Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






III. Read the following paragraph as many times as you can in 3 minutes. Then rewrite as much info as you can remember.

By 1987 the computer market on American college campuses was thriving. Sales people from all the personal computer companies were actively pursuing the business of college administrators, professors and officials. They were selling computers less than half price and were adding attractive bonuses such as free software and support services. They were willing to venture a great deal of time and money in this market because they foresaw that it would thrive for a long time. There are 14 million people who provide or receive education on campuses, including 12.5 million new freshmen every year. Students who also buy computers are likely to become lifetime customers who may enter business after graduation and influence corporate buying decisions.

 

Topics for Essays, Oral or Written reports

1. Describe a kitchen gadget that you think should be invented. What would it do? Who would buy it? How should it be marked?

2. How has the world benefited from the invention of the PC? What problems have accompanied the computer revolution?

3. Of all advantages that the computer has brought to the modern world, which is the most beneficial?

4. Describe the invention that has had the greatest effect on the 20th century.

 

LESSON THREE

Prereading Discussion

1. What do computers-biz futurists say?

2. You start with the computer and end with the media, don't you?

3. What is multimedia?

4. Are the humans manipulated by the media in the same way as by reading?

5. Will every cycle of processor power and every byte of memory be sucked by new, larger software programs (Gate's law)?

6. The amount of info is said to be doubling every six to seven years. Can we keep up?

7. How might other humans use computers to control you?

8. When and how do you spend your time on the Internet?

 

Reading analysis

VOCABULARY LIST

Nouns: census, anarchy, lingo, prerogative, humiliation, transgression, junk, moderation, cornerstone, vehicle, abdication, over-reliance.

Verbs: to mature, to approach, to roam, to browse, to surf, to reveal, to obscure, to hinder, to enhance.

Adjectives: crucial, instant, dismissive, entrepreneurial, voluminous, incredible.

Word combinations: back and forth, file transfer protocol (ftp), to filter out, to make sense, stress relievers, invasion of privacy.


Читайте також:

  1. A. Read the text and decide if the following statements are true or false.
  2. A. Role-play the following situation.
  3. A. Study the following.
  4. Agree or disagree with the following statements.
  5. Agree or disagree with the following statements. Give your arguments to support your viewpoint.
  6. Answer the following questions
  7. Answer the following questions about the text.
  8. Answer the following questions about yourself, your friends and your ideas about friendship.
  9. Answer the following questions.
  10. Answer the following questions.
  11. Answer the following questions.
  12. Answer the following review questions




Переглядів: 462

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
TEXT II. DEEP BLUE | TEXT I. SURFING THE NET

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.