одержані від продажу ак­цій, пайових та інших внесків членів трудових колекти­вів, громадян, юридичних осіб;

Власні фінансові кошти підприємства.Використову­ються найчастіше для фінансування невеликих за обсяга­ми робіт інноваційних проектів чи програм.

Прибуток і амортизаційні відрахування. Нині вітчизняні підприємства не мають реальної можливості нагромадження власних ресур­сів, як через недосконалість чинної податкової системи, так і через гіперінфляцію 90-х років, яка спричинила втрату (знецінення) їх амортизаційних фондів і оборотних коштів, Спад ви­робництва призвів до зменшення прибутку, необхідного для нагромадження інвестиційних ресурсів.

Мобілізація внутрішніх активів. Це джерело з'являється у процесі підготовки проекту Фінансовий механізм мобілізації полягає в тому, що частина оборотних активів підприємства вилучається із основної діяльності, оскільки ця діяльність уповільнюєть­ся через капітальне будівництво, і витрачається на фінан­сування цього капітального будівництва.

Грошова частина внесків власників підприємства. Включає додаткові внески у статутні фонди власників підприємства.

Залучені фінансові кошти. Є способом збільшення власного капіталу, оскільки не повертаються особам, що їх надали.

Емісія акцій. Це спосіб залучення інвестицій через до­датковий випуск акцій підприємства. Поширений в економічно розвинутих країнах. В Україні непопулярний, зокрема через нерозвинутість фондового ринку. На відміну від інших джерел власних коштів це джерело є платним, оскільки акціонери купують акції, розраховуючи на дивіденди. Обсяг випуску акцій, що дають можливість брати участь в управлінні (звичайні акції), коло їхніх потен­ційних покупців, а також пов'язана з цим проблема визна­чення номіналу акцій повинні бути ретельно продуманими.

Доброчинні внески сторонніх осіб (спонсорів). Форму­ються у тому разі, коли інноваційний проект має суттєву со­ціальну спрямованість і викликає інтерес у суспільства, що дає змогу залучити частину коштів для його реалізації у формі доброчинних внесків юридичних та фізичних осіб.

Позикові фінансові кошти.Передбачають повернення їх зі сплатою відсотків за користування або без сплати. Їх джерелами є кошти бюджетів, позабюджетних фондів, комерційні та інші кредити, іноземні інвестиції.

Кошти бюджетів. До них відносять кошти Державно­го бюджету України, кошти місцевих бюджетів, власні кошти спеціалізованих державних і комунальних іннова­ційних фінансово-кредитних установ. За їх рахунок фінан­сують цільові комплексні програми, фундаментальні та окремі прикладні дослідження, що мають важливе значен­ня для країни і здійснюються переважно спеціалізованими науково-дослідницькими організаціями.

Позабюджетні фонди фінансування НДДКР і підтримки інновацій. Використовують з метою забезпечення фінансування загальногалузевих, міжгалузевих і регіо нальних науково-технічних проектів, а також заходів що­до освоєння нових видів промислової продукції. Такі фон­ди можуть бути створені в міністерствах, у великих містах і регіонах, а також у межах концернів, холдингів, ФПГ.

Довгострокові кредити. Є найпоширенішими джерела­ми фінансування інноваційних проектів. Серед них виді­ляють традиційні (комерційні) кредити і нетрадиційні — лізинг, форфейтинг та франчайзинг), які надаються віт­чизняними та іноземними юридичними особами під борго­ві зобов'язання.

Лізинг. Це довгострокова оренда машин та обладнан­ня.

Форфейтинг. Фінансова операція, що перетворює ко­мерційний кредит на банківський. Терміни погашення векселів, які при цьому підписує інвестор, рівномірно розподілені у ча­сі, що дає змогу отримати відстрочку по платежах і гаран­тії банку щодо їх забезпечення.

Франчайзинг. Передбачає тиражування інновацій завдяки залученню ве­ликого капіталу. Окрім фінансових коштів інноваторові можуть бути передані нематеріальні активи (технології, ноу-хау), торговельний знак, імідж фір­ми тощо.

Іноземні прямі інвестиції. Залучаються переважно для реалізації масштабних проектів, пов'язаних з технологіч­ним оновленням виробництва, реорганізацією та диверсифі­кацією діяльності тощо. В Україні їх залучають у приватизаційні процеси. Поширенішим є спільне інвесту­вання інноваційних проектів вітчизняними та іноземними інвесторами на правах дольової участі (спільне підприємс­тво). Однак обсяги залучення іноземних інвестицій в Украї­ні нині недостатні, що зумовлено несприятливим інвести­ційним кліматом і невисокою привабливістю більшості віт­чизняних підприємств для іноземних інвесторів.

Інвестиційними інструментами є облігації. Вони відріз­няються від акцій тим, що:

— за ними здійснюється фіксована виплата відсотків;

— вони мають фіксований термін дії;

— за ними виплачується основна сума при погашенні;

— за ними діє переважна вимога стосовно активів за невиконання зобов'язань.

В Україні випуск облігацій — надзвичайно рідкісне явище і дуже дороге: необхідно виплачувати високі відсот­ки для покриття ризиків інвесторів. Водночас у розвину­тих країнах облігації є поширеним джерелом залучення капіталу, яке з успіхом використовується в економічних умовах з відносно низькими відсотковими ставками.


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності
  2. II. Мотивація навчальної діяльності
  3. II. Мотивація навчальної діяльності
  4. II. Мотивація навчальної діяльності
  5. II. Мотивація навчальної діяльності
  6. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  7. III. Мотивація навчальної діяльності
  8. III. Мотивація навчальної діяльності
  9. IV. Загальна оцінка діяльності вчителя
  10. IV. НС у природному середовищі та інших сферах життєдіяльності людини
  11. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  12. V. Питання туристично-спортивної діяльності




Переглядів: 1277

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЛЕКЦІЯ 10. ФІНАНСУВАННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ | Обґрунтування джерел фінансування і вибір інвестора

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.