МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Прийоми з попередження появи та розвитку конфлікту та його локалізація і гасіння
1. Безпосередніми імпульсами до появи назріваючого конфлікту можуть бути: грубий тон, відповідь чи репліка у зневажливій формі, публічне осміяння і т. п. Тому якщо людина вчиняє навмисно різко, явно провокує конфлікт або «замикається», знаходячись у нервовому напруженні, то потрібна витримка і терпіння. Можна грубощі перевести в жарт, відповісти спокійно із гідністю, промовчати й піти. Не прагнути останнє слово залишати за собою. 2. Необхідно якнайшвидше знайти причину конфліктної ситуації і знищити її. Для цього вирішується сама проблема (правильно нараховується заробітна платня. Виконується перестановка людей із врахуванням їх психологічної сумісності, по можливості задовольнити їхні потреби та інтереси і т. ін.) і одночасно заспокоюються конфліктуючі сторони відповідними методами переконання. 3. При переконанні використовуються аргументи, які зачіпляють не особистість, а її вчинки, що призвели до конфлікту. 4. Якщо конфлікт виник з декількох причин, то вибирається основна і по ній ведеться переконання. 5. У випадках, коли у виникаючому конфлікті беруть участь кілька людей, то потрібна бесіда з кожним із них. 6. Важливо уникати надмірного розголошення конфлікту. 7. Швидкому і об’єктивному вирішенню конфлікту сприяє позитивне ставлення керівника до людей, уміння бути вищим за особисту неприязнь, віра в людей. 8. Ефективним прийомом є публічне обговорення конфлікту. Для його успіху потрібно: завчасно підготувати тези для виступаючих, щоб дати критиці правильний напрям гасіння конфлікту, наслідки, шляхи його вирішення; підібрати виступаючих, авторитетних людей у колективі і для конфліктуючих сторін; встановити такий порядок обговорення: спочатку керівник розповідає про суть конфлікту, потім конфліктуючі висловлять свої позиції, підготовлені виступаючі задають напрямок обговорення, потім говорять усі бажаючі. Керівник стежить за загальним ходом зборів; з багатьох причин конфлікту та його учасників обрати одну-дві причини та двох конфліктуючих людей – так легше критикувати і запевняти в умовах особливого психічного навантаження колективних обговорень. 9. Не допускається обговорення одних і тих же причин конфліктів та їх учасників, тому що колектив, який звикнув уже до них, не реагує на них. 10. Не можна довго обговорювати учасників конфлікту у різних суспільних організаціях і на різних рівнях керівництва, бо зростаюче число неоднакових думок сприяє розвитку конфлікту і виходу його з-під контролю керівника. 11. Необхідно обов’язково відзначити покращення конфліктної ситуації і роль у цьому кожного учасника. Як дістати користь з конфлікту: Має сенс направляти конфлікти на користь організації. При рішенні того або іншого конфлікту менеджер може мати для себе корисний урок, щоб другий раз не наступати на ті ж самі граблі. Можна дати наступні рекомендації, як можна мати користь з конфлікту: По-перше, найефективніший спосіб «розгляду» конфлікту – скористатися допомогою нейтральної сторони, яку поважають учасники конфлікту. По-друге, перші враження (ті, що на поверхні) про конфлікт, як правило, необ’єктивні. Важливо вміти відсторонитися і подивитися на конфлікт із різних сторін (двох протилежних і третьої – нейтральної). По-третє, момент переваги емоцій. Важливо «поставити конфлікт на паузу». Потрібно добратися до суті і зрозуміти, із приводу чого сторони сперечаються і в чому їхні інтереси збігаються. Нейтральна сторона допоможе згладити гостроту конфлікту і швидше знайти оптимальний варіант його вирішення.
Читайте також:
|
||||||||
|