Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Правила малювання фігури за схемою

Приступаючи до малюнка моделі одягу, вибудовують його обриси в пропорційних співвідношеннях з дійсністю, попередньо намітивши схематичне обрис тіла, а потім оформляють. Модель одягу найбільш точно можна побудувати на

фігурі за схемою, якщо кожну лінію, кожну складку укладати за формою тіла у відповідності з його пластикою.

Закрійник-модельєр повинен вміти відтворювати малюнок фігури людини в костюмі з урахуванням всіх особливостей її будови. Для цього необхідно вивчити правила і порядок схематичного побудови фігури по пропорціях і навчитися майже автоматично малювати такі схеми, потім на пропорційній фігурі промальовувати особливості будови конкретної фігури.

Малювання пропорційної схеми чоловічої чи жіночої фігури в положенні анфас починають з проведення осьової (вертикальної) лінії, яку ділять на вісім (вісім з половиною) модулів пропорційно зростанню людини.

Приймаючи в якості модуля висоту голови, отримують схему побудови фігури (рис. 6.1, а): 1-ша частина-голова, 2-а частина - відстань від підборіддя до лінії грудей, 3-я частина – відстань від лінії грудей до лінії талії, 4-а частина - відстань від лінії талії до лінії стегон, 5-а частина - відстань від лінії стегон до рівня середини стегон, 6-а частина – відстань від рівня середини стегон до рівня низу колін, 7-а частина – відстань від рівня низу колін до рівня середини голені, 8-а частина- відстань від рівня середини голені до низу стопи.

Через кінцеві точки моделів проводять горизонтальні лінії (рис. 6.1, б), зверху це є границя висоти голови (1, 2), лінії грудей (3), талії (5), стегон (6), середини стегон (7), низу колін (8), середини голені (9), низу стопи (10). Лінію плечей (4) проводять на 1/3 нижче першого модуля. Від осі вліво і вправо відкладають по одній величині модуля і визначають кінцеві плечові точки (П і П*) – ширину плечей. Ширина плечей жіночої фігури трішки менша, ніж чоловіча. Потім ці величини ділять навпіл і вниз проводять вертикалі до пересічення з лініями грудей (точки Г і Г ') і талії (точки Т і Т). Точки П і П ' з'єднують відповідно з точками Т і Т. З точок перетину ліній ПТ і П'Т 'з лінією грудей проводять вниз вертикалі до перетину з лінією стегон в точках Б і Б '- це ширина стегон.

У чоловічій фігурі ця величина дещо менша. Ширина шиї ШШ 'дорівнює одній четвертій висоти голови. Бічні точки тулуба з'єднують прямими лініями.

При побудові схеми руки виходять з того, що плече одно двом довжинам кисті, передпліччя - півтора довжинам кисті, третя частина руки - власне кисть, яка дорівнює довжині особи чоловічої фігури і дещо менше довжини обличчя жіночої фігури (Три чверті модуля). Довжина рук відзначається на рівні середини стегон. Лінія ліктя проходить на рівні лінії талії (точки Л і Л '). Пропорційне співвідношення плеча, передпліччя і кисті зберігається при малюванні фігур різного віку. Від точок П і П ' намічають напрямок рук. Одна рука повинна бути опущена вниз, друга - зігнута в лікті, щоб позначити глибину пройми, обсяг рукава, конфігурацію лінії пройми.

При побудові схеми ноги виходять з того, що стегно по висоті дорівнює висоті гомілки плюс висота стопи, складова, як і ширина гомілки, одну третину модуля. Ці пропорції зберігаються при малюванні фігур різного віку. Спочатку схематично малюють у вигляді трапеції стопи, потім їх з'єднують прямими лініями з точками Б і Б '.

 

Рисунок 6.1 – Схема жіночої фігури: а) пропорції; б) модульне членування

 

Голову малюють у вигляді овалу (рис. 6.2). Овал ділять навпіл вертикальною

лінією, а горизонтальну лінію проводять на рівні середини очей. Сьома частина висоти голови - це волосся і зачіска.

Лицьову частину голови ділять на три частини: рівень надбрівних дуг, рівень основи носа, рівень рота (одна третина відстані від основи носа до підборіддя). Очей займає п'яту частину ширини обличчя. Висота вуха рівна відстані від брів до основи носа. Намічають: ніс, губи, очі і вуха, малюють волосся. Схематичний малюнок голови закінчують, роблячи овал чоловічого обличчя більш незграбним, позначаючи більш різкі переходи форм, а жіноче особа - більш плавним, округленим. Скроневу частину голови позначають злегка увігнутими лініями.

 

Контури шиї визначаються грудино-ключично-соскоподібного м'язами, скат плеча - видимою частиною трапецієподібної м'язи, плече - дельтоподібного м'язом. Намічають плавний перехід від шиї до плечей і положення яремної вирізки посередині ширини шиї.

 

 

При змалюванні постатей необхідно врахувати пластику зовнішніх форм і співвідношення пропорцій чоловічого та жіночого фігур.

У чоловічій фігурі (рис. 6.3, а) ширина плечей більше ширини стегон, тулуб більш довге і широке, кінцівки коротше, ніж в жіночій фігурі.

У жіночій фігурі (рис. 6.3, б) лінія плечей округла, їх ширина менше ширини стегон, талія більш виражена, ніж у чоловічій фігурі. У жіночій фігурі підкреслюють округлість живота і овал грудних залоз.

При малюванні фігури ззаду (мал. 6.4, а) підкреслюють положення хребта, лопаток, сідниць, уточнюють пропорції конкретної фігури, підвищуючи або знижуючи рівень лінії талії, розширюючи або скорочуючи необхідні ділянки ширини тулуба.

При побудові конкретної фігури користуються пропорційними нормами типових фігур чоловіків і жінок різного віку, наведеними в табл. 6.1. Розмірні ознаки, дані в таблиці, - Р, Вг, Д,, ШГ, Шп, виконують в проекції.

При малюванні фігури в профіль (мал. 6.4, б) дотримуються то ж співвідношення пропорцій. Визначають положення осі рівноваги, щодо якої будують фігуру, як би даючи їй опору. Вісь рівноваги проходить на рівні вушної раковини і далі через лінію плечей. Потилична частина голови повинна бути вище лицьової частини на одну третину висоти голови. Шия повинна мати невеликий нахил вперед. Точка яремної вирізки лежить нижче сьомого шийного хребця.

Оформляють контури фігури в профіль в наступній послідовності: груди, стегна, живіт, спина. Груди виступає, живіт малюють плоским, овальної лінією підкреслюють виступ лопаток, на рівні талії - прогин хребта, плавно оформляють виступаніє сідниць. Відносно осі рівноваги грудна клітка і груди виступають дещо більше, ніж лопатки, а сідниці - більше, ніж живіт. Прогин з боку спини на рівні талії максимально наближений до осі рівноваги.

Плече зміщують в бік спини, передпліччя направлено декілька вперед, кисть розташовують вертикально. При малюванні стегна вісь проходить від лінії стегон до коліна приблизно посередині.

Контури стегна спереду оформляють опуклою лінією, а ззаду лінія майже пряма, з невеликим прогином. Від рівня верхньої частини коліна гомілку на дві третини виступає назад, оформляють її опуклою лінією. П'яткова частина стопи також кілька ззаду. Спереду гомілку максимально наближена до осі рівноваги і майже паралельна їй.

Уточнюють пропорції конкретної фігури у відповідності з зовнішньою формою тіла, підвищуючи або знижуючи рівень лінії талії, розширюючи або скорочуючи необхідні ділянки ширини тулуба в профіль. Підкреслюють поставу, особливості статури і розташування жирових відкладень. Особливості будови конкретної фігури підкреслюють тільки при малюванні схематичного начерку фігури. При розробці малюнка моделі головна завдання закрійника-модельєра грамотно приховати недоліки і підкреслити достоїнства будови фігури.


Читайте також:

  1. II. Правила щодо аргументів.
  2. V. Етичні правила психологічних досліджень
  3. VII. Правила техніки безпеки і гігієни праці.
  4. А ви слідуєте цім правилам, коли виступаєте публічно?
  5. Анотація навчальної дисципліни зі структурно – логічною схемою
  6. Види графіків та правила їх побудови.
  7. Види графіків та правила їх побудови.
  8. Визначення поняття та правила визначення
  9. Визначення, класифікація і правила побудови індексів
  10. Використання панелі інструментів «Малювання» в MS Word.
  11. Вимоги до керівника, правила та принцинципи управління
  12. Відомості про правила охорони і техніки безпеки на підземних гірничих роботах.




Переглядів: 6800

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
РИСУНКА МОДЕЛІ | Малювання силуетної форми моделі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.